Pengarna bara strömmar in
Just nu är han hetare än någonsin. Juventus erbjuder honom ett kontrakt som sträcker sig fram till och med 2010. Lönen ska uppgå till närmare 50 miljoner kronor det första året för att sedan öka med flera miljoner årligen.
Zlatans agent, Mino Raiola, har det körigt just nu. För samtidigt vill Nike också skriva ett långtidskontrakt. För bara reklamrättigheterna till Zlatan och hans namn är sportvarujätten berett att betala över 100 miljoner kronor.
Hösten 2003 värvade Nike Zlatan från Puma och skrev ett tre-årsavtal. Därför är det nu dags att diskutera ett nytt kontrakt och dess innehåll.
Hans marknadsvärde i takt med framgångar i såväl Juventus som landslaget stiger succesivt och i dag jämställs han med flera av de främsta världsstjärnorna inom fotbollen.
Beviset är Nikes senaste stora Europakampanj där Zlatan syns i tv, utomhus, i butik och på Internet. Zlatan syns över hela Europa.
- Han är värd jättemycket för oss. Alla som jobbar inom fotbollen vet att han är en av kronjuvelerna. Han är teknisk, målfarlig och har en stark personlighet, säger Stenberg och fortsätter, säger Fredrik Stenberg, marknadschef på Nike Sverige.
- Vi vill fortsätta att jobba tillsammans. Vi ska ha en global VM-kampanj från och med december. I det här läget är Zlatan en av våra största fotbollsikoner. Det kommer märkas när han är med i våra kampanjer.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.