Ski Star vill bli ett turismbolag året runt

Intresset för en aktiv semester på hemmaplan har hållit i sig  på SkiStars destinationer. Säsongen fortsätter hos fjällturismbolaget under sensommaren och hösten med evenemang, men dessutom dessutom investeras i fler nyheter redan till nästa sommar. De som frontar för en total satsning på totalt 622 miljonerär en rad idrottskändisar, som Nils van der Poel, Maria Pietilä Holmner, Sanna Kallur och Jenny Kallur Olsson samt Hans Olsson.

Ski Star har ambitionen att bli en framträdande turism-leverantör året runt.

-Vi fortsätter att möta efterfrågan på att besöka oss året runt med aktiviteter för hela familjen, kompisgänget eller kollegorna. Många har provat på och nyttjat våra aktiviteter i sommar med alltifrån trail- och downhillcykling till klätterparker och liftbaserad vandring i den fantastiska skandinaviska fjällmiljön. Därför investerar vi ytterligare 67 miljoner i vår sommar- och höstsatsning Sports & Adventures med flera nyheter på våra destinationer redan till sommaren 2023, säger Stefan Sjöstrand, vd och koncernchef på SkiStar AB.

Sommarsatsningen i nya Stockholm Hammarbybacken har varit en succé med Klätterpark, Mountain Coaster och Mountain Tube. I början av september öppnar dessutom SummerSki -Norra Europas största sommarskidåkning på konstgräs. Investeringen i Sports & Adventures gör att både fler cykelleder och befintliga aktiviteter kanvidareutvecklas på SkiStars destinationer men också att nya tillkommer, i likhet med den satsning och de aktiviteter som gjorts i Stockholm Hammarbybacken.

Med tilläggsinvesteringen på 67 miljoner skertotalt investeringar på 622 miljoner det kommande året för både sommar- och vintersäsongen.

Årets sommar är dock ännu inte slut och aktiviteterna fortsätter under hela sensommaren och på långhelger i september-oktober fram till och med höstlovet. SkiStar återkommer med bl a förra årets succé, Livsnjutarweekend 25-28 augusti i Sälen.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Fotbollskanalen och TV4 Play. har försäkrat sig om TV-rättigheterna till Gothia Cup. Det är blir självklar succé. eftersom fotbollen från världens största ungdomsturnering ofta bjuder  på sevärda och tekniska matcher med entusiastiska spelare.

I år vill dock ödet att turneringen inleds samma dag , 14 juli, som EM-finalen spelas i Berlin

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.