Zlatan gör reklam för Volvo
Volvo Auto Italia har hittat ett smart avtal som ger bra exponering i Italien. Företaget har blivit officiell billeverantör och har nu kontrakt med fem klubbar. Förutom Inter gäller det Bologna, Palermo, Udinese och Chievo. Det är Volvos italienska dotterbolag som har uppnått bra exponering tack vare de här avtalen.
- Vi är verkligen mycket nöjda med partnerskapet med FC Internazionale. Och inte bara eftersom det handlar om italienska mästarna. Vi är mycket entusiastiska över värdegemenskapen mellan Volvo och FC Internazionale, säger Michele Crisci, vd för Volvo Auto Italia.
Under 2007 såg Volvo Personvagnars sponsorportfölj ut så här:
Segling
Volvo Ocean Race
Volvo ISAF Youth Championship
Volvo City Sailing (pilot 2008)
Golf
Volvo Masters Andalucia
Volvo China Open
Volvo Masters of Asia
Volvo Masters Amateur
Kultur
Nobelstiftelsen
Göteborgsoperan
Göteborgs Symfoniker
Svenska ostindiefararen Götheborg
Motorsport
Lag i Swedish Touring Car Championship
Övrigt
Officiell bil för idrottsarrangörerna (ispo Tyskland)
Volvo SportsDesign Forum (ispo)
Volvo SportsDesign Award (ispo)
Gothenburg Horse Show
Mest lästa just nu
Reglerna för moms på uthyrning av fastigheter är ett hinder och gör det svårt för idrottsföreningar att hyra lokaler. Idag har regeringen beslutat att reglerna ska ses över. Johan Karlsson, skattejurist å Riksidrottsförbundet, har ansvar för ärendet och gläds över snabb hantering
Inom såväl idrotten som kulturen finns en frustration över att evenemang inte värderas utifrån det värde som skapas av den mångfald av evenemang som arrangeras årligen. Även om det är lätt att tänka på Eurovisionsschlagerfinalen, Göteborgsvarvet eller Taylor Swift konserter, så är evenemang inte bara de stora arrangemangen utan det stora utbudet av allehanda event över hela Sverige – en jättelik industri. Det har blivit en industri med många entreprenörer och initiativtagare, som behöver rätt förutsättningar, via nya, efterlängtade dokumentet "Event Sverige".
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.