Nestea titelsponsor för volleytour

I sommar är det premiär för Swedish Beach Tour och nu är det klart att Nestea blir ny titelsponsor. Nestea är ett varumärke inom The Coca-Cola Company och samarbetet med svensk beachvolley är ett led i att göra produkten mer känd i Sverige. Touren får nu namnet Nestea Swedish Beach Tour.
Nestea Swedish Beach Tour kommer att turnéra runt och besöka nio städer från Malmö i söder till Piteå i norr. Touren inleds på Vaksala torg i Uppsala på nationaldagen den 6 juni och efter mer än 30 evenemangsdagar sker avslutningen på Stora Torg i Halmstad den 14-16 augusti. Deltävlingarna arrangeras på tillfälligt uppbyggda arenor med läktare för ett par tusen åskådare och innehållandes ca 225 ton sand. Majoriteten av spelplatserna ligger på centrala torg, men touren besöker även ett par klassiska ständer som Skrea strand och Pite havsbad. Målet är att deltävlingarna totalt ska locka 125-150 000 besökare.

 

På Nestea Swedish Beach Tour kommer Sveriges bästa dam- och herrrspelare att göra upp om ära och en halv miljon kr i prispengar i konkurrens med utländska lag. Hälften av deltävlingarna kommer att sändas i TV4 Sport och totalt blir det minst 24h timmar vid 12 tillfällen i kanalen.

   

Svensk ishockey sänker licenskravet för spel i SHL, SDHL och Hockeyallsvenskan. För Hockeyettan föreslås en ändring av kapitalkravet till enbart positivt eget kapital.

Beskedet innebär att de regelverk som funnits sedan 2017 läggs i papperskorg. 

Vi svenskar älskar vår fotboll – med alla dess brister.

 Avbrutna matcher, publikstörningar, hot och hat, vi bryr oss inte. Det spelar också mindre roll att herrallsvenskan rankingmässigt tillhör Europas svagaste, ligans utländska spelare är oftast inhyrda från Europafotbollens överskottslager.

Nu finns boken eller reglementet . Den som ger stöd för avstängning av besökare vid idrottsevenemang. Handboken är tillkommen via samverkan mellan Riksidrottsförbundet  tillsammans med representanter från Svenska Fotbollförbundet och Svenska Ishockeyförbundet.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

En prenumerant i handbollsklubben vann 100 000 på senaste dragningen i JOYNA, ett digitalt lotteri från ideella Folkspel. Samtidigt fick Rimbo HK, som sålde lotten, samma summa.

– Ett oerhört viktigt tillskott till vår verksamhet, säger styrelsemedlem Therese Hurtig.

Totalt har svenskt föreningsliv tjänat 319 miljoner på att sälja lotter från ideella Folkspel, föreningslivets eget lotteribolag, under det senaste verksamhetsåret.

–  En fantastisk siffra och en ökning med 25 miljoner kronor jämfört med föregående år, säger vd Hans Sahlin.

Se hela listan över vilka föreningar som sålt mest och hur mycket som har betalats ut till respektive län, idrott, Riksorganisation och förbund.

Tiden är inne… Svenska vinterhjältar  på skidor gör entré igen i TV. Den alpina säsongen drar igång på Viaplay Vinter.  Premiären sker i Sölden med storslalom för både damer och herrar. Men helgen bjudet ocks på ett antal fotbollsmatcher, eroende på vilken tv-kanal du har.

 

Du som gillar att se idrottsdramatik på TV får fullt upp i helgen. 

Mästartiteln är säkrad, men det betyder inte att arbetsro infinner  sig i Malmö FF. Många spelarfrågor behöver slutföras.

På tisdagen tillkännagav  MFF-ledningen att skyttekungen Isaac Kiese Thelin förlänger sitt kontrakt med MFF. Den 32-årige forwardens nya avtal gäller till och med 2026.