Sponsorkontrakt sporrar Helena Lundbäck

Sko- och konfektionsföretaget Mountain Horse har slutit ett sponsoravtal med svensk ridsports stjärna, Helena Lundbäck. Hon ska få en aktiv roll i företaget, och ska jobba både med PR och produktutveckling.

- Jag har alltid gillat Mountain Horse:s skor så det känns jättekul att inleda ett samarbete med dem. Dessutom ska det bli spännande att få vara bollplank kring nya produkter, säger Helena Lundbäck.

Sponsoravtalet innebär bland annat att Helena ska använda företagets sko- och stövelkollektioner på tävlingsbanan och medverka i PR-aktiviteter utanför tävlingsbanan.

- Helena är en modemedveten, hårt arbetande elitidrottare med känsla för detaljer, vilket stämmer perfekt in på vår filosofi. Dessutom syns Helena mycket både i Sverige och internationellt, säger Lars Sjöswärd, som grundade Mountain Horse 1988.

Helena får regelbundet propåer från företag som vill förknippas med henne. Att valet föll på Mountain Horse handlar framför allt om att produkterna håller hög kvalitet och har en mängd genomtänkta detaljer som gör skillnad.

- Om man ska kunna prestera på topp, måste allt stämma. Därför är jag väldigt kräsen när jag väljer stövlar och kläder. Det ska vara snyggt och måste hålla hög kvalitet, säger Helena Lundbäck.
Mountain Horse är ett svenskt familjeföretag som grundades 1988. De egenutvecklade produkterna i form av ridkonfektion och skor designas vid huvudkontoret i halländska Vallda.

Företaget är representerat i Europa, USA, Canada, Japan, Australien och Nya Zeeland. Totalt finns ca 150 produkter i Mountain Horse sortiment. Företaget säljer årligen cirka 600 000 artiklar världen över.

 

Från en position som marknadsledande plattform för livesänd idrott i Norden tar nu Solidsport klivet ut i Europa och öppnar kontor i Hamburg, med sikte på den tyska, schweiziska samt österrikiska marknaden.

-Efterfrågan av sportstreaming fortsätter att växa snabbt, med flera nya investerare i ryggen kan vi fortsätta vår tillväxtresa utanför Nordens gränser, säger vd. Tobias Thalbäck, vd. för Solidsport.

En av Sveriges mest kända och besökta evenemangsarenor, Ericsson Globe, byter namn till Avicii Arena. Genom ett unikt samarbete mellan Stockholm Live, stiftelsen Tim Bergling Foundation samt Trygg-Hansa och Bauhaus, blir en av landets mest ikoniska byggnader nu en symbol och mötesplats för arbetet med att förebygga psykisk ohälsa bland unga.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Landets största sponsorföretag, ISP Sport & Marketing, tar sats inför framtiden.

2020 blev omtumlande, men huvudägaren, Andreas Ottermark lyckades att styra rätt i en rad beslut och facit blev utomordentligt. Nu siktar Andreas och hans 30 medarbetare högt - en internationell lansering ska ske, planerna ligger klara och snart inleds offensiven.

För ett år sedan avslöjades Unibets rekordsponsring när bolaget gick in som huvudpartner till svensk elitfotboll. Ett avtal som löper över sex år, med option på ytterligare sex år, med ett initialt värde på 900 miljoner kronor eller om optionen utlöses ett totalt värde på 1,8 miljarder.  Nu väljer Unibet att utöka satsningen genom att också bli presentationspartner.

Kommande säsong direktsänder streamingtjänsten Viaplay samtliga matcher från världens mest populära fotbollsliga Premier League.Ett nytt avtal mellan Nordic Entertainment Group och Premier League gör det möjligt att välja och vraka bland samtliga matcher i spelschemat.

Under den gångna säsongen satte han personliga rekord med 19 mål och 30 poäng i Minnesota Wild. Och nu kom klubben och erbjöd ett kontrakt värt omkring 358 miljoner kronor. Det innebär en årslön  på cirka 45 miljoner kronor.