Sponsorkontrakt sporrar Helena Lundbäck

Sko- och konfektionsföretaget Mountain Horse har slutit ett sponsoravtal med svensk ridsports stjärna, Helena Lundbäck. Hon ska få en aktiv roll i företaget, och ska jobba både med PR och produktutveckling.

- Jag har alltid gillat Mountain Horse:s skor så det känns jättekul att inleda ett samarbete med dem. Dessutom ska det bli spännande att få vara bollplank kring nya produkter, säger Helena Lundbäck.

Sponsoravtalet innebär bland annat att Helena ska använda företagets sko- och stövelkollektioner på tävlingsbanan och medverka i PR-aktiviteter utanför tävlingsbanan.

- Helena är en modemedveten, hårt arbetande elitidrottare med känsla för detaljer, vilket stämmer perfekt in på vår filosofi. Dessutom syns Helena mycket både i Sverige och internationellt, säger Lars Sjöswärd, som grundade Mountain Horse 1988.

Helena får regelbundet propåer från företag som vill förknippas med henne. Att valet föll på Mountain Horse handlar framför allt om att produkterna håller hög kvalitet och har en mängd genomtänkta detaljer som gör skillnad.

- Om man ska kunna prestera på topp, måste allt stämma. Därför är jag väldigt kräsen när jag väljer stövlar och kläder. Det ska vara snyggt och måste hålla hög kvalitet, säger Helena Lundbäck.
Mountain Horse är ett svenskt familjeföretag som grundades 1988. De egenutvecklade produkterna i form av ridkonfektion och skor designas vid huvudkontoret i halländska Vallda.

Företaget är representerat i Europa, USA, Canada, Japan, Australien och Nya Zeeland. Totalt finns ca 150 produkter i Mountain Horse sortiment. Företaget säljer årligen cirka 600 000 artiklar världen över.

 

Damlandslagen i fotboll ligger långt efter herrarna, men ska nu  i alla fall fådubbelt så mycket som vid senaste EM-slutspelet 2017. Men nu framkommer att Uefa dubblar prispengarna till nästa års EM-slutspel på damsidan.

Nej, regeringen nobbar en plan för ett nationellt stöd till kommuner och idrottsrörelsen i syfte att utveckla framtidens idrottsanläggningar. Nu riskerar Sverige att halka ännu längre efter i arbetet att hålla arenor uppdaterade.

-Det här var tänkt att förbättra villkoren  för en meningsfull fritid och inte minst en bättre folkhälsa, kommenterar Björn Eriksson.

35 000 löpare anmälde sig till Göteboegsvarvet och betalade anmälningsavgift Men Corona-epidemin  stoppade loppet - utan att pengarna återbetalades. Det förfarandet ska nu synas av synas konsumentverket via ett så kallattillsynsärende.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Elon, ledande inom fackhandeln för elprodukter, tar ett stort steg in på sponsormarknaden via ett omfattande avtal som huvudpartner till HockeyAllsvenskan. Via 320 butiker i Sverige ska nu varumärket och samarbetet förstärkas. 

För ett år sedan avslöjades Unibets rekordsponsring när bolaget gick in som huvudpartner till svensk elitfotboll. Ett avtal som löper över sex år, med option på ytterligare sex år, med ett initialt värde på 900 miljoner kronor eller om optionen utlöses ett totalt värde på 1,8 miljarder.  Nu väljer Unibet att utöka satsningen genom att också bli presentationspartner.

Fredrik Ljungberg är en av Sveriges mest dekorerade fotbollsspelare. Nu tar han plats i Viaplays Premier League-studio. I det nya uppdraget ingår förutom Premier League även att jobba vid  landslagets matcher, som  Nations League samt kvalen till EM 2024 och VM 2026.

I veckan exporterade fotbolls-Sverige ytterligare tvåt jejer till utlandet Hanna Bennison (Everton)och Filippa Angeldahl (Manchester City) valde England och därmed har inte mindre än 48 tjejer  lämnat Sverige för tjänstgöring på annat håll.