Mjällby presenterar rekordkontrakt

I i Mjällby AIF finns i dag en stolthet och förväntan som kommer att vägleda klubben framöver.Fullt berättigat eftersom klubben är så stärkt.  AIF har presenterat ett  stort och unikt samarbete med Mellby Gård AB som går in som huvudsponsor till föreningen från och med 2024. Parterna har tecknat ett avtal som sträcker sig fram till och med 2027. Det är klubbens största sponsorkontraktet någonsin.

Sponsortavlan på Strandvallen få nu ett nytt inslag.

Mjällby AIF och Mellby Gård AB har under hösten haft en dialog om hur samarbetet skulle utformas och hur koncernen kan bidra på bästa sätt. Mellby Gårds lokala förankring i Blekinge samt beundran för Mjällby AIF som förening, tillsammans med Mjällby AIF:s position på den största fotbollscenen i Sverige, skapade en bra grund för samarbetet.

–  Vår förankring till Blekinge är väldigt stark såväl privat genom släkt och vänner, som professionellt genom våra bolag Roxtec, Eriksberg Vilt & Natur, Feralco och flertalet Kappahl butiker., säger Johan Andersson, affärsansvarig Mellby gård

"Mjällby och Mellby passar ihop"

- Vi brinner också för idrott och föreningsliv generellt samt för fotboll specifikt, och vi har genom åren följt och imponerats av Mjällby AIF’s framgångar. Det är en förening som passar väl in det motto vi har inom Mellby Gård – att ta verksamheter från lovande till ledande – och att få vara en tydlig del av den fortsatta resan känns väldigt spännande. 

Johan Andersson underastrtyker:

– Våra hjärtan ligger också i Trelleborgs FF, och stödet till TFF påverkas inte av detta engagemang. Vi ser snarare goda möjligheter till ett informellt erfarenhetsutbyte klubbarna emellan som kan vara gynnsamt för dem båda..

Mjällbys ordförande Magnus Emeus betonar:

- Det känns naturligtvis väldigt hedrande att ett framgångsrikt företag som Mellby Gård ser betydelsen i att synas och associeras tillsammans med Mjällby AIF. Det är ett kvitto på att vi som klubb gör något bra, både på och utanför planen.

– Genom åren har vi utvecklat värdet i rättighetsportföljen och det känns fantastiskt att Mellby Gård nu vill vara med och investera i ett aktivt sponsorskap, och därmed blir en långsiktig huvudpartner till vår gulsvarta förening.

Mellby Gård AB ska från avtalsstarten2024 synas på seniorlagets matchtröja samt som ensam tröjsponsor till samtliga ungdomslag inom Mjällby AIF. Mellby Gård blir det största sponsoravtalet i föreningens historia. 

Mjällbys ordförande Magnus Emeus påpekar: 

– Ett stort och viktigt steg mot det betydligt högre sponsorintäktsmål som vi har satt upp för de närmaste åren. Vårt arbetssätt med ständiga förbättringar som utgångspunkt gör att vi hela tiden drivs mot att bryta ny mark, nå nya milstolpar och fortsätta att göra det omöjliga möjligt. 

"Långsiktig investerare"

– Avtalet med Mellby Gård är ännu ett exempel på detta och vi ser självklart mycket fram emot samarbetet med dem, säger Johan Andersson och fortsätter:. 

–  Mellby Gård är en familjeägd, långsiktig investerare som månar om att bevara entreprenörsandan i portföljbolagen. En grundläggande del av affärsmodellen är strävan efter att vara den störste ägaren i respektive bolag. Genom att vara det får man rätt möjligheter att sätta den strategiska agendan och ta helhetsansvar för bolagens utveckling.

Mjällby AIF:s huvudsponsorer 2024 är därmed Mellby Gård AB samt Sölvesborg-Mjällby Sparbank.

Kommentera

Vad anser du? Låt oss diskutera, antingen med Facebook – eller med kommentarer direkt på sidan.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
Path:
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Mjällby AIF toppar allsvenskan, men säljer samtidigt spelare och stärker egna kapitalet rejält på ett egentligen sensationellt sätt. 

I söndags sluttfördes förhandlngarna runt t succémittfältaren Nicklas Röjkjaer som lämnar Mjällby. AIF 26-åringen har skrivit på för danska FC Nordsjälland. Samtidigt står det klart att klubben har sålt spelare för runt 60 miljoner på bara några år, vilket faktiskt är en del av strategin att bygga en starkare förening och då ingår att säkra en ekonomisk framtid - och av bara farten förstärka - så pass att laget övertar och behåller ledningen i allsvenskan.

Ett ståtligt och fashionabelt bygge för 14,6 miljarder, den jättesatsningen kan ersätta Scandinavium i Göteborg

Ett ståtligt och fashionabelt bygge för 14,6 miljarder, den jättesatsningen kan ersätta Scandinavium i Göteborg

Om planerna skulle förverkligas överträffas alla andra satsningar i Sverige.

En arkitekttävling om hur de nya arenorna slutligen ska se ut är redan inledd. Och göteborgarna själva ska få rösta för att bli delaktiga i valet.

Det är ett cykelprojektet som ger Barncancerfonden bara i år totalt 238 miljoner kr.

Över 2 600 cyklister och servicedeltagare gick på lördagen  i mål i Paris för barn med svåra sjukdomar. Bakom satsningen står Team Rynkeby som sedan 2002 arrangerat cykellopp och aktiviteter för att samla in pengar till förmån för organisationer som arbetar för barn med svåra sjukdomar.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Finansmannen Christer Gardell lättar på oplånboken igen. Vill han stötta r OS-guldmedaljörerna i beachvolleyboll, David Åhman och Jonatan Hellvig.

– De är fantastiskt duktiga idrottare och de är jättefina förebilder, säger Gardell till SVT Sport.

Fredag 13 juni – en turdag för en vinnare från Dalarna. 

Personen, som var på plats hos ideella Folkspel i Göteborg för högvinstskrap, fick se tre rutor innehålla 25 miljoner kronor, den största direktvinst som en skraplott genererat.

Svensk Hockey-TV har haft sitt mest framgångsrika år hittills under säsongen 2024/2025. Plattformen, som sänder hockey från hela Sverige – från cuper och ungdomsserier till elitnivå – har vuxit kraftigt i både räckvidd och användning. Med över 300 ishallar utrustade med automatiserade och AI-styrda kamerasystem, 2,5 miljoner unika tittare och mer än 7 miljoner strömstarter, har Svensk Hockey-TV blivit en del av den svenska hockeypublikens vardag.

I Djurgårdens nysatsning i SHL var 18-årige Anton Frondell ett bärande namn. Efter 11 mål i Hockeyallsvenskan och stort genombrott i den tuffa kvalserien mot AIK hade kraftfulle Frondell, 94 kg. en säker plats i l sportchefen Niklas Wikegårds ledande formationer.

I den årliga NHL-draften, nu i Los Angeles, förändrades allt, sedan  Anton Frondell, 18 år ,uppväxt i Trångsund söder om Stockholm,  valts som nummer tre av Chicago.