Bandyn vill kommunicera mera
Svenska Bandyförbundet vill förbättra sina kommunikationer avsevärt. I dag lanserar förbundet en ny hemsida på svenskbandy.se med avsevärt högra ambitionsnivå för att nå åskådare, sponsorer och inte minst ungdomar.
Webben blir nu det främsta mediet när det gäller nyheter och erfarenhetsutbyte inom sporten.
- Vi vill ha en webb som känns mer angelägen och som förhoppningsvis genererar växande trafik, säger förbundets ordförande, Håkan Ramsin.
Förbundet introducerar en sajt byggd på mottagarens önskemål enligt mål som:
• Förstasidan ska till främst bestå av ett aktuellt nyhetsinnehåll och därmed försvinner dagens uppdelning på två sajter.
• Informationen ska domineras av vad besökarna vill läsa snarare än vad förbundet önskar kommunicera även om det givetvis finns en förbundsflik.
• Alla matcher, till börja med i elitserien, ska refereras på plats av ”stringers” på varje ort och de ska också ha tillgång till mobilkamera för att ta enkla spelarbilder. Tjänsten Games-online ingår här också.
• Texter kompletteras av redaktören med köpta professionella bilder i syfte att få en mer levande och attraktiv sida.
• Ett stort antal bandyprofiler ska skriva krönikor och bloggar, där också läsarna ska kunna göra egna kommentarer.
• Ungdomarna ska attraheras och successivt introduceras interaktiviteter med möjlighet lägga upp egna bildsekvenser typ YouTube.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.