Redhawks tar hjälp av reklambyrå

En reklamkampanj med bilder på vanliga människor med någon form av utrustning, exempelvis suspensoar. Så ska ishockeylaget Malmö Redhawks få flera åskådare till sina matcher.
Det är reklambyrån Floyd Advertising som lanserar idén och klubben har sagt ja till en satsning på en annonsserie i tidningarna i Malmö-regionen.

 

Allt handlar om att publiken är en extra spelare, därav de sex olika bilderna på människor med hockeyutrustning.

Reklambyrån låg också bakom en kampanj i bl a tv med temat ”på fel plats vid fel tillfälle” när Redhawks inte förmådde behålla statusen som elitserielag. Nu är frågan om laget via kval kan återvända. Allt stöd behövs, särskilt som laget har gått halvknackigt och då med måtto ”ett bra publikstöd är som en extra spelare”.

– I den här kampanjen försöker vi engagera publiken. Temat bygger på att publiken är en extra spelare och på bilderna syns vanliga människor som ikläder sig hockeyrollen, säger Karl Nilsson, ad på Floyd Advertising, tilL Resumé.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Vimmerby, cirka 15 000 invånare, är inte längre bara Astrid Lindgrens värld,  kändisar som Pippi Långstrump och Madicken har nu konkurrens av tätortens hockeylag som sensationellt klivit in i Hockeyallsvenskan, HA, efter seger i Hockeyettans kvalserie.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.