SAS Masters byter reklambyrå
- Vi vill stärka vårt varumärke ännu mer och vi visste att Gyro var duktiga. På så vis var det ingen regelrätt pitch. Efter att vi hörde att Gyro också var intresserade så förde vi nästan enbart diskussioner med dem. De är duktiga på kampanjer och att hitta nya kanaler, säger Christer Nilson, tournament manager för SAS Masters, till Resume.se
SAS finns numera som huvudsponsor enligt ett femårigt avtal som inleddes i fjol. Budgeten för Masters ligger på cirka en miljon kronor.
Mest lästa just nu
Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall. De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.