Går in i skobranschen igen

Gunde Svan snubblar fram. Likaså Jonas Björkman och Kevin Walker. Och de ser lika vresiga ut som Peter Forsberg. Grabbarna ställer upp när Foppa ska lansera ett nytt skomärke.
Peter Forsberg ser vrång ut, för det handlar om inspelning av en reklamfilm, men i själva verket är han glad över nya affärsprojekt.

 

Peter Forsberg, 42, har varit i USA tillsammans med hustru Nicole och fått rättigheterna till skomärket Steve Madden.

Gillar skor

Men samtidigt ska han också lansera Ipanema och Rider som är parets Forsbergs senaste satsning. Det är brasilianska sandaler och för att komma ut på marknaden har en reklamfilm spelats in.

Och då har Peter Forsberg tagit hjälp av polarna. Han ringde Gunde Svan, Jonas Björkman och Kevin Walker och resultat står nu klart.

- Vi hade jätteroligt när vi spelade in reklamfilmen i en studio i Stockholm. Jag fick med mig regissören Camilo Altera, som jag jobbat med när vi gjorde reklamfilmer för Svenska Spel, så jag är jättenöjd. Han är fantastisk, berättar Peter Forsberg för Expressens Gunnar Nordström.

"Ska få sig en match"

Det står alltså klart att den förre hockeystjärnan blir konkurrent till sitt gamla skomärke Crocs.

- Absolut, det är kul att pröva på något nytt. De ska få sig en match. Det är tanken. Vi tror att det kommer att gå jättebra och kommer att sälja Ipanema i Sverige och Finland genom vårt bolag Salice Distribution, som Nicole basar över.

- Konkurrenterna kommer att få jobba för att hänga med. Och jag slipper kanske få så mycket skäll som under Crocstiden om hur fula skorna var.

Mjällby AIF toppar allsvenskan, men säljer samtidigt spelare och stärker egna kapitalet rejält på ett egentligen sensationellt sätt. 

I söndags sluttfördes förhandlngarna runt t succémittfältaren Nicklas Röjkjaer som lämnar Mjällby. AIF 26-åringen har skrivit på för danska FC Nordsjälland. Samtidigt står det klart att klubben har sålt spelare för runt 60 miljoner på bara några år, vilket faktiskt är en del av strategin att bygga en starkare förening och då ingår att säkra en ekonomisk framtid - och av bara farten förstärka - så pass att laget övertar och behåller ledningen i allsvenskan.

Ett ståtligt och fashionabelt bygge för 14,6 miljarder, den jättesatsningen kan ersätta Scandinavium i Göteborg

Ett ståtligt och fashionabelt bygge för 14,6 miljarder, den jättesatsningen kan ersätta Scandinavium i Göteborg

Om planerna skulle förverkligas överträffas alla andra satsningar i Sverige.

En arkitekttävling om hur de nya arenorna slutligen ska se ut är redan inledd. Och göteborgarna själva ska få rösta för att bli delaktiga i valet.

Den ekonomiska bilden av Dam-EM 2025 klarnar allt mera.

Via flera fans och besökare vid arenorna har omsättningen ökat avsevärt. Nu avslöjas att 600 000 biljetter är sålda och att de förväntade intäkterna väntas uppgå till inte mindre än 128 miljoner euro och därmed budgeteras prispengarna till 41 miljoner euro. Det står också klart att Dam 2025 redan överträffar alla tidigare arrangemang.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Finansmannen Christer Gardell lättar på oplånboken igen. Vill han stötta r OS-guldmedaljörerna i beachvolleyboll, David Åhman och Jonatan Hellvig.

– De är fantastiskt duktiga idrottare och de är jättefina förebilder, säger Gardell till SVT Sport.

Fredag 13 juni – en turdag för en vinnare från Dalarna. 

Personen, som var på plats hos ideella Folkspel i Göteborg för högvinstskrap, fick se tre rutor innehålla 25 miljoner kronor, den största direktvinst som en skraplott genererat.

Svensk Hockey-TV har haft sitt mest framgångsrika år hittills under säsongen 2024/2025. Plattformen, som sänder hockey från hela Sverige – från cuper och ungdomsserier till elitnivå – har vuxit kraftigt i både räckvidd och användning. Med över 300 ishallar utrustade med automatiserade och AI-styrda kamerasystem, 2,5 miljoner unika tittare och mer än 7 miljoner strömstarter, har Svensk Hockey-TV blivit en del av den svenska hockeypublikens vardag.

I Djurgårdens nysatsning i SHL var 18-årige Anton Frondell ett bärande namn. Efter 11 mål i Hockeyallsvenskan och stort genombrott i den tuffa kvalserien mot AIK hade kraftfulle Frondell, 94 kg. en säker plats i l sportchefen Niklas Wikegårds ledande formationer.

I den årliga NHL-draften, nu i Los Angeles, förändrades allt, sedan  Anton Frondell, 18 år ,uppväxt i Trångsund söder om Stockholm,  valts som nummer tre av Chicago.