Fansen har samlat in 1 miljon

1 miljon kronor är insamlade, men det krävs mera och tiden krymper. Supportrar och företag mobiliserar i Ljusdal för att samhället ska få en egen bandyhall och ta tillbaka World Cup.

Ljusdals fullmäktige står inför stora och avgörande beslut. Bygget av en hall och en räddningskampanj för att återfå World Cup kostar stora pengar.

Hallen kostar uppemot 100 miljoner kronor och politikerna tvekar inför ett beslut om bygge eller ej.

När resultatet av den pågående insamlingen presenterades framkom att mycket pengar har kommit in. Hittills har supportrarnas kamp resulterat i 1 miljon kronor vilket är beundransvärt, men kruxet är att det krävs mera.

- Vi ska vara beredda i januari. Jag upplever att sannolikheten är större att det blir av än att det inte blir av, säger Henrik Bruveris, projektledare till P4 Gävleborg.
Supportrarnas pengar ska oavkortat gå till drift och underhåll. Men driften kostar minst 10 miljoner varje år. Därtill ska kommunen stå för byggkostnaden om nära 100 miljoner kronor.

Målet är att återta World Cup, den traditionsrika turneringen som två år i rad har flyttats till bandyhallen i Sandviken av väderskäl. Utan en hall i Ljusdal är risken stor att arrangemanget blir kvar i Sandviken.


Från en position som marknadsledande plattform för livesänd idrott i Norden tar nu Solidsport klivet ut i Europa och öppnar kontor i Hamburg, med sikte på den tyska, schweiziska samt österrikiska marknaden.

-Efterfrågan av sportstreaming fortsätter att växa snabbt, med flera nya investerare i ryggen kan vi fortsätta vår tillväxtresa utanför Nordens gränser, säger vd. Tobias Thalbäck, vd. för Solidsport.

En av Sveriges mest kända och besökta evenemangsarenor, Ericsson Globe, byter namn till Avicii Arena. Genom ett unikt samarbete mellan Stockholm Live, stiftelsen Tim Bergling Foundation samt Trygg-Hansa och Bauhaus, blir en av landets mest ikoniska byggnader nu en symbol och mötesplats för arbetet med att förebygga psykisk ohälsa bland unga.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Landets största sponsorföretag, ISP Sport & Marketing, tar sats inför framtiden.

2020 blev omtumlande, men huvudägaren, Andreas Ottermark lyckades att styra rätt i en rad beslut och facit blev utomordentligt. Nu siktar Andreas och hans 30 medarbetare högt - en internationell lansering ska ske, planerna ligger klara och snart inleds offensiven.

För ett år sedan avslöjades Unibets rekordsponsring när bolaget gick in som huvudpartner till svensk elitfotboll. Ett avtal som löper över sex år, med option på ytterligare sex år, med ett initialt värde på 900 miljoner kronor eller om optionen utlöses ett totalt värde på 1,8 miljarder.  Nu väljer Unibet att utöka satsningen genom att också bli presentationspartner.

Kommande säsong direktsänder streamingtjänsten Viaplay samtliga matcher från världens mest populära fotbollsliga Premier League.Ett nytt avtal mellan Nordic Entertainment Group och Premier League gör det möjligt att välja och vraka bland samtliga matcher i spelschemat.

Under den gångna säsongen satte han personliga rekord med 19 mål och 30 poäng i Minnesota Wild. Och nu kom klubben och erbjöd ett kontrakt värt omkring 358 miljoner kronor. Det innebär en årslön  på cirka 45 miljoner kronor.