PS Communication erövrade statusuppdrag

Stockholm International Horse Show ska utvecklas och uppdraget har gått till eventföretaget PS Communication. Ett fyra-årigt avtal omfattar i första skede rättighetsförsäljning och sponsorservice samt webb och marknadsföring.

Stockholm International Horse Show (SIHS) arrangeras i år för 17:e gången, och drar årligen över 70 000 besökare till Globen. Nytt i år är bland annat att Ryttargalan blir en integrerad del av evenemanget.

Planeringen inför perioden 2010 – 2014 har påbörjats och arrangemangets nya hemsida är under utveckling för en lansering i oktober.

- SIHS är ett fantastiskt projekt och ett strategiskt viktigt uppdrag för PS Communication i vår utveckling av affärsområdet rättigheter och sponsorservice. Vi är stolta att SIHS valt att jobba med oss som långsiktig strategisk partner, säger Patrik Johansson, VD och affärsområdesansvarig på PS Communication.

Parallellt med SIHS arrangeras även en ridsportmässa i Annexet, som PS Communication tar över från och med 2010. SIHS ska även synas i olika sammanhang runt om i landet.

- Ridsporten är stor i Sverige, ca 500 000 svenskar rider regelbundet och var tredje svensk kommer i beröring med hästar. Den unika kombinationen av tävling och uppvisning i just SIHS gör sig dessutom fantastiskt bra i TV, och utvecklas för varje upplaga, säger Ulf Rosengren, initiativtagare och generalsekreterare för Ryttar-VM i Stockholm 1990 och sedermera grundare och ordförande för SIHS.

Riksidrottsförbundet, RF, avvisar, regeringens förslag om en skärpning av den svenska spelmarknaden. Det var i somras som socialförsäkringsminister Ardalan Sherkarabi överraskade spelmarknaden med krav på så kallad ”särskild måttfullhet  vid marknadsföring”.

Regeringen vill strama åt och begränsa spelreklam och jämställa reklam för spel med reklam för alkohol och tobak. Därav kravet på särskild måttfullhet..

Djurgårdens supporterförening JO-anmäler polisen efter derbyt, r apporterar Fotbollskanalen

Utlösande var att flera poliser använde pepparspray mot bland annat Djurgården-supportrar vid söndagens allsvenska derby mot AIK.

Det är vad vi har tjatat om här på sajten i flera år.  Medvetandet om betydelsen av evenemang – i klubben, i förbundet, i kommunen. Nu vaknar man lite varstans i Sverige. När RF för nionde gången arrangerar "Mötesplats Idrott och destination"för att skapa förutsättningar för flera idrottsevenemang är intresset större än någonsin. I klartext, alla borde vara där, alla är där. Ambitionen växer. Det påvisas av 125 anmälda personer.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Mycket kreativitet krävs för att knyta upp sponsorer. Nu presenteras ett nytt och unikt upplägg med Sportbladet, Obos och Blocket som partners till Damallsvenskan.. Upplägget är att erbjuda fansen att för en dag flytta hem till två spelare!

Till skillnad från en stor del av övriga spelmarknaden representerar de allmännyttiga lotterierna ideella organisationer och gynnar bl a idrotten med miljoner årligen. Nu går Miljonlotteriet, Folkspel och Kombispel samman och bildar SVALO (Sveriges allmännyttiga lotterier). Skälet är att antalet aktörer på spelmarknaden ökar och SVALO ska värna om om de allmännyttiga lotteriernas intresse. 

Ett hockeykaos som saknar motstycke.

Örnsköldsviks HF vägrade i söndags att möta Bodens HF i Hockeyettan,  och inför onsdagens omgång signalerar Mörrum att de vägrar att spela mot Karlskrona.

 Bakgrunden är den uppslitande striden med ligaorganisationen och domen från Riksidrottsnämnden (RIN) där Ishockeyförbundet beordras att ändra i sina tävlingsbestämmelser, paragraf 6:1.

Ytterligare en svensk fotbollsforward stiger i anseende utomlands. Jesper Karlssons karriär fortsätter. Nu är det frågan om vilken internationell klubb som vinner köpslåendet. Jesper har bara att välja mellan etablerade klubbar efter åren i holländska Alkmaar.