Hammarby får ny tröjreklam
- Finlux är tillbaka med kraft på den nordiska marknaden och det vill vi visa genom samarbetet med Hammarby. För att slåss i den högsta toppen behöver varumärket stärkas och därför är det helt rätt att synas med ett av Sveriges bästa och populäraste lag, säger Jörgen Hjort, vice VD Vestel Scandinavia.
- Stora varumärken från hemelektronikbranschen har varit ovanliga i svensk klubbfotboll, men det är en bransch som ökat enormt under de senaste åren och vi är naturligtvis nöjda att man ser Hammarby som partner, säger Patric Ljungström, marknadschef Hammarby Fotboll AB.
Avtalet innebär att Unicef-loggan försvinner från bröstet på spelartröjorna. Men samarbetet mellan Unicef och Hammarby upphör dock inte.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.