Stadium satsar på Djurgården
– Vi fortsätter vårt engagemang i Djurgården därför att det är en av Sveriges mest framgångsrika herrlag under 2000-talet och ett av de starkaste varumärkena inom svensk idrott. Som marknadsledande inom sport- och detaljhandeln vill vi jobba tillsammans med ledande sport- och idrottsföreningar i Sverige, säger Ulf Eklöf, vd för Stadium.
Stadium och Djurgården Fotboll har samarbetat i fem år och med det nya avtalet fördjupas samarbetet med större engagemang, större exponering och fler gemensamma aktiviteter. I samarbetet ingår bland annat medlemskvällar i butikerna och att Stadiums logotyp är med på matchtröjorna.
- Vi planerar att växla upp vårt långsiktiga samarbete ytterligare med fler gemensamma aktiviteter både i samband med matcherna då Stadium ”flyttar in” på Stadion och i butikerna då Djurgårdsspelarna kommer på besök och träffar kunderna, säger Jenny Furtenbach, vd för Djurgården Fotboll Försäljning AB.
Enligt Xtremes omfattande undersökning visades Stadiums logotyp (på Djurgårdens matchtröjor) i svensk tv under 3 timmar och 19 minuter för totalt 35 915 000 tittare under säsongen 2007.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Om ett år kommer Lidköping, bandyorten nummer ett, både publikt och sportsligt, att stå som värd för världsmästerskapen i bandy.
I Vänerland har det vid flera tillfällen varit Vänersborg som välkomnat bandyvärlden. När det spelades enstaka VM-matcher i ”Lidköping” under -60- och ,70-tal har det aldrig varit någon publikrusning. Då uppstod talesättet ”folket älskar Villa, inte bandy”.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
- Egentligen har vi inget genuint idrottsintresse, trots att vi åkt både Vasaloppet och sprungit Lidingöloppet, säger Jan Blad,69, företagsledare och gudfader för Amo Handboll, nykomlingar i handbollsligan.
I Alstermo i Kronobergs län finns elit-handbollens mest anonyma lag, men med störst optimism via stor framtidstro. Och med stort stöd av Amokabel, en skandinavisk branschledande koncern med tre kabelbolag som tillverkar olika typer av ledningar och kablar.
Striden mellan ATG och Svenska Spel fortsätter., Men i en första instans, – Patent- och marknadsdomstolen (PMD), vann ATG. Och nu har även Patent- och marknadsöverdomstolen (PMÖD) dömt till ATG:s förde.
ATG har sedan 1973 registrerat företagsnamnet Aktiebolaget Trav och Galopp hos Bolagsverket. När Svenska Spel 2020 lanserade spel på hästar använde man trots det ordkombinationen ”Trav & Galopp” i sin kommunikation. ATG valde därför att stämma Svenska Spel för intrång i ATG:s företagsnamn.