Mercedes gillar hästfolket

Falsterbo Horse Show och Mercedes-Benz Sverige har tecknat ett nytt sponsoravtal. Det är förra årets utfall som fått Mercedes att nu satsa långsiktigt på evenemanget.

Mercedes-Benz Sverige var för första gången officiell bilsponsor för Falsterbo Horse Show 2009.

- Vår medverkan gav ett mycket positivt resultat och utifrån detta har vi beslutat att fortsätta vårt samarbete, säger Magnus Fager, Brand Manager, Mercedes-Benz Sverige AB.

- Genom Falsterbo Horse Show möter vi en intressant målgrupp i ett positivt sammanhang. Vi får möjligheter att visa upp vårt modellprogram under en fantastisk vecka och träffa kunder och spekulanter under avspända former.

För Falsterbo Horse Shows del innebär avtalet bland annat att Mercedes ställer ett tjugotal bilar till förfogande för shuttleservice mellan tävlingsplats och hotell för ryttare, domare med flera.

- Förra året fick vi en mycket god respons från andra sponsorer och internationella tävlingsryttare. Vi är väldigt glada över att kunna fortsätta samarbetet med Mercedes-Benz, säger Jana Wannius, Show Director, Falsterbo Horse Show.

Det nya avtalet gäller till och med 2011 med möjlighet att förlängas till 2012.

Mercedes-Benz har en lång internationell tradition som sponsor inom hästsporten. Bland annat till CHIO Aachen i Tyskland, ett av världens största och mest prestigefyllda ridsportevenemang.

Från en position som marknadsledande plattform för livesänd idrott i Norden tar nu Solidsport klivet ut i Europa och öppnar kontor i Hamburg, med sikte på den tyska, schweiziska samt österrikiska marknaden.

-Efterfrågan av sportstreaming fortsätter att växa snabbt, med flera nya investerare i ryggen kan vi fortsätta vår tillväxtresa utanför Nordens gränser, säger vd. Tobias Thalbäck, vd. för Solidsport.

En av Sveriges mest kända och besökta evenemangsarenor, Ericsson Globe, byter namn till Avicii Arena. Genom ett unikt samarbete mellan Stockholm Live, stiftelsen Tim Bergling Foundation samt Trygg-Hansa och Bauhaus, blir en av landets mest ikoniska byggnader nu en symbol och mötesplats för arbetet med att förebygga psykisk ohälsa bland unga.

-Må den leva för evigt!

Det utbrister Niklas Niva Sjökvist, ordförande i Leksand Superstar, angående idrottens omdiskuterade 51 procentsregel, som garanterar att föreningens medlemmar har det avgörande ägandet och inflytande över föreningens verksamhet. 

Ett av förra säsongens sensationslag i SHL, Leksands IF, hade vid sitt årsmöte i veckan  att ta ställning till fem motioner vars inriktning var att stärka föreningsdemokratin och öka medlemmarnas inflytande.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Landets största sponsorföretag, ISP Sport & Marketing, tar sats inför framtiden.

2020 blev omtumlande, men huvudägaren, Andreas Ottermark lyckades att styra rätt i en rad beslut och facit blev utomordentligt. Nu siktar Andreas och hans 30 medarbetare högt - en internationell lansering ska ske, planerna ligger klara och snart inleds offensiven.

För ett år sedan avslöjades Unibets rekordsponsring när bolaget gick in som huvudpartner till svensk elitfotboll. Ett avtal som löper över sex år, med option på ytterligare sex år, med ett initialt värde på 900 miljoner kronor eller om optionen utlöses ett totalt värde på 1,8 miljarder.  Nu väljer Unibet att utöka satsningen genom att också bli presentationspartner.

Kommande säsong direktsänder streamingtjänsten Viaplay samtliga matcher från världens mest populära fotbollsliga Premier League.Ett nytt avtal mellan Nordic Entertainment Group och Premier League gör det möjligt att välja och vraka bland samtliga matcher i spelschemat.

Under den gångna säsongen satte han personliga rekord med 19 mål och 30 poäng i Minnesota Wild. Och nu kom klubben och erbjöd ett kontrakt värt omkring 358 miljoner kronor. Det innebär en årslön  på cirka 45 miljoner kronor.