Trogna partners till Vasaloppet
Vasaloppet har förlängt huvudsponsoravtalet med Ahlsell i ytterligare tre år – och det innebär att företaget tillsammans med IBM, Preem, Stadium, Volvo blir de ledande varumärken runt Klassikern. Ahlsells klartecken innebär en fortsättning på ett samarbete som inleddes 2017 och som förstärktes 2021 när Ahlsell gick in som huvudsponsor för såväl Vasaloppets vintervecka som sommarvecka.
Vasaloppet och huvudsponsorn Ahlsell förlänger sitt avtal
Vasaloppet har förlängt huvudsponsoravtalet med Ahlsell i ytterligare tre år – och det innebär att företaget tillsammans merd BM, Preem, Stadium, Volvo blir de ledande varumärken runt Klassikern. Ahlsells klartecken innebär en fortsättning på det framgångsrika samarbete som inleddes 2017 och som förstärktes 2021 när Ahlsell gick in som huvudsponsor för såväl Vasaloppets vintervecka som sommarvecka.
Via den här mångmiljonsatsningen blir engagemanget stort såväl sommar som vinter.
Ambitionen är att fortsätta med lanseringen av typ”Gissa din tid”, ”Ahlsell-sprinten” och ”Gör en hejaskylt”, som engagerar både deltagare och besökare i samband med Vasaloppets arrangemang. Människor ska uppmuntras till att vara aktiva, helt enkelt.
De senaste sex åren har Ahlsell arbetat aktivt med satsningen Hälsosam Rörelse i syfte att inspirera medarbetare och samarbetspartners till en mer hållbar livsstil.
Med Vasaloppet som plattform försöker man uppmuntra medarbetarna att delta i de olika typer av aktiviteter som årligen arrangeras.
– Vasaloppet är ett arrangemang som nästan alla känner till och med lopp för skidor, cykel och löpning är det en folkfest med aktiviteter de flesta kan delta i. Det inkluderande förhållningssättet går också i linje med våra värderingar, säger Daniel Dahl som arbetar som sponsoransvarig på Ahlsell och kommersiellt ansvarig för satsningen på Hälsosam Rörelse.
Iden satsningen ingår att erbjuda plattformar som öppnar för att människor ska kunna träffas, göra affärer och nätverka under hälsosamma former.
- Då passar Vasaloppet ypperligt och det gynnar varumärket Ahlsell.
Hälsosam Rörelse har under de senaste åren engagerat cirka 500 medarbetare, både i spåren och som ambassadörer under evenemangen. Det förlängda avtalet ger företaget möjjligheten att fortsätta arbetet med att skapa relationer och upplevelser under devisen ”från krogen till skogen”.
– Det betyder mycket att vi kan förlänga avtalet med Ahlsell. Deras satsning på sitt arbetsgivarvarumärke och på att utveckla sin friskvård i samarbete med oss ligger helt i linje med vårt arbete för motion och hälsa, , säger Johan Eriksson Vasaloppets vd.
– Jobbet de gör med sin personal inom friskvård visar vägen framåt för fler satsningar i vår strävan att sätta Sverige i rörelse, betonar Johan.
Thomas Ejderhov
Mest lästa just nu
Han bygger ett egentligen osannolikt idrottscentrum mitt i de småländska skogarna. Torsten Jansson är en levande önskedröm för idrotten. Tänk om det fanns fler sådana...
En kvarts miljard tar han ur egen plånbok för att bygga ett hotell, en multihall och en kommande friidrotts- och fotbollsarena - i ett samhälle med 900 invånare och en pizzeria.
Allt sker med privata pengar, förtjänade via hans 70 bolag.
Slakthusområdet i Stockholm förvandlas. Söderstadion försvann, Diskussion pågår angående Johanneshovs framtid. Och nu Nu blir Tele2Arena i stället 3Arena. Ett tioårigt avtal träder i kraft i och med årsskiftet. Telekomkonkurrenten Tre blir ny namnsponsor i ett tioårigt avtal.
Landets största privata idrottsmuséum, där idrottsredskap blandas med annonser, autografer, programblad och personliga idrottsgrejer, finns i Växjö och har nu blivit synnerligen aktuellt igen. Öster är tillbaka i Allsvenskan och Hasse Rydéns skapelse har blivit synnerligen intressant.
Ett möte med denne Hasse i hans egensnickrade muséum i den gamla ICA-lokalens källare på stadsdelen Öster i Växjö är att svepas med i en idrottshistorisk virvelvind, men häör tittar bl a pingisstjärnan Truls Märegård in då och då..
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
En prenumerant i handbollsklubben vann 100 000 på senaste dragningen i JOYNA, ett digitalt lotteri från ideella Folkspel. Samtidigt fick Rimbo HK, som sålde lotten, samma summa.
– Ett oerhört viktigt tillskott till vår verksamhet, säger styrelsemedlem Therese Hurtig.
Behållningen från Bingolottos Uppesittare-kvällen, dan-före-dan och en enskild kväll landade 2024 på 142 miljoner att fördela på klubbar och organisationer. Sedan gav Nyårsbingon ytterligare 14 miljoner i överskott. Totalt innebar det 156 miljoner kronor!
Tiden är inne… Svenska vinterhjältar på skidor gör entré igen i TV. Den alpina säsongen drar igång på Viaplay Vinter. Premiären sker i Sölden med storslalom för både damer och herrar. Men helgen bjudet ocks på ett antal fotbollsmatcher, eroende på vilken tv-kanal du har.
Du som gillar att se idrottsdramatik på TV får fullt upp i helgen.
Mästartiteln är säkrad, men det betyder inte att arbetsro infinner sig i Malmö FF. Många spelarfrågor behöver slutföras.
På tisdagen tillkännagav MFF-ledningen att skyttekungen Isaac Kiese Thelin förlänger sitt kontrakt med MFF. Den 32-årige forwardens nya avtal gäller till och med 2026.
Skriv kommentar