Trogna partners till Vasaloppet

Vasaloppet har förlängt huvudsponsoravtalet med Ahlsell i ytterligare tre år –  och det innebär att företaget tillsammans med IBM, Preem, Stadium, Volvo blir de ledande varumärken runt Klassikern. Ahlsells klartecken innebär en fortsättning på ett samarbete som inleddes 2017 och som förstärktes 2021 när Ahlsell gick in som huvudsponsor för såväl Vasaloppets vintervecka som sommarvecka. 

Johan Eriksson, Vasaloppet vd, kan räkna in sina huvudsponsorer och miljonerna.

Vasaloppet och huvudsponsorn Ahlsell förlänger sitt avtal

Vasaloppet har förlängt huvudsponsoravtalet med Ahlsell i ytterligare tre år –  och det innebär att företaget tillsammans merd BM, Preem, Stadium, Volvo blir de ledande varumärken runt Klassikern. Ahlsells klartecken innebär en fortsättning på det framgångsrika samarbete som inleddes 2017 och som förstärktes 2021 när Ahlsell gick in som huvudsponsor för såväl Vasaloppets vintervecka som sommarvecka. 

Via den här mångmiljonsatsningen blir engagemanget stort såväl sommar som vinter. 

Ambitionen är att fortsätta med lanseringen av typ”Gissa din tid”, ”Ahlsell-sprinten” och ”Gör en hejaskylt”, som engagerar både deltagare och besökare i samband med Vasaloppets arrangemang. Människor ska uppmuntras till att vara aktiva, helt enkelt.

De senaste sex åren har Ahlsell arbetat aktivt med satsningen Hälsosam Rörelse i syfte att inspirera medarbetare och samarbetspartners till en mer hållbar livsstil. 

Med Vasaloppet som plattform försöker man uppmuntra medarbetarna att delta i de olika typer av aktiviteter som årligen arrangeras.

– Vasaloppet är ett arrangemang som nästan alla känner till och med lopp för skidor, cykel och löpning är det en folkfest med aktiviteter de flesta kan delta i. Det inkluderande förhållningssättet går också i linje med våra värderingar, säger Daniel Dahl som arbetar som sponsoransvarig på Ahlsell och kommersiellt ansvarig för satsningen på Hälsosam Rörelse.

Iden satsningen ingår att erbjuda plattformar som öppnar för att människor ska kunna träffas, göra affärer och nätverka under hälsosamma former. 

- Då passar Vasaloppet ypperligt och det  gynnar varumärket Ahlsell.

Hälsosam Rörelse har under de senaste åren engagerat cirka 500 medarbetare, både i spåren och som ambassadörer under evenemangen. Det förlängda avtalet ger företaget möjjligheten att fortsätta arbetet med att skapa relationer och upplevelser under devisen ”från krogen till skogen”.

– Det betyder mycket att vi kan förlänga avtalet med Ahlsell. Deras satsning på sitt arbetsgivarvarumärke och på att utveckla sin friskvård i samarbete med oss ligger helt i linje med vårt arbete för motion och hälsa, , säger Johan Eriksson Vasaloppets vd.

–  Jobbet de gör med sin personal inom friskvård visar vägen framåt för fler satsningar i vår strävan att sätta Sverige i rörelse, betonar  Johan.

Thomas Ejderhov

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Svensk fotbolls ledarduo, ordföranden Fredrik Reinfeldt och generalsekretaren Andrea Möllerberg har efter framgångsrikt lobbying arbete inom RF öppnat för ett förändrat ”tak” vad gäller RF:s ekonomiska stöd till specialidrottsförbunden, som SvFF, Svenska Fotbollförbundet..

Vid kommande Riksidrottsforum i Norrköping finns på dagordningen bland annat ett nytt förslag gällande det ekonomiska stödsystemet för perioden 2026-2035.

Svenska Skidskytteförbundet gör en historisk satsning på anläggningar – 10 miljoner kronor avsätts till en ny anläggningsfond. Det är det största enskilda projektet i förbundets historia,

Syftet är att ge föreningar runt om i landet möjlighet att nå utveckling med förbundets bygge som mall. Med den här investeringen  finns förhoppningen att säkra sportens tillväxt.

Malmö FF:s 24:e fotbollsguld väckte heta känslor i Helsingborg!  I centrum tre tårtor som hyllar MFF-guldet, beställda av Puma som sponsrar MFF men har kontor i Helsingborg.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

En prenumerant i handbollsklubben vann 100 000 på senaste dragningen i JOYNA, ett digitalt lotteri från ideella Folkspel. Samtidigt fick Rimbo HK, som sålde lotten, samma summa.

– Ett oerhört viktigt tillskott till vår verksamhet, säger styrelsemedlem Therese Hurtig.

Folkspel är föreningslivet eget lotteribolag. Sedan i våras erbjuder de föreningslivet ett digitalt lotteri som heter JOYNA. I det ingår premiumvinsten win-win. En prenumerant vinner 100 000 kronor. Dessutom går samma summa till den förening eller organisation som sålt lotten.

Senaste dragningen var det Kungälvs HK som hade en vinnare och som dessutom genererade lika mycket till den egna klubbkassan.

Ordförande Björn Norberg:

Tiden är inne… Svenska vinterhjältar  på skidor gör entré igen i TV. Den alpina säsongen drar igång på Viaplay Vinter.  Premiären sker i Sölden med storslalom för både damer och herrar. Men helgen bjudet ocks på ett antal fotbollsmatcher, eroende på vilken tv-kanal du har.

 

Du som gillar att se idrottsdramatik på TV får fullt upp i helgen. 

Mästartiteln är säkrad, men det betyder inte att arbetsro infinner  sig i Malmö FF. Många spelarfrågor behöver slutföras.

På tisdagen tillkännagav  MFF-ledningen att skyttekungen Isaac Kiese Thelin förlänger sitt kontrakt med MFF. Den 32-årige forwardens nya avtal gäller till och med 2026.