Trogna partners till Vasaloppet

Vasaloppet har förlängt huvudsponsoravtalet med Ahlsell i ytterligare tre år –  och det innebär att företaget tillsammans med IBM, Preem, Stadium, Volvo blir de ledande varumärken runt Klassikern. Ahlsells klartecken innebär en fortsättning på ett samarbete som inleddes 2017 och som förstärktes 2021 när Ahlsell gick in som huvudsponsor för såväl Vasaloppets vintervecka som sommarvecka. 

Johan Eriksson, Vasaloppet vd, kan räkna in sina huvudsponsorer och miljonerna.

Vasaloppet och huvudsponsorn Ahlsell förlänger sitt avtal

Vasaloppet har förlängt huvudsponsoravtalet med Ahlsell i ytterligare tre år –  och det innebär att företaget tillsammans merd BM, Preem, Stadium, Volvo blir de ledande varumärken runt Klassikern. Ahlsells klartecken innebär en fortsättning på det framgångsrika samarbete som inleddes 2017 och som förstärktes 2021 när Ahlsell gick in som huvudsponsor för såväl Vasaloppets vintervecka som sommarvecka. 

Via den här mångmiljonsatsningen blir engagemanget stort såväl sommar som vinter. 

Ambitionen är att fortsätta med lanseringen av typ”Gissa din tid”, ”Ahlsell-sprinten” och ”Gör en hejaskylt”, som engagerar både deltagare och besökare i samband med Vasaloppets arrangemang. Människor ska uppmuntras till att vara aktiva, helt enkelt.

De senaste sex åren har Ahlsell arbetat aktivt med satsningen Hälsosam Rörelse i syfte att inspirera medarbetare och samarbetspartners till en mer hållbar livsstil. 

Med Vasaloppet som plattform försöker man uppmuntra medarbetarna att delta i de olika typer av aktiviteter som årligen arrangeras.

– Vasaloppet är ett arrangemang som nästan alla känner till och med lopp för skidor, cykel och löpning är det en folkfest med aktiviteter de flesta kan delta i. Det inkluderande förhållningssättet går också i linje med våra värderingar, säger Daniel Dahl som arbetar som sponsoransvarig på Ahlsell och kommersiellt ansvarig för satsningen på Hälsosam Rörelse.

Iden satsningen ingår att erbjuda plattformar som öppnar för att människor ska kunna träffas, göra affärer och nätverka under hälsosamma former. 

- Då passar Vasaloppet ypperligt och det  gynnar varumärket Ahlsell.

Hälsosam Rörelse har under de senaste åren engagerat cirka 500 medarbetare, både i spåren och som ambassadörer under evenemangen. Det förlängda avtalet ger företaget möjjligheten att fortsätta arbetet med att skapa relationer och upplevelser under devisen ”från krogen till skogen”.

– Det betyder mycket att vi kan förlänga avtalet med Ahlsell. Deras satsning på sitt arbetsgivarvarumärke och på att utveckla sin friskvård i samarbete med oss ligger helt i linje med vårt arbete för motion och hälsa, , säger Johan Eriksson Vasaloppets vd.

–  Jobbet de gör med sin personal inom friskvård visar vägen framåt för fler satsningar i vår strävan att sätta Sverige i rörelse, betonar  Johan.

Thomas Ejderhov

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Nej, nuvarande seriemodell i ishockey ligger fast. Efter samråd och utvärdering med berörda ligaorganisationer, SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan  har förbundets Elitkommitté herr beslutat att hålla fast vid den seriemodell som klubbades vid förbundsmötet 2019.

Det innebär att SHL:s ifrågasatta ”ångestkval” mellan lag 13 och 14 i SHL finns kvar och att endast ett lag från Hockeyallsvenskan ges möjlighet att ta klivet upp. För Hockeyettans 40  lag är nålsögat fortsatt mycket litet – ett lag flyttas upp efter omfattande kvalspel

Ordförandeklubban byter innehavare - från en kvinna till en annan kvinna. Gisela Stockhaus, överlämnar befälet till Ingrid Hedin-Amrén i bandyförbundet.
 Under ledning av mötesordförande Christer Pallin genomfördes ett lugnt årsöteutan hinder eller komplikationer.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Försäkringsbolaget Folksam visar prov på hur kreativitet och egen vinning kan ge  ett lyckat sponsoravtal. Men så har bolaget och Svenska Fotbollförbundet variit partners i över 60 år. Nu har parterna enats om en förlängning och samtidigt utökat sitt samarbete Det nya avtalet gäller till och med  2026.

Handbollsföreningen IFK Karlskrona  sålde den första win-winlotten i ideella Folkspels nya föreningslotteri,  Joyna. För det belönas de med 100 000 kronor som går direkt till föreningens verksamhet.
- Välkomna pengar till vår förening! En n härlig sommarpresent, säger Mats Lindau, förre storspelaren som i dag är sportchef i föreningen. 

Förra sommaren lanserades Sportscom med professionell livekommentering  . Nu läggs den digitala sportradion ned.

– Ett jättetråkigt beslut, säger grundaren Ola Heffler.

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.