Trogna partners till Vasaloppet
Vasaloppet har förlängt huvudsponsoravtalet med Ahlsell i ytterligare tre år – och det innebär att företaget tillsammans med IBM, Preem, Stadium, Volvo blir de ledande varumärken runt Klassikern. Ahlsells klartecken innebär en fortsättning på ett samarbete som inleddes 2017 och som förstärktes 2021 när Ahlsell gick in som huvudsponsor för såväl Vasaloppets vintervecka som sommarvecka.
Vasaloppet och huvudsponsorn Ahlsell förlänger sitt avtal
Vasaloppet har förlängt huvudsponsoravtalet med Ahlsell i ytterligare tre år – och det innebär att företaget tillsammans merd BM, Preem, Stadium, Volvo blir de ledande varumärken runt Klassikern. Ahlsells klartecken innebär en fortsättning på det framgångsrika samarbete som inleddes 2017 och som förstärktes 2021 när Ahlsell gick in som huvudsponsor för såväl Vasaloppets vintervecka som sommarvecka.
Via den här mångmiljonsatsningen blir engagemanget stort såväl sommar som vinter.
Ambitionen är att fortsätta med lanseringen av typ”Gissa din tid”, ”Ahlsell-sprinten” och ”Gör en hejaskylt”, som engagerar både deltagare och besökare i samband med Vasaloppets arrangemang. Människor ska uppmuntras till att vara aktiva, helt enkelt.
De senaste sex åren har Ahlsell arbetat aktivt med satsningen Hälsosam Rörelse i syfte att inspirera medarbetare och samarbetspartners till en mer hållbar livsstil.
Med Vasaloppet som plattform försöker man uppmuntra medarbetarna att delta i de olika typer av aktiviteter som årligen arrangeras.
– Vasaloppet är ett arrangemang som nästan alla känner till och med lopp för skidor, cykel och löpning är det en folkfest med aktiviteter de flesta kan delta i. Det inkluderande förhållningssättet går också i linje med våra värderingar, säger Daniel Dahl som arbetar som sponsoransvarig på Ahlsell och kommersiellt ansvarig för satsningen på Hälsosam Rörelse.
Iden satsningen ingår att erbjuda plattformar som öppnar för att människor ska kunna träffas, göra affärer och nätverka under hälsosamma former.
- Då passar Vasaloppet ypperligt och det gynnar varumärket Ahlsell.
Hälsosam Rörelse har under de senaste åren engagerat cirka 500 medarbetare, både i spåren och som ambassadörer under evenemangen. Det förlängda avtalet ger företaget möjjligheten att fortsätta arbetet med att skapa relationer och upplevelser under devisen ”från krogen till skogen”.
– Det betyder mycket att vi kan förlänga avtalet med Ahlsell. Deras satsning på sitt arbetsgivarvarumärke och på att utveckla sin friskvård i samarbete med oss ligger helt i linje med vårt arbete för motion och hälsa, , säger Johan Eriksson Vasaloppets vd.
– Jobbet de gör med sin personal inom friskvård visar vägen framåt för fler satsningar i vår strävan att sätta Sverige i rörelse, betonar Johan.
Thomas Ejderhov
Kommentera
Vad anser du? Låt oss diskutera, antingen med Facebook – eller med kommentarer direkt på sidan.
- Kommentera med Facebook
- Kommentera utan Facebook
Skriv kommentar
Mest lästa just nu
Brommapojkarna har sålt spelare i rekordomfattning de senaste två åren. Det har varit så lukrativt att styrelsen nu har mod att säga nej till anbud på forwarden Alladoh Det är vad Sportbladet uppger på tisdagseftermiddagen
Utredningen för tryggare idrottsevenemang” har överlämnats till regeringen. Ett av förslagen som utredaren presenterar är en ny lag för kamerabevakning som ger arrangörer möjlighet att dela och hantera kameramaterial kopplade till misstänkta brott.
Svensk ishockeys reformivrare möts av ringa förståelse inför lördagens årsmöte med förbundet.
Stockholm, landets största distrikt, har tillsammans med Uppland och Gotlands-distriktet samt elitklubbarna Djurgården, AIK, Almtuna och SDE Hockey (damer), lämnat in fyra motioner med krav om nytänkande inom svensk ishockey.
Av handlingar till årsmötet framgår att förbundets styrelse yrkar på avslag av samtliga motioner. Styrelsen sade bland annat nej till att två lag ska flyttas upp och ned mellan SHL/HA och HA/HE och en gemensam ligaorganisation för SHL och HA.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Finansmannen Christer Gardell lättar på oplånboken igen. Vill han stötta r OS-guldmedaljörerna i beachvolleyboll, David Åhman och Jonatan Hellvig.
– De är fantastiskt duktiga idrottare och de är jättefina förebilder, säger Gardell till SVT Sport.
Folkspel är föreningslivet eget lotteriaktör. Sedan och erbjuder bland annat föreningslivet ett digitalt lotteri som heter JOYNA. I det ingår premiumvinsten win-win. En prenumerant vinner 100 000 kronor. Dessutom går samma summa till den förening eller organisation som sålt lotten.
I senaste dragningen gick vinsten till breddföreningen med fotboll och innebandy i sin verksamhet, Luleå SK.
Svenskarna är vana vid att det finns TV-bilder från allsköns idrott, oavset var och när något utspelas . Nu kommer något alldeles unikt.Streamingtjänsten Pluto TV intyroducerar ett samarbete via All Women’s Sports och Sportkanalen AWSN Network för att dygnet runt kunna sända damsport tillgängligt för svenska TV-tittare – helt gratis dygnet runt. Utbudet ska omfatta över 2 500 timmar direktsänd damsport årligen
En drömaffär. Öster från Växjö fick möjlighet att värva Allsvenska 19-årige Youssoupha Sanyang i fjol. Nu får Växjö-klubben möjlighet att tjäna närmare 40 miljoner när tjeckiska mästarlaget Slavia Prag i en rekordaffär vill köpa den tekniske fotbollsspelaren frpn Gambia.
Han har imponerat stort i inledningen av allsvenskan med sin fart och teknik. På det viset har han blivit uppmärksammad och även blivit en publikfavorit.