Trogna partners till Vasaloppet
Vasaloppet har förlängt huvudsponsoravtalet med Ahlsell i ytterligare tre år – och det innebär att företaget tillsammans med IBM, Preem, Stadium, Volvo blir de ledande varumärken runt Klassikern. Ahlsells klartecken innebär en fortsättning på ett samarbete som inleddes 2017 och som förstärktes 2021 när Ahlsell gick in som huvudsponsor för såväl Vasaloppets vintervecka som sommarvecka.
Vasaloppet och huvudsponsorn Ahlsell förlänger sitt avtal
Vasaloppet har förlängt huvudsponsoravtalet med Ahlsell i ytterligare tre år – och det innebär att företaget tillsammans merd BM, Preem, Stadium, Volvo blir de ledande varumärken runt Klassikern. Ahlsells klartecken innebär en fortsättning på det framgångsrika samarbete som inleddes 2017 och som förstärktes 2021 när Ahlsell gick in som huvudsponsor för såväl Vasaloppets vintervecka som sommarvecka.
Via den här mångmiljonsatsningen blir engagemanget stort såväl sommar som vinter.
Ambitionen är att fortsätta med lanseringen av typ”Gissa din tid”, ”Ahlsell-sprinten” och ”Gör en hejaskylt”, som engagerar både deltagare och besökare i samband med Vasaloppets arrangemang. Människor ska uppmuntras till att vara aktiva, helt enkelt.
De senaste sex åren har Ahlsell arbetat aktivt med satsningen Hälsosam Rörelse i syfte att inspirera medarbetare och samarbetspartners till en mer hållbar livsstil.
Med Vasaloppet som plattform försöker man uppmuntra medarbetarna att delta i de olika typer av aktiviteter som årligen arrangeras.
– Vasaloppet är ett arrangemang som nästan alla känner till och med lopp för skidor, cykel och löpning är det en folkfest med aktiviteter de flesta kan delta i. Det inkluderande förhållningssättet går också i linje med våra värderingar, säger Daniel Dahl som arbetar som sponsoransvarig på Ahlsell och kommersiellt ansvarig för satsningen på Hälsosam Rörelse.
Iden satsningen ingår att erbjuda plattformar som öppnar för att människor ska kunna träffas, göra affärer och nätverka under hälsosamma former.
- Då passar Vasaloppet ypperligt och det gynnar varumärket Ahlsell.
Hälsosam Rörelse har under de senaste åren engagerat cirka 500 medarbetare, både i spåren och som ambassadörer under evenemangen. Det förlängda avtalet ger företaget möjjligheten att fortsätta arbetet med att skapa relationer och upplevelser under devisen ”från krogen till skogen”.
– Det betyder mycket att vi kan förlänga avtalet med Ahlsell. Deras satsning på sitt arbetsgivarvarumärke och på att utveckla sin friskvård i samarbete med oss ligger helt i linje med vårt arbete för motion och hälsa, , säger Johan Eriksson Vasaloppets vd.
– Jobbet de gör med sin personal inom friskvård visar vägen framåt för fler satsningar i vår strävan att sätta Sverige i rörelse, betonar Johan.
Thomas Ejderhov
Kommentera
Vad anser du? Låt oss diskutera, antingen med Facebook – eller med kommentarer direkt på sidan.
- Kommentera med Facebook
- Kommentera utan Facebook
Skriv kommentar
Mest lästa just nu
En delseger för Golfförbundet – men Konkurrensverket fortsätter att granska det så kallade maxtaket, och meddelar att ett slutligt ställningstagande kommer att lämnas senare.
Beskedet innebär att cirka 60 000 golfspelare behöver byta klubb.
Begäran om ett interimistiskt beslut om att införa maxtaket avslogs.
Solna stad och AIK Fotboll har nått en överenskommelse.
AIKk får en ny träningsanläggning vid Råsta strandväg i Solna och lämnar därmed Karlberg efter 16 år.
Båstad är sedan några veckor redan ockuperat av tennnisspelare.Ungdomstävlingar pågår som genrep inför ankomsten av elitspelarna. 14-20 juli ska tennisbanorn även kantas av TV-kameror
Nu står det nämligen klart att TV4 Play sänder från Laholmsbukten. Årets Nordea Open är inget undantag. ATP-turneringen lockar i år ett starkt startfält med internationella toppspelare.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Finansmannen Christer Gardell lättar på oplånboken igen. Vill han stötta r OS-guldmedaljörerna i beachvolleyboll, David Åhman och Jonatan Hellvig.
– De är fantastiskt duktiga idrottare och de är jättefina förebilder, säger Gardell till SVT Sport.
Fredag 13 juni – en turdag för en vinnare från Dalarna.
Personen, som var på plats hos ideella Folkspel i Göteborg för högvinstskrap, fick se tre rutor innehålla 25 miljoner kronor, den största direktvinst som en skraplott genererat.
Viaplay Group lanserar en helt Viaplay lanserar en ny renodlad sportkanal. Från 27 juni utökas kanalutbudet med Viapfinnslay Sport, en kanal som samlar bolagets sporträttigheter och erbjuder över 100 timmars sportsändningar varje vecka.
- Viaplay Sport ska innehålla sportunderhållning för alla och bli hemmaplan för många av våra mest folkkära landslag, säger Erik Westberg, sportchef på Viaplay Group i Sverige.
En drömaffär. Öster från Växjö fick möjlighet att värva Allsvenska 19-årige Youssoupha Sanyang i fjol. Nu får Växjö-klubben möjlighet att tjäna närmare 40 miljoner när tjeckiska mästarlaget Slavia Prag i en rekordaffär vill köpa den tekniske fotbollsspelaren frpn Gambia.
Han har imponerat stort i inledningen av allsvenskan med sin fart och teknik. På det viset har han blivit uppmärksammad och även blivit en publikfavorit.