Mer omtanke i uppgörelse i Malmö

Malmö Redhawks  bygger nytt och  förstärker laget succesivt.Och byggde nytt, det var precis vad Percy Nilsson gjorde för ett antal år sedan när Malmö Arena tillkom.  Den arena som idag är inte bara hemmarink för klubben utan också en huvudpartner. Ett nytt avtal är undertecknat i dagarna. Över hela uppgörelsen svävar Percys intentioner.

Att Malmö Redhawks, Malmö Arena och Malmö Arena Hotel hör ihop är en självklarhet, kan tyckas. Nu står det i alla fall klart att ett huvudpartnerskap om ytterligare tre år är skrivet.

– Det är såklart helt naturligt att Malmö Arena och Malmö Arena Hotel ska vara höra samman, säger Marcus Larsson, kommersiell chef på Malmö Redhawks.

Tar inget för givet

– Men vi tar inte varandra för givet. Det handlar om ett djupt samarbete där vi ibland turas om att vara vinnare men ambitionen är såklart win-win i alla aktiviteter, 

Malmö Redhawks, Malmö Arena och Malmö Arena Hotel är tre starka varumärken på en och samma plats med ett starkt samarbete. Att både Malmö Arena och Malmö Arena Hotel väljer att förlänga sina partnerskap med tre år visar tyngden av samarbetet.

– Avtalet innehåller många olika delar men det jag är gladast för är det informella samarbete som sker dagligen mellan oss alla tre. Det är så vi kan bli riktigt konkurrenskraftiga, säger Marcus Larsson.

En stor del av partnerskapet riktas mot Malmö Redhawks flick- och damsatsning där även AKEA ingår. Ovh faktiskt, till den kommande säsongen har Redhawks barn- och ungdomslag hela vägen upp till A-laget på både dam- och herrsidan. 

Det är sedan tidigare beslutat att Malmö Redhawks ska få en större andel av intäkterna från mat- och dryckesförsäljningen i Malmö Arena. Tidigare i vår aviserades också ett nytecknat hyresavtal mellan Malmö Redhawks och Malmö Arena, även där när parterna närmade sig varandra ytterligare då Redhawks får en bra del av intäkterna från FOB (Food and Beverages).

"Stötta varandra"

Karin Mårtensson, VD på Malmö Arena:

– Vi har ett långt och mångårigt förhållande till Malmö Redhawks och i anledning av vårt fortsatta samarbete kring matcharrangemangen i Malmö. Från båda håll uppskattar vi ett mångårigt samarbete. 

Linda Persson, VD på Malmö Arena Hote  framhåller:

– S självklart vill v fortsätta att att stötta klubben, som vi delar korridorer med. Den här uppgörelsen har många fördelar.

Fakta

Malmö Arena är en sport- och evenemangsarena i den nya stadsdelen Hyllievång i Malmö. Malmö Arena invigdes den 6 november 2008. Vid sportevenemang tar arenan cirka 12 600 besökare och under konserter och övriga evenemang upp till 15 500 personer beroende på scenens placering.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
Bygget av en jättelik commumity för svensk idrott växer. Nu avslöjas att det bakomvarande företaget, Wimt med vd:n Sebastian och projektets initiativtagare Sebastian Lundgren i spetsen, har fått investeringar på närmare 40 miljoner kr.  Och pengarna fortsätter att rulla in.
- Det har blivit möjligt tack vare en framgångsrik beta-lansering med klubbar som Frölunda HC och Växjö Lakers och det arbetet fortsätter. På tur står bl a Brommapojkarna, säger Sebastian

Det är Peter Stordalens stora dag.Friends Arena blir Strawberry Arena efter att Stockholm Live, som sköter driften av arenan, slutit avtal med Petter Stordalens hotellkedja Strawberry. Avtalet med den norske entreprenören löper på tio år och handlar om en affär på över 100 miljoner kronor

Bygget av arenan var starten för utvecklingen av Arenastaden och är fortsatt en katalysator för områdets attraktionskraft.  

Den femte vinnaren i Folkspels nya JOYNA-lotteri win-win drogs i fredags och Per-Ola Kullberg från Rydsgård vann 100 000 kr. Fotbollsklubben Rydsgårds AIF sålde den vinnande lotten och för det belönades även de med 100 000 kr, som går direkt till föreningens verksamhet.

”Per-Ola är ledare för ett av våra tjejlag, så jag fick veta att både han och föreningen hade vunnit nästan direkt i fredags”, säger en glad Håkan Palm, Ungdomsansvarig Rydsgårds AIF.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Malmö Redhawks  bygger nytt och  förstärker laget succesivt.Och byggde nytt, det var precis vad Percy Nilsson gjorde för ett antal år sedan när Malmö Arena tillkom.  Den arena som idag är inte bara hemmarink för klubben utan också en huvudpartner. Ett nytt avtal är undertecknat i dagarna. Över hela uppgörelsen svävar Percys intentioner.

Handbollsföreningen IFK Karlskrona  sålde den första win-winlotten i ideella Folkspels nya föreningslotteri,  Joyna. För det belönas de med 100 000 kronor som går direkt till föreningens verksamhet.
- Välkomna pengar till vår förening! En n härlig sommarpresent, säger Mats Lindau, förre storspelaren som i dag är sportchef i föreningen. 

Förra sommaren lanserades Sportscom med professionell livekommentering  . Nu läggs den digitala sportradion ned.

– Ett jättetråkigt beslut, säger grundaren Ola Heffler.

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.