Discovwey ökade mest tack vare OS

OS i Pyeongchang i februari 2018 gav Discovery Networks Sweden ett lysande första kvartal och succén fortsatte under hela året.

När 2018 nu summeras visar preliminära siffror från MMS att Discovery är landets näst största kommersiella tv-hus. 

OS i Pyeongchang i februari 2018 gav en fantastisk start på året och medvinden höll i sig hela året och gjorde bolaget till Sveriges näst största kommersiella tv-hus

Disovery Networks Sweden ökade mest av alla tv-hus under 2018 och är nu Sveriges näst största kommersiella tv-hus. Det visar preliminära siffror från Mediemätning i Skandinavien (MMS).

- Vi har ett fantastiskt år bakom oss med god tillväxt i andelar både linjärt och digitalt, säger Henriette Zeuchner, vd Discovery Networks Sweden.

- Vinter-OS i Pyeongchang blev inte bara Sveriges bästa genom tiderna, vi gav även tittare på alla plattformar upplevelser i världsklass och våra kunder ett fantastiskt sammanhang att synas i. Att vi dessutom lyckades bygga vidare på OS-framgången resten av året och befästa positionen som näst största kommersiella tv-hus är ett kvitto på att vår satsning på innehåll, produktutveckling och transparens lönar sig, säger Henriette Zeuchner, vd Discovery Networks Sweden.

- Vi har ett fantastiskt år bakom oss med god tillväxt i andelar både linjärt och digitalt. Vår långsiktiga satsning på lokalproducerad underhållning och sport levererad på vårt unika sätt har uppskattats mycket av såväl tittare som kunder och vi gladdes enormt tillsammans åt de tre prestigefyllda Kristaller som gick till våra produktioner 2018. 

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Riksidrottsförbundet, RF, avvisar, regeringens förslag om en skärpning av den svenska spelmarknaden. Det var i somras som socialförsäkringsminister Ardalan Sherkarabi överraskade spelmarknaden med krav på så kallad ”särskild måttfullhet  vid marknadsföring”.

Regeringen vill strama åt och begränsa spelreklam och jämställa reklam för spel med reklam för alkohol och tobak. Därav kravet på särskild måttfullhet..

Djurgårdens supporterförening JO-anmäler polisen efter derbyt, r apporterar Fotbollskanalen

Utlösande var att flera poliser använde pepparspray mot bland annat Djurgården-supportrar vid söndagens allsvenska derby mot AIK.

Djurgårds-spelaren Peter Hollands besinningslösa attack på Luleå-backen Fredrik Styrman i torsdagens SHL omgång fortsätter att väcka heta känslor i hockey-Sverige. 

-Hade händelsen ägt rum på allmän plats hade åklagare kunnat väcka åtal för grov misshandel, säger Mikael Johansson som var på matchen med sin dotter.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Mycket kreativitet krävs för att knyta upp sponsorer. Nu presenteras ett nytt och unikt upplägg med Sportbladet, Obos och Blocket som partners till Damallsvenskan.. Upplägget är att erbjuda fansen att för en dag flytta hem till två spelare!

Ett hockeykaos som saknar motstycke.

Örnsköldsviks HF vägrade i söndags att möta Bodens HF i Hockeyettan,  och inför onsdagens omgång signalerar Mörrum att de vägrar att spela mot Karlskrona.

 Bakgrunden är den uppslitande striden med ligaorganisationen och domen från Riksidrottsnämnden (RIN) där Ishockeyförbundet beordras att ändra i sina tävlingsbestämmelser, paragraf 6:1.

Ytterligare en svensk fotbollsforward stiger i anseende utomlands. Jesper Karlssons karriär fortsätter. Nu är det frågan om vilken internationell klubb som vinner köpslåendet. Jesper har bara att välja mellan etablerade klubbar efter åren i holländska Alkmaar.