Golftidningen Red Tee upphör

Tidningen Red Tee ”läggs på is”. Utgivningen för resten av året har stoppats och framtiden för livsstilsmagasinet för kvinnor, med inriktning på golf, är därmed högst osäker.

- Lågkonjunkturen har drabbat tidningens intäkter hårdare än väntat. Hur utgivningen ser ut framöver är oklart och verksamheten läggs i nuläget helt på is, säger Bonnie Geijer, som varit tidningens chefredaktör sedan starten.

Det senaste numret, juni/juli-utgåvan blir det sista som ges ut under 2009. Red Tee har kommit ut med 43 utgåvor sedan starten i december 2004 Tidningen har 42 000 läsare enligt Orvesto 2008:3 men har under sin livstid haft det kämpigt och varit ifrågasatt.

2007 såldes Red Tee till Svenska Golfförbundet för att bli en del i en större satsning på att locka fler kvinnor till golfen. Men Golfförbundet hamnade i ekonomiska problem och satsningen uteblev. Tidningen såldes därför i år till just Bonnie Geijer.

Sedan tidigare har diskuterats en sammanslagning av tidningen Red Tee och Qtee, det mycket aktiva nätverket med kvinnliga golfare.  Något som nu också verkar ha lagts på is.

Anonymous (inte verifierad)

sön, 2009-06-21 01:15

1. slut på konstgjord andning.

Ja, inte ens svensk golf fick skräptidningen att komma upp i större upplaga trots att mer än hälften av upplagan skänks bort.

Damlandslagen i fotboll ligger långt efter herrarna, men ska nu  i alla fall fådubbelt så mycket som vid senaste EM-slutspelet 2017. Men nu framkommer att Uefa dubblar prispengarna till nästa års EM-slutspel på damsidan.

Nej, regeringen nobbar en plan för ett nationellt stöd till kommuner och idrottsrörelsen i syfte att utveckla framtidens idrottsanläggningar. Nu riskerar Sverige att halka ännu längre efter i arbetet att hålla arenor uppdaterade.

-Det här var tänkt att förbättra villkoren  för en meningsfull fritid och inte minst en bättre folkhälsa, kommenterar Björn Eriksson.

Efter tre års väntan är Ryder Cup äntligen tillbaka.

Europa möter USA i en av idrottsvärldens mest prestigefyllda lagtävlingar - och streamingtjänsten Viaplay direktsänder hela 29 timmar.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Elon, ledande inom fackhandeln för elprodukter, tar ett stort steg in på sponsormarknaden via ett omfattande avtal som huvudpartner till HockeyAllsvenskan. Via 320 butiker i Sverige ska nu varumärket och samarbetet förstärkas. 

För ett år sedan avslöjades Unibets rekordsponsring när bolaget gick in som huvudpartner till svensk elitfotboll. Ett avtal som löper över sex år, med option på ytterligare sex år, med ett initialt värde på 900 miljoner kronor eller om optionen utlöses ett totalt värde på 1,8 miljarder.  Nu väljer Unibet att utöka satsningen genom att också bli presentationspartner.

Fredrik Ljungberg är en av Sveriges mest dekorerade fotbollsspelare. Nu tar han plats i Viaplays Premier League-studio. I det nya uppdraget ingår förutom Premier League även att jobba vid  landslagets matcher, som  Nations League samt kvalen till EM 2024 och VM 2026.

I veckan exporterade fotbolls-Sverige ytterligare tvåt jejer till utlandet Hanna Bennison (Everton)och Filippa Angeldahl (Manchester City) valde England och därmed har inte mindre än 48 tjejer  lämnat Sverige för tjänstgöring på annat håll.