Adidas laddar inför VM i Sydafrika

Inför VM i Sydafrika presenterar adidas Predator®_X – den tionde generationen av världens mest sålda fotbollssko, utvecklad i över fem år med hjälp av Zinedine Zidane och noggrant testad av över 150 fotbollsspelare på alla nivåer.Storstjärnor på rad ska marknadsföra skon.

Gerrard, Xavi, Beckham, Ballack, Raul, van Persie, Diego, Vieira - det är iomponerande samling av stjärnor som ska föra ut skon över världen. TIll den skaran hör också två svenskar, nämligen Patrik Elmander och Tobias Hysén.

X står för nummer tio och med lanseringen av Predator_X adderar adidas just den tionde generationen till Predator – världens mest sålda fotbollssko. Sedan skon introducerades 1994 har den kontinuerligt utvecklats i nära samarbete med världens främsta spelare för att hela tiden ligga i framkant i utvecklingen av nya teknologier för maximal prestation, funktion och design.

Utvecklingen leder hela tiden till nya innovationer. Här gäller en teknologi benämnd PowerSpine som fungerar, precis som namnet antyder, som skons ryggrad - flexibel i ena riktningen för ett mjukt löpsteg och styv i den andra för maximal utväxling i skottmomentet.

PR-texten lovar mycket "Tack vare PowerSpine ger Predator_X en oöverträffad kraft i tillslaget på bollen, hela sju procent mer än sina föregångare".  Och som om inte det vore nog toppar man upp med "Den genomsnittliga tillslagskraften i ett skott kan jämföras med ett slag från en tungviktsboxare".

Skott med en hastigheter upp till 110 km/h utlovas.

Från en position som marknadsledande plattform för livesänd idrott i Norden tar nu Solidsport klivet ut i Europa och öppnar kontor i Hamburg, med sikte på den tyska, schweiziska samt österrikiska marknaden.

-Efterfrågan av sportstreaming fortsätter att växa snabbt, med flera nya investerare i ryggen kan vi fortsätta vår tillväxtresa utanför Nordens gränser, säger vd. Tobias Thalbäck, vd. för Solidsport.

En av Sveriges mest kända och besökta evenemangsarenor, Ericsson Globe, byter namn till Avicii Arena. Genom ett unikt samarbete mellan Stockholm Live, stiftelsen Tim Bergling Foundation samt Trygg-Hansa och Bauhaus, blir en av landets mest ikoniska byggnader nu en symbol och mötesplats för arbetet med att förebygga psykisk ohälsa bland unga.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Landets största sponsorföretag, ISP Sport & Marketing, tar sats inför framtiden.

2020 blev omtumlande, men huvudägaren, Andreas Ottermark lyckades att styra rätt i en rad beslut och facit blev utomordentligt. Nu siktar Andreas och hans 30 medarbetare högt - en internationell lansering ska ske, planerna ligger klara och snart inleds offensiven.

För ett år sedan avslöjades Unibets rekordsponsring när bolaget gick in som huvudpartner till svensk elitfotboll. Ett avtal som löper över sex år, med option på ytterligare sex år, med ett initialt värde på 900 miljoner kronor eller om optionen utlöses ett totalt värde på 1,8 miljarder.  Nu väljer Unibet att utöka satsningen genom att också bli presentationspartner.

Kommande säsong direktsänder streamingtjänsten Viaplay samtliga matcher från världens mest populära fotbollsliga Premier League.Ett nytt avtal mellan Nordic Entertainment Group och Premier League gör det möjligt att välja och vraka bland samtliga matcher i spelschemat.

Under den gångna säsongen satte han personliga rekord med 19 mål och 30 poäng i Minnesota Wild. Och nu kom klubben och erbjöd ett kontrakt värt omkring 358 miljoner kronor. Det innebär en årslön  på cirka 45 miljoner kronor.