"Zlatan ringer varannan dag"

Zlatans förhållande till Volvo har blivit mycket speciellt. ”Han ringer varannan dag och intresserar sig”, avslöjar Anders Gutafsson, vd för Volvo personbilar Sverige.
Zlatan Ibrahimovic fortsätter att hålla kontakt med Volvo och ringer till de ansvariga till reklamfilmen. Nu ska också hans bok lanserat i nya Volvo-bilar-
Annons

 

Made in Sweden och Zlatan har blivit ett begrepp och till och med reklamproffsen förvånas över genomslaget.

Och inte tog han så mycket betalt så många tog för givet. 

Han vill kolla

Som om inte det är nog visar Zlatan ett intresse för Volvo och fortsättningen på ett sätt som ingen hade kunnat föreställa sig.

- Zlatan är ett fenomen. Jag har inte träffat honom själv, men mina kollegor som skött kampanjen berättar att han var fantastisk att jobba med, säger Anders Gustafsson, vd för Volvo personbilar Sverige, till Helsingborgs Dagblad. 

- Varannan dag hör Zlatan av sig till vår marknadskoordinat på marknadsavdelningen för att höra hur många bilar vi sålt.

Ingår i nya Volvo

Nu finns också Zlatans biografi med i i 10 000 Volvo-bilar i Sverige, Norge, Danmark, Holland och Belgien

Fotbollsstjärnans bok kommer att finnas med som ljudbok från maj via den digitala ljudbokstjänsten Storytel för alla nya Volvobilar i. Men då krävs att underhållningssystemet Sensus Connect.

- För 30 år sedan slog ljudboken igenom i USA när radiotrötta bilister började lyssna på ljudböcker via bilarnas kassettbandspelare. För tio år sedan köpte jag en iPod i New York och insåg potentialen för den digitala ljudboken, säger Jonas Tellander, vd och grundare av Storytel i ett pressmeddelande.

- Det är fantastiskt att bidra till att cirkeln sluts nu när våra streamade ljudböcker på ett naturligt sätt letar sig in i Volvo-bilarnas underhållningssystem

Anders Gustafsson, vd för Volvo personbilar Sverige, berättar om hur Zlatan återkommer ofta och undrar om försäljningen av bilarna.

- Han var intresserad, nyfiken och vill att allt skulle bli hundraprocentigt. Och han bryr sig fortfarande. 

Ansvariga inom Malmö Redhawks är på hugget. I takt med att nyförvärv ökar - nu har sju nyförvärv presenteras, varav Carl Söderberg är det absoluta klippet - växer  skaran av av sponsorer. Senaste nytt -  Bravida hartagit beslutet  att öka engagemanget som huvudpartner igen. 

En av Sveriges mest kända och besökta evenemangsarenor, Ericsson Globe, byter namn till Avicii Arena. Genom ett unikt samarbete mellan Stockholm Live, stiftelsen Tim Bergling Foundation samt Trygg-Hansa och Bauhaus, blir en av landets mest ikoniska byggnader nu en symbol och mötesplats för arbetet med att förebygga psykisk ohälsa bland unga.

En svensk seger som öppnar perspektivet. Polen härnäst, men nu kan man se konturerna av ett avancemang. Då handlar det inte enbart om sportsliga värden utan i lika hög grad om pengar i belöning. Faktum är att Sverige redan har tjänat 100 miljoner kronor!

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Första avtalet gjordes upp för 50 år sedan. Det består än i dag. Svenska Fotbollförbundet och Folksam har inte tröttnat på varandra utan fortsätter satsningen  och förlänger partneravtalet. 

 Folksam förstärker en position och roll som man vill betona – att vara ”idrottens försäkringsbolag”.

För ett år sedan avslöjades Unibets rekordsponsring när bolaget gick in som huvudpartner till svensk elitfotboll. Ett avtal som löper över sex år, med option på ytterligare sex år, med ett initialt värde på 900 miljoner kronor eller om optionen utlöses ett totalt värde på 1,8 miljarder.  Nu väljer Unibet att utöka satsningen genom att också bli presentationspartner.

Det är ingen måtta på stjärnglansen och antalet personer när Disovery presenterar medarbetarna vid OS i Tokyo. Men du känner igen de flesta som antingen f d aktiva och framträdande inom idrott eller tidigare synbara i olika TV-kanaler. Det de nu har gemensamt är att de ska guida oss i Discovery+, Kanal 5 och Kanal under några sommarveckor genom Olympiska  spelen iJapan. Lönebudgeten för närmare 50 medarbetare vore rätt intressant ...

60 välkomna miljoner. Glädjen i IFK Norrköping var stor när jätteaffären med ryska klubben Rubin Kazanprese presenterades på torsdagen.  Sead Haksabanovic flyttar dit och fotbolls-Sveriges tredje största affär är ett faktum. Bara Zlatan Ibrahimovic och Alexander Isak har varit dyrare.