Sportmedia-byrå rustar och siktar mot Europa

Sports Media-byrån Spring Media fortsätter att expandera och förstärker nu sin internationella säljorganisation via nyanställningar.

"Vi håller snabbt på att bli en verkligt global fullservicebyrå, framhåller Tobias Osmund, VD för Spring Media Group

Med ambitionen att växa i Europa har Sports Media-byrån förstärkt med fyra nya medarbetare och byrån har nu totalt 70 medarbetare

Efter koncernens  förvärv av Hogmore och Athletic Sports Group fortsätter byrån att utöka sitt internationella säljteam för att bli större globalt. 

Koncernens säljteam omfattar nu mer än 20 säljare, fördelade på nio länder. David Hunt är utsedd till kommersiell direktör.

Utöka marknaden

David kommer från DAZN Broadcast Partnerships där han hade en position som VP Content and Broadcasting, och med tidigare erfarenhet från ESPN, tar Hunt rollen som Spring Medias kommersiella chef för Storbritannien och Irland. 

Han får en nyckelroll när ambitionen är att Spring Media har för avsikt att skapa en större marknad, i synnerhet på Hunts hemmaplan där han har stor kunskap och erfarenhet. Det är en uttalad målsättning att driva utvecklingen inom befintliga partnerskap med Arsenal, Chelsea, Manchester City, Liverpool och DAZN.

Samtidigt har Ludvig Gårdebäck blivit utsedd till Commercial Director inom Fotboll

Gårdebäck kommer från OneFootball, med en gedigen bakgrund inom mediarättsbranschen från både köp- och säljsidan, och tar med sig en bred erfarenhet för att stödja Spring Media med affärsutveckling och regional försäljning som kommersiell direktör, fotboll. Gårdebäck har också en bakgrund frånTelia och Lagardére.

Dessutom har Maxime Devillaz utsetts till chef för försäljningsverksamheten. Efter sin tid som projektledare på Viaplay, där han hanterade nyckelprojekt som produktionen av IHF 2023 World Men’s Championships och alla ensidiga tjänster för Formel 1-säsongen, återvänder Devillaz till Spring Media som chef för försäljningsverksamheten.

Osmund förväntansfull

Dessutom har Marcus Alm rekryterats som Vice President Sales. Han är befordrad internt och får en nyskapad roll.

- Nu har vi resurser för att hjälpa innehavare av sporträttigheter att växa och bygga långsiktigt värde. Med anställningarna av David, Ludvig och Maxime och med Marcus starka ledarskap är vi rustade, säger en förväntansfull Tobias Osmund som förfogar över en personalstyrka om totalt 70 personer.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
Ishockeyförbundets licensnämnd får allt fler ärenden på sitt bord. I helgen rapporterade allsvenska Tingsryd ett minusresultat på 4 miljoner kronor.
Licenskravet är tydligt; den 30 april 2024 ska förening kunna redovisa ett eget kapital på minst åtta procent i relation till intäkterna enligt årsredovisningen.

Diskussionen om VAR eller inte är ständigt pågående.

Såg ni vad som hände i England?

De engelska fotbollsklubbarna röstade under ett möte om ett förslag att avskaffa videogranskningstekniken.

Endast en klubb röstade för.

Bollen är deras gemensamma intresse, i samma grad som de borde bry sig om att de har samma jordklot att dela på. De borde de inse i högre grad.
Mindre matsvinn, mer sopsortering och betydelsen av att vara generös och vinsten av att vara bussig mot kompisar – det blir Gothia Cups och Partille Worlds nya betoning,– i  klartext - ekologisk och social hållbarhet. Det ska sommaren 70 000 cupgäster i Göteborg inse.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Försäkringsbolaget Folksam visar prov på hur kreativitet och egen vinning kan ge  ett lyckat sponsoravtal. Men så har bolaget och Svenska Fotbollförbundet variit partners i över 60 år. Nu har parterna enats om en förlängning och samtidigt utökat sitt samarbete Det nya avtalet gäller till och med  2026.

Handbollsföreningen IFK Karlskrona  sålde den första win-winlotten i ideella Folkspels nya föreningslotteri,  Joyna. För det belönas de med 100 000 kronor som går direkt till föreningens verksamhet.
- Välkomna pengar till vår förening! En n härlig sommarpresent, säger Mats Lindau, förre storspelaren som i dag är sportchef i föreningen. 

Förra sommaren lanserades Sportscom med professionell livekommentering  . Nu läggs den digitala sportradion ned.

– Ett jättetråkigt beslut, säger grundaren Ola Heffler.

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.