Sportmedia-byrå rustar och siktar mot Europa

Sports Media-byrån Spring Media fortsätter att expandera och förstärker nu sin internationella säljorganisation via nyanställningar.

"Vi håller snabbt på att bli en verkligt global fullservicebyrå, framhåller Tobias Osmund, VD för Spring Media Group

Med ambitionen att växa i Europa har Sports Media-byrån förstärkt med fyra nya medarbetare och byrån har nu totalt 70 medarbetare

Efter koncernens  förvärv av Hogmore och Athletic Sports Group fortsätter byrån att utöka sitt internationella säljteam för att bli större globalt. 

Koncernens säljteam omfattar nu mer än 20 säljare, fördelade på nio länder. David Hunt är utsedd till kommersiell direktör.

Utöka marknaden

David kommer från DAZN Broadcast Partnerships där han hade en position som VP Content and Broadcasting, och med tidigare erfarenhet från ESPN, tar Hunt rollen som Spring Medias kommersiella chef för Storbritannien och Irland. 

Han får en nyckelroll när ambitionen är att Spring Media har för avsikt att skapa en större marknad, i synnerhet på Hunts hemmaplan där han har stor kunskap och erfarenhet. Det är en uttalad målsättning att driva utvecklingen inom befintliga partnerskap med Arsenal, Chelsea, Manchester City, Liverpool och DAZN.

Samtidigt har Ludvig Gårdebäck blivit utsedd till Commercial Director inom Fotboll

Gårdebäck kommer från OneFootball, med en gedigen bakgrund inom mediarättsbranschen från både köp- och säljsidan, och tar med sig en bred erfarenhet för att stödja Spring Media med affärsutveckling och regional försäljning som kommersiell direktör, fotboll. Gårdebäck har också en bakgrund frånTelia och Lagardére.

Dessutom har Maxime Devillaz utsetts till chef för försäljningsverksamheten. Efter sin tid som projektledare på Viaplay, där han hanterade nyckelprojekt som produktionen av IHF 2023 World Men’s Championships och alla ensidiga tjänster för Formel 1-säsongen, återvänder Devillaz till Spring Media som chef för försäljningsverksamheten.

Osmund förväntansfull

Dessutom har Marcus Alm rekryterats som Vice President Sales. Han är befordrad internt och får en nyskapad roll.

- Nu har vi resurser för att hjälpa innehavare av sporträttigheter att växa och bygga långsiktigt värde. Med anställningarna av David, Ludvig och Maxime och med Marcus starka ledarskap är vi rustade, säger en förväntansfull Tobias Osmund som förfogar över en personalstyrka om totalt 70 personer.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
Djurgårdens fotboll redovisar inför kommande årsmöte, onsdagen 13 mars, ett eget kapital på historiskt höga 261,4 miljoner kronor, en  ökning med 51,1 miljoner kronor jämfört med 2022.
Aldrig tidigare har föreningen, bildad 1891, haft en sådan välfylld kassakista.  Av de allsvenska lagen är det endast Malmö FF som presenterar ett högre eget kapital, i storleksordningen 700 miljoner kronor.

Allmänna arvsfonden är mycket viktig, för att inte säga avgörande partl för fler och bättre idrottsanläggningar.i Sverige. Bara under 2023 kom 235 miljoner  den vägen till idrotten..

Därför blir reaktionen kraftig inom idrotts-Sverige när Riksrevisionen något obetänksamt publicerar en granskningsrapport av Allmänna arvsfonden och föreslår att fonden bör avvecklas. 

Den svenska OS-truppen till Paris växer – och ambitioner och förhoppningar gör det samma. Utgifterna också för den delen.

I förra veckan gav SOK klartecken till ett handbollslag, ett bordtennislag, två lagkapper i simning och åtta individuella idrottare.

Det är en idrottslig mobilisering för 100 miljoner.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

- Egentligen har vi inget genuint idrottsintresse, trots att vi åkt både Vasaloppet och sprungit Lidingöloppet, säger Jan Blad,69, företagsledare och gudfader för Amo Handboll, nykomlingar i handbollsligan.

I Alstermo i Kronobergs län finns elit-handbollens mest anonyma lag, men med störst optimism via stor framtidstro. Och med stort stöd av Amokabel, en skandinavisk branschledande koncern med tre kabelbolag som tillverkar olika typer av ledningar och kablar. 

Striden mellan ATG och Svenska Spel fortsätter., Men i en första instans, – Patent- och marknadsdomstolen (PMD), vann ATG. Och nu har även Patent- och marknadsöverdomstolen (PMÖD) dömt till ATG:s förde.

ATG har sedan 1973 registrerat företagsnamnet Aktiebolaget Trav och Galopp hos Bolagsverket. När Svenska Spel 2020 lanserade spel på hästar använde man trots det ordkombinationen ”Trav & Galopp” i sin kommunikation. ATG valde därför att stämma Svenska Spel för intrång i ATG:s företagsnamn.

Den 14 mars släpps podden Radiosporten Hockey och leds av journalisten Magnus Wahlman tillsammans med experten Per Svartvadet. Här ska mixen av intervjuer med stora hockeyprofiler, historierna bortom isen och aktuella händelser ge något den hockeyintresserade publiken inte får någon annanstans.
Radiosporten Hockey med Wahlman och Svartvadet är en podd där lyssnaren i varje avsnitt får höra några av de mest aktuella och tongivande rösterna inom svensk och internationell hockey. Här blandas intervjuer med aktuella och profiler med analyser från programledarna.
Det är nya tider i svensk fotboll, transferintäkter eller intäkter från försäljning av spelare, sätter allt större avtryck i de allsvenska lagens bokslut efter 2023 års säsong.
Nykomlingen BP, som räddade det allsvenska kontraktet via kvalseger mot Utsikten,  redovisar inför årsmötet ett eget kapital på 48,5 miljoner kronor, ett historiskt högt belopp.