Sportmedia-byrå rustar och siktar mot Europa

Sports Media-byrån Spring Media fortsätter att expandera och förstärker nu sin internationella säljorganisation via nyanställningar.

"Vi håller snabbt på att bli en verkligt global fullservicebyrå, framhåller Tobias Osmund, VD för Spring Media Group

Med ambitionen att växa i Europa har Sports Media-byrån förstärkt med fyra nya medarbetare och byrån har nu totalt 70 medarbetare

Efter koncernens  förvärv av Hogmore och Athletic Sports Group fortsätter byrån att utöka sitt internationella säljteam för att bli större globalt. 

Koncernens säljteam omfattar nu mer än 20 säljare, fördelade på nio länder. David Hunt är utsedd till kommersiell direktör.

Utöka marknaden

David kommer från DAZN Broadcast Partnerships där han hade en position som VP Content and Broadcasting, och med tidigare erfarenhet från ESPN, tar Hunt rollen som Spring Medias kommersiella chef för Storbritannien och Irland. 

Han får en nyckelroll när ambitionen är att Spring Media har för avsikt att skapa en större marknad, i synnerhet på Hunts hemmaplan där han har stor kunskap och erfarenhet. Det är en uttalad målsättning att driva utvecklingen inom befintliga partnerskap med Arsenal, Chelsea, Manchester City, Liverpool och DAZN.

Samtidigt har Ludvig Gårdebäck blivit utsedd till Commercial Director inom Fotboll

Gårdebäck kommer från OneFootball, med en gedigen bakgrund inom mediarättsbranschen från både köp- och säljsidan, och tar med sig en bred erfarenhet för att stödja Spring Media med affärsutveckling och regional försäljning som kommersiell direktör, fotboll. Gårdebäck har också en bakgrund frånTelia och Lagardére.

Dessutom har Maxime Devillaz utsetts till chef för försäljningsverksamheten. Efter sin tid som projektledare på Viaplay, där han hanterade nyckelprojekt som produktionen av IHF 2023 World Men’s Championships och alla ensidiga tjänster för Formel 1-säsongen, återvänder Devillaz till Spring Media som chef för försäljningsverksamheten.

Osmund förväntansfull

Dessutom har Marcus Alm rekryterats som Vice President Sales. Han är befordrad internt och får en nyskapad roll.

- Nu har vi resurser för att hjälpa innehavare av sporträttigheter att växa och bygga långsiktigt värde. Med anställningarna av David, Ludvig och Maxime och med Marcus starka ledarskap är vi rustade, säger en förväntansfull Tobias Osmund som förfogar över en personalstyrka om totalt 70 personer.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
Efter exakt 13 månader var Brynäs tillbaka i SHL.
Den 23 mars 2023 badade Gävle i tårar sedan Malmö  skickat gästrikarna till Hockeyallsvenskan efter seger i den femte kvalmatchen.
Den 23 april 2024 förvandlades Johanneshov till ett lyckohav. Brynäs hade ”svept” Djurgården med 4-0 i matchserien och stor matchhjälte på ”Hovet” var 21-årige Oliver Tärnström,  ironiskt nog uppväxt i Stockholm och fostrad i AIK:s ungdomsled.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

SOK:s orsförande, hans von Uthman har bestämda åsikter om Framtidens eliidrott i Sverige.
Idrottsrörelsen söker ökat stöd  från både politiker och näringsliv, samt ökad förståelse för elitidrottens fördelar och utmaningar.
Bakgrunden är en rapport från  Centrum för Idrottsforskning (CIF), presenterad i Idrottens Affärer. CIF:s utredare Johan R Norberg slår fast att internationell toppidrott präglas av global kapprustning.  

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.