Sportmedia-byrå rustar inför Europa
Sports Media-byrån Spring Media fortsätter att expandera och förstärker nu sin internationella säljorganisation via nyanställningar.
"Vi håller snabbt på att bli en verkligt global fullservicebyrå, framhåller Tobias Osmund, VD för Spring Media Group
Efter koncernens förvärv av Hogmore och Athletic Sports Group fortsätter byrån att utöka sitt internationella säljteam för att bli större globalt.
Koncernens säljteam omfattar nu mer än 20 säljare, fördelade på nio länder. David Hunt är utsedd till kommersiell direktör.
Utöka marknaden
David kommer från DAZN Broadcast Partnerships där han hade en position som VP Content and Broadcasting, och med tidigare erfarenhet från ESPN, tar Hunt rollen som Spring Medias kommersiella chef för Storbritannien och Irland.
Han får en nyckelroll när ambitionen är att Spring Media har för avsikt att skapa en större marknad, i synnerhet på Hunts hemmaplan där han har stor kunskap och erfarenhet. Det är en uttalad målsättning att driva utvecklingen inom befintliga partnerskap med Arsenal, Chelsea, Manchester City, Liverpool och DAZN.
Samtidigt har Ludvig Gårdebäck blivit utsedd till Commercial Director inom Fotboll
Gårdebäck kommer från OneFootball, med en gedigen bakgrund inom mediarättsbranschen från både köp- och säljsidan, och tar med sig en bred erfarenhet för att stödja Spring Media med affärsutveckling och regional försäljning som kommersiell direktör, fotboll. Gårdebäck har också en bakgrund frånTelia och Lagardére.
Dessutom har Maxime Devillaz utsetts till chef för försäljningsverksamheten. Efter sin tid som projektledare på Viaplay, där han hanterade nyckelprojekt som produktionen av IHF 2023 World Men’s Championships och alla ensidiga tjänster för Formel 1-säsongen, återvänder Devillaz till Spring Media som chef för försäljningsverksamheten.
Osmund förväntansfull
vidare har Marcus Alm rekryterats som Vice President Sales. Han är befordrad internt och får en nyskapad roll.
- Nu har vi resurser för att hjälpa innehavare av sporträttigheter att växa och bygga långsiktigt värde. Med anställningarna av David, Ludvig och Maxime och med Marcus starka ledarskap är vi rustade, säger en förväntansfull Tobias Osmund som förfogar över en personalstyrka om totalt 70 personer.
Mest lästa just nu
En förening med nio liv, hette det, nej, tio liv, är det rätta, för på måndagsförmiddagen gick Östersunds FK ut med ett pressmeddelande o lät meddela ” Klubben har tillförts över 11,5 miljoner kronor och säkrat fortsatt spel i Superettan 2025”.
- Det råder kaos på många av Stockholms Friidrottsanläggningar!, Det hävdar
Willy Berggren, mångårig ledare inom sporten i huvustan. Han om någon har
erfarenhet och kunskap för att kunna betrakta sportens uveckling. Nu har han
skrivit ett öppet brev och påtalat situation med alla brister och han
vänder sig till ett stort antal ledare,’
Diverse saker bland Sven-Göran ”Svennis” Erikssons tillhörigheter har auktionerats ut. 177 objekt såldes för ungefär 1,3 miljoner kronor, rapporterar Aftonbladet från dagarnas auktioner.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Carlsberg Group är tillbaka i den europeiska landslagsfotbollens finrum. Här är man väl insatta i konsten att skapa avtal som gynnar varumärket. Via nya partnerskap med dels UEFA och dels Svenska Fotbollförbundet är bolaget nu fotbollsölet till och med år 2030.
Avtalet har en betoning på en jämn fördelning mellan herr- och dammästerskapen.
I november, då föreningen fyllde 15 år, kunde ordförande Jerry Sjögren meddela att klubben vunnit 100 000 på JOYNA. Några månader senare var det dags igen. Samma lotteri. Samma summa. Samma glädje.
– Galet, helt otroligt, säger en glad kassör vid namn Nina Sjögren.
Delstatliga Telia säljer sin tv och media-verksamhet till Schibsted Media. Tidigare förlusttyngda TV4 är den stora delen.
Affären påverkar åtskilliga sportintresserade människor.
MFF satsar på en stjärnvärvning. Islänningen Arnór Sigurdsson är klar för klubben.
26-åringen håller dokumenterat hög klass och när MFF fick chansen accepterades att han kostar några miljoner. an får tröja nummer åtta och ansluter till laget nästa vecka.Tränaren Henrik Rydström är lyrisk :– Tittar man på vad han gjorde i allsvenskan, så var det en offensiv av högsta klass. Han kan spela i olika offesiva positioner. Han kan vara åtta, tia eller ytter.
Skriv kommentar