Magnus, den verklige entreprenören
Magnus Jopevi är den verkliga entreprenören inom Innebandy i Sverige. Han var med om att skapa Innebandy24och med stor passion tog han ensam över företaget och fick varumärket att att växa. Så pass att han såg möjligheter att gå från E-handel till egna affärslokaler i Bromma. I höstas etablerades Innebandy24 n i första fysiska butiken.
I höst har han lanserat sin första butik och det skedde via samarbeten med föreningar och en satsning på ett större sortiment.
-Expansionen via butiken innebar att vi anställlde tre personer, alla med stor passion och kunskap om innebandy. De är också Aktiva som licensierade spelare.
Ökade omsättningen direkt
Årets Black Week blev en succé, med en ökad omsättning på 70 procent jämfört med ifjol.
Efter drygt tre månader med en fysisk butik kan Magnus Jopevi, VD och ägare på Innebandy24, konstatera att butiken ger helt nya förutsättnigar gällande sortiment och att skapa fler samarbeten med föreningar.
–Något som vi har saknat för att ta nästa steg är att föreningarna ska kunna komma in i en fysisk butik för att “klämma och känna” på produkter och kläder. Nu har vi de möjligheterna och det känns väldigt kul och spännande, betonar Magnus.
Under 2024Tillväxt på 50 procent under 2024
Den nyligen avslutade Black Week-perioden blev riktigt lyckad. Försäljningen under veckan ökade med över 70 procent jämfört med samma period förra året.
Det innebär en stor skillnad mot ifjol är att Innebandy24 numera har lagret i egen regi i anslutning till den fysiska butiken. En förmåga som testades rejält, för bara på måndagen under Black Week skickades hela tio pallar med leveranser.
Kan erbjuda mera
–Jag är glad och stolt över att vi har lyckats skicka ut inom 24 timmar till nästan alla kunder. Många kunder som är bosatta i Stockholmsområdet valde även att beställa online och sedan hämta upp i butiken, en tjänst som vi inte har kunnat erbjuda tidigare, betonar Magnus.
2023 omsatte Innebandy24 drygt 5,2 miljoner kronor. För 2024 kommer omsättningen att öka med cirka 50 procent. Dock väntas resultatet bli negativt, eftersom man är i en kraftig tillväxtfas och har prioriterat investeringar för framtida expansion.
Magnus Jopevi är den verkliga entreprenören inom Innebandy i Sverige. Han skapade med stor passion varumärket Innebandy24 och satsade på E-handel från lokaler i Bromma.
I höstas tog Innebandy24 ett stort steg framåt när han öppnade sin första fysiska butik. I samband med detta samlade man logistik och lager för e-handeln på samma plats där butiken är belägen i Bromma.
I höst har han lanserat sin första butik och det skedde via samarbeten med föreningar och en satsning på ett större sortiment.
-Expansionen via butiken innebar att vi anställlde tre personer, alla med stor passion och kunskap om innebandy. De är också Aktiva som licensierade spelare.
Årets Black Week blev en succé, med enökad omsätttning på 70 procent jämfört med ifjol.
Efter drygt tre månader med en fysisk butik kan Magnus Jopevi, VD och ägare på Innebandy24, konstatera att butiken ger helt nya förutsättnigar gällande sortiment och att skapa fler samarbeten med föreningar.
–Något som vi har saknat för att ta nästa steg är att föreningarna ska kunna komma in i en fysisk butik för att “klämma och känna” på produkter och kläder. Nu har vi de möjligheterna och det känns väldigt kul och spännande, betonar Magnus.
Under 2024Tillväxt på 50 procent under 2024
Den nyligen avslutade Black Week-perioden blev riktigt lyckad. Försäljningen under veckan ökade med över 70 procent jämfört med samma period förra året.
Det innebär en stor skillnad mot ifjol är att Innebandy24 numera har lagret i egen regi i anslutning till den fysiska butiken. En förmåga som testades rejält, för bara på måndagen under Black Week skickades hela tio pallar med leveranser.
–Jag är glad och stolt över att vi har lyckats skicka ut inom 24 timmar till nästan alla kunder. Många kunder som är bosatta i Stockholmsområdet valde även att beställa online och sedan hämta upp i butiken, en tjänst som vi inte har kunnat erbjuda tidigare, betonar Magnus.
2023 omsatte Innebandy24 drygt 5,2 miljoner kronor. För 2024 kommer omsättningen att öka med cirka 50 procent. Dock väntas resultatet bli negativt, eftersom man är i en kraftig tillväxtfas och har prioriterat investeringar för framtida expansion.
Kommentera
Vad anser du? Låt oss diskutera, antingen med Facebook – eller med kommentarer direkt på sidan.
- Kommentera med Facebook
- Kommentera utan Facebook
Skriv kommentar
Mest lästa just nu
Fotbollförbundets nyvalde ordförande, Urban Åström, fick vidkännas ett svårt nederlag vid helgens RF-stämma i Göteborg Med röstsiffrorna 131-58 föll fotbollens, och Riksidrottsstyrelsens förslag för en höjning av det så kallade ”taket” från nuvarande 10,0 till 12,0 procent.
Striden handlar om hur det statliga anslaget, cirka 1.8 miljarder kronor ska fördelas inom idrottens medlemsförbund.
Utredningen för tryggare idrottsevenemang” har överlämnats till regeringen. Ett av förslagen som utredaren presenterar är en ny lag för kamerabevakning som ger arrangörer möjlighet att dela och hantera kameramaterial kopplade till misstänkta brott.
I augusti står Malmö värd för en historisk premiär. För första gången någonsin i Europa arrangeras en WTT Grand Smash – bordtennissportens mest prestigefyllda tävlingsformat. Mellan 14–24 augusti 2025 samlas världens bästa spelare i Malmö Arena där toppmatcher varvas med publikfest och internationell stämning. Bland de svenska stjärnorna finns Truls Möregårdh, redo att försvara de blågula färgerna på hemmaplan.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Finansmannen Christer Gardell lättar på oplånboken igen. Vill han stötta r OS-guldmedaljörerna i beachvolleyboll, David Åhman och Jonatan Hellvig.
– De är fantastiskt duktiga idrottare och de är jättefina förebilder, säger Gardell till SVT Sport.
Folkspel är föreningslivet eget lotteriaktör. Sedan och erbjuder bland annat föreningslivet ett digitalt lotteri som heter JOYNA. I det ingår premiumvinsten win-win. En prenumerant vinner 100 000 kronor. Dessutom går samma summa till den förening eller organisation som sålt lotten.
I senaste dragningen gick vinsten till breddföreningen med fotboll och innebandy i sin verksamhet, Luleå SK.
I raden av talanger som har fostrats i BP:s akademi i nordvästra Stockholm, är nu 16-årige Love Arrhov på väg ut i den stora fotbollsvärlden.
På sin hemsida berättar BP att överenskommelse har träffats med tyska Bundesligaklubben Eintracht Frankfurt om övergång efter här säsongen.
Enligt uppgift ligger övergångssumman på 50 miljoner kronor, som kan växa ytterligare med 30 miljoner i form av olika bonusar.