Magnus den verkliga entreprenören
Magnus Jopevi är den verkliga entreprenören inom Innebandy i Sverige. Han skapade med stor passion varumärket Innebandy24 och satsade på E-handel från lokaler i Bromma.
I höstas tog Innebandy24 ett stort steg framåt när han öppnade sin första fysiska butik. I samband med detta samlade man logistik och lager för e-handeln på samma plats där butiken är belägen i Bromma.
I höst har han lanserat sin första butik och det skedde via samarbeten med föreningar och en satsning på ett större sortiment.
-Expansionen via butiken innebar att vi anställlde tre personer, alla med stor passion och kunskap om innebandy. De är också Aktiva som licensierade spelare.
Ökade omsättningen direkt
Årets Black Week blev en succé, med en ökad omsättning på 70 procent jämfört med ifjol.
Efter drygt tre månader med en fysisk butik kan Magnus Jopevi, VD och ägare på Innebandy24, konstatera att butiken ger helt nya förutsättnigar gällande sortiment och att skapa fler samarbeten med föreningar.
–Något som vi har saknat för att ta nästa steg är att föreningarna ska kunna komma in i en fysisk butik för att “klämma och känna” på produkter och kläder. Nu har vi de möjligheterna och det känns väldigt kul och spännande, betonar Magnus.
Under 2024Tillväxt på 50 procent under 2024
Den nyligen avslutade Black Week-perioden blev riktigt lyckad. Försäljningen under veckan ökade med över 70 procent jämfört med samma period förra året.
Det innebär en stor skillnad mot ifjol är att Innebandy24 numera har lagret i egen regi i anslutning till den fysiska butiken. En förmåga som testades rejält, för bara på måndagen under Black Week skickades hela tio pallar med leveranser.
Kan erbjuda mera
–Jag är glad och stolt över att vi har lyckats skicka ut inom 24 timmar till nästan alla kunder. Många kunder som är bosatta i Stockholmsområdet valde även att beställa online och sedan hämta upp i butiken, en tjänst som vi inte har kunnat erbjuda tidigare, betonar Magnus.
2023 omsatte Innebandy24 drygt 5,2 miljoner kronor. För 2024 kommer omsättningen att öka med cirka 50 procent. Dock väntas resultatet bli negativt, eftersom man är i en kraftig tillväxtfas och har prioriterat investeringar för framtida expansion.
Magnus Jopevi är den verkliga entreprenören inom Innebandy i Sverige. Han skapade med stor passion varumärket Innebandy24 och satsade på E-handel från lokaler i Bromma.
I höstas tog Innebandy24 ett stort steg framåt när han öppnade sin första fysiska butik. I samband med detta samlade man logistik och lager för e-handeln på samma plats där butiken är belägen i Bromma.
I höst har han lanserat sin första butik och det skedde via samarbeten med föreningar och en satsning på ett större sortiment.
-Expansionen via butiken innebar att vi anställlde tre personer, alla med stor passion och kunskap om innebandy. De är också Aktiva som licensierade spelare.
Årets Black Week blev en succé, med enökad omsätttning på 70 procent jämfört med ifjol.
Efter drygt tre månader med en fysisk butik kan Magnus Jopevi, VD och ägare på Innebandy24, konstatera att butiken ger helt nya förutsättnigar gällande sortiment och att skapa fler samarbeten med föreningar.
–Något som vi har saknat för att ta nästa steg är att föreningarna ska kunna komma in i en fysisk butik för att “klämma och känna” på produkter och kläder. Nu har vi de möjligheterna och det känns väldigt kul och spännande, betonar Magnus.
Under 2024Tillväxt på 50 procent under 2024
Den nyligen avslutade Black Week-perioden blev riktigt lyckad. Försäljningen under veckan ökade med över 70 procent jämfört med samma period förra året.
Det innebär en stor skillnad mot ifjol är att Innebandy24 numera har lagret i egen regi i anslutning till den fysiska butiken. En förmåga som testades rejält, för bara på måndagen under Black Week skickades hela tio pallar med leveranser.
–Jag är glad och stolt över att vi har lyckats skicka ut inom 24 timmar till nästan alla kunder. Många kunder som är bosatta i Stockholmsområdet valde även att beställa online och sedan hämta upp i butiken, en tjänst som vi inte har kunnat erbjuda tidigare, betonar Magnus.
2023 omsatte Innebandy24 drygt 5,2 miljoner kronor. För 2024 kommer omsättningen att öka med cirka 50 procent. Dock väntas resultatet bli negativt, eftersom man är i en kraftig tillväxtfas och har prioriterat investeringar för framtida expansion.
Mest lästa just nu
Magnus Jopevi är den verkliga entreprenören inom Innebandy i Sverige. Han skapade med stor passion varumärket Innebandy24 och satsade på E-handel från lokaler i Bromma.
I höstas tog Innebandy24 ett stort steg framåt när han öppnade sin första fysiska butik. I samband med detta samlade man logistik och lager för e-handeln på samma plats där butiken är belägen i Bromma.
Stockholmarna och Göteborg-arna samarbetade. Allt var så bra och samarbetet hyllades flera gånger om och än mera – för samtidigt utnämndes Gamla Ullevi till damlandslagets nationalarena.
Nu är det ingen som skakar hand längre och överenskommelsen rivs
Svenska Fotbollförbundet deklarerar en ny strategi med en visionen ”Fotboll för alla överallt”.
Högtflygande planer har vi hört talas, men aldrig en fotbollsplan 350 meter upp i det blå. I en stad som ännu inte finns kommer 2034 års VM-arrangörer, Saudiarabien, att bygga en arena på våning fyra och fem och där stadens byggnader bildar läktartak, med en kapacitet om 45 000 åskådare.
På onsdagen, den 11 december, tilldelas saudierna värdskapet av FIFA:s 211 medlemsländer. Det svenska förbundet, SvFF, har lagt sin röst för kronprins Mohammed Bin Salman rike. Nyligen har Amnesty rapporterat att antalet utförda dödstraff i år är 198, den högsta siffran sedan 1990.
Det norska förbundet, NFF, kommer till skillnad från SvFF att avstå från att rösta, med motivering att processen inte varit i linje med FIFA:s egna reformer.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
En prenumerant i handbollsklubben vann 100 000 på senaste dragningen i JOYNA, ett digitalt lotteri från ideella Folkspel. Samtidigt fick Rimbo HK, som sålde lotten, samma summa.
– Ett oerhört viktigt tillskott till vår verksamhet, säger styrelsemedlem Therese Hurtig.
Ingela Mathsson, kassör i IF Hansa, Hoburg sålde en prenumeration på digitala lotten Joyna till maken Thomas. Det blev en dubbelvinst.
Tiden är inne… Svenska vinterhjältar på skidor gör entré igen i TV. Den alpina säsongen drar igång på Viaplay Vinter. Premiären sker i Sölden med storslalom för både damer och herrar. Men helgen bjudet ocks på ett antal fotbollsmatcher, eroende på vilken tv-kanal du har.
Du som gillar att se idrottsdramatik på TV får fullt upp i helgen.
Mästartiteln är säkrad, men det betyder inte att arbetsro infinner sig i Malmö FF. Många spelarfrågor behöver slutföras.
På tisdagen tillkännagav MFF-ledningen att skyttekungen Isaac Kiese Thelin förlänger sitt kontrakt med MFF. Den 32-årige forwardens nya avtal gäller till och med 2026.
Skriv kommentar