Magnus, den verklige entreprenören

Magnus Jopevi är den verkliga entreprenören inom Innebandy i Sverige. Han var med om att skapa Innebandy24och med stor passion tog han ensam över företaget och fick varumärket att att växa. Så pass att  han såg möjligheter att gå från  E-handel till egna affärslokaler i Bromma. I höstas etablerades Innebandy24 n i första fysiska butiken.

I höst har han lanserat  sin första butik och det skedde via  samarbeten med föreningar och en satsning på ett större sortiment.

-Expansionen  via butiken innebar att vi anställlde tre personer, alla med stor passion och kunskap om innebandy. De är också  Aktiva som licensierade spelare.

Ökade omsättningen direkt

Årets Black Week blev en succé, med en ökad omsättning på 70 procent jämfört med ifjol.

Efter drygt tre månader med en fysisk butik kan Magnus Jopevi, VD och ägare på Innebandy24, konstatera att butiken ger helt nya förutsättnigar  gällande sortiment och att skapa fler samarbeten med föreningar.

–Något som vi har saknat för att ta nästa steg är att föreningarna ska kunna komma in i en fysisk butik för att “klämma och känna” på produkter och kläder. Nu har vi de möjligheterna och det känns väldigt kul och spännande, betonar Magnus.

Under 2024Tillväxt på 50 procent under 2024

Den nyligen avslutade Black Week-perioden blev riktigt lyckad. Försäljningen under veckan ökade med över 70 procent jämfört med samma period förra året.

Det innebär en stor skillnad mot ifjol är att Innebandy24 numera har lagret i egen regi i anslutning till den fysiska butiken. En förmåga som testades rejält, för bara på måndagen under Black Week skickades hela tio pallar med leveranser.

Kan erbjuda mera

–Jag är glad och stolt över att vi har lyckats skicka ut inom 24 timmar till nästan alla kunder. Många kunder som är bosatta i Stockholmsområdet valde även att beställa online och sedan hämta upp i butiken, en tjänst som vi inte har kunnat erbjuda tidigare, betonar Magnus.

2023 omsatte Innebandy24 drygt 5,2 miljoner kronor. För 2024 kommer omsättningen att öka med cirka 50 procent. Dock väntas resultatet bli negativt, eftersom man är i en kraftig tillväxtfas och har prioriterat investeringar för framtida expansion.

 

 

 

 

 

Magnus Jopevi är den verkliga entreprenören inom Innebandy i Sverige.  Han skapade med stor passion varumärket Innebandy24 och satsade på E-handel från lokaler i Bromma.

I höstas tog Innebandy24 ett stort steg framåt när han öppnade sin första fysiska butik. I samband med detta samlade man logistik och lager för e-handeln på samma plats där butiken är belägen  i Bromma.

I höst har han lanserat  sin första butik och det skedde via  samarbeten med föreningar och en satsning på ett större sortiment.

-Expansionen  via butiken innebar att vi anställlde tre personer, alla med stor passion och kunskap om innebandy. De är också  Aktiva som licensierade spelare.

Årets Black Week blev en succé, med enökad omsätttning på 70 procent jämfört med ifjol.

Efter drygt tre månader med en fysisk butik kan Magnus Jopevi, VD och ägare på Innebandy24, konstatera att butiken ger helt nya förutsättnigar  gällande sortiment och att skapa fler samarbeten med föreningar.

–Något som vi har saknat för att ta nästa steg är att föreningarna ska kunna komma in i en fysisk butik för att “klämma och känna” på produkter och kläder. Nu har vi de möjligheterna och det känns väldigt kul och spännande, betonar Magnus.

Under 2024Tillväxt på 50 procent under 2024

Den nyligen avslutade Black Week-perioden blev riktigt lyckad. Försäljningen under veckan ökade med över 70 procent jämfört med samma period förra året.

Det innebär en stor skillnad mot ifjol är att Innebandy24 numera har lagret i egen regi i anslutning till den fysiska butiken. En förmåga som testades rejält, för bara på måndagen under Black Week skickades hela tio pallar med leveranser.

–Jag är glad och stolt över att vi har lyckats skicka ut inom 24 timmar till nästan alla kunder. Många kunder som är bosatta i Stockholmsområdet valde även att beställa online och sedan hämta upp i butiken, en tjänst som vi inte har kunnat erbjuda tidigare, betonar  Magnus.

2023 omsatte Innebandy24 drygt 5,2 miljoner kronor. För 2024 kommer omsättningen att öka med cirka 50 procent. Dock väntas resultatet bli negativt, eftersom man är i en kraftig tillväxtfas och har prioriterat investeringar för framtida expansion.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Klubben var ju räddad. Nytt kapital skulle säkra en framtid. Det beskedet fick stjärnorna i den norsk norska storklubben Vipers Kristiansand bara för några veckor sedan. Nuräddades från konkurs i höstas. Nu kommer beskedet att klubben lägger ner verksamheten.

Svenskorna Jamina Roberts,Nina Koppang och carina Strömberg hör till klubben och vet nu inte vad de ska tro och hoppas.

Slakthusområdet i Stockholm förvandlas. Söderstadion försvann, Diskussion pågår angående Johanneshovs framtid. Och nu Nu blir Tele2Arena i stället 3Arena. Ett tioårigt avtal träder i kraft i och med årsskiftet. Telekomkonkurrenten Tre blir ny namnsponsor i ett tioårigt avtal.

Hockeyintresset är på max, när SHL-laget Frölunda spelar i Scandinavium. Vid lördagens 3-1-seger mot Örebro HC var det som vanligt den här säsongen. För 10:e gången, sedan 2 november, fick ordförande Mats Grauers hänga upp den röda lyktan -symbolen för utsålt.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

En prenumerant i handbollsklubben vann 100 000 på senaste dragningen i JOYNA, ett digitalt lotteri från ideella Folkspel. Samtidigt fick Rimbo HK, som sålde lotten, samma summa.

– Ett oerhört viktigt tillskott till vår verksamhet, säger styrelsemedlem Therese Hurtig.

Behållningen från Bingolottos Uppesittare-kvällen, dan-före-dan och en enskild kväll landade 2024 på 142 miljoner att fördela på klubbar och organisationer. Sedan gav Nyårsbingon ytterligare 14 miljoner i överskott. Totalt innebar det 156 miljoner kronor!

Stjärnspäckade hockeyturneringen Four Nations Face Off, 12-20 februari, ska visas i svensk TV.  Deltagande nationer är Sverige, Finland, Kanada och USA.

 Efter en ekonomisk mangling med NHL-organisationen och spelarfacket NHLPA har streamingtjänsten Viaplay slutligen accepterat villkoren. Några belopp har inte meddelats. 

Matchtider är 02.00, med undantag för Tre Kronors möte med Finland som har nedsläpp 19 00 den 15 februari. Tre Kronor inleder mot Kanada den 13 februari 02.00

Mästartiteln är säkrad, men det betyder inte att arbetsro infinner  sig i Malmö FF. Många spelarfrågor behöver slutföras.

På tisdagen tillkännagav  MFF-ledningen att skyttekungen Isaac Kiese Thelin förlänger sitt kontrakt med MFF. Den 32-årige forwardens nya avtal gäller till och med 2026.