Ökad PR runt Nordic Light Open
Uppdraget för PR-arbetet har Medial Kommunikation som förra året gjorde PR för Paf Open, världstourtävlingen i beachvolley på Åland. Både Paf Open och Nordea Nordic Light Open ägs och drivs av evenemangsbolaget ATS och det var alltså på den vägen som årets samarbete med Medial föddes. Målsättningen med PR-arbetet är att sätta nytt publikrekord.
- Vårt tidigare PR-arbete har mest riktats mot sportmedier och nu satsar vi på att nå ut bredare i hela Sverige. Därför tror vi på Medial som har gedigen kunskap, ett stort intresse för själva turneringen och erfarenhet av att göra PR för stora idrottsevenemang, säger Stefan Bladh, projektledare.
Ett flertal PR-aktiviteter är redan planerade, bland annat ska Nordea Nordic Light Open anordna ett stort event i Kungsträdgården vid själva turneringen.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.