Magdalena Forsberg blir behåmodell

Magdalena Forsberg ska bli fotomodell. Hon har skrivit kontrakt med Swegmarks sportbehåar och ambitionen är att lansera en ny kollektion hos sportkedjorna.

Swegmark of Sweden har 73 år på marknaden och äger varumärkena Salming och Abecita. Monica Sjösvärd, som med hjälp av profilen Carolina Gynning skakat liv i koncernsystern Abecitas varumärke, blir nu affärsområdeschef för Swegmark of Sweden, skriver resume.se

Från Gynning till Magdalena Forsberg – det är via kändisar som märkena ska bli kända. En skyttedrottning med sex VM-guld bakom sig och känd från TV i både rollen som aktiv och kommentator blev utvald och tackade ja till jobbet.

- Magdalena är helt perfekt för oss. Hon representerar målgruppen, står för sunt leverne och är en person som ger järnet. Och framförallt tycker hon att det är roligt att göra det här, säger Monica Sjösvärd.

Från i höst ska Magdalena Forsberg dyka upp lite varstans på bilder och marknadsföra en ny sportbehå.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Vimmerby, cirka 15 000 invånare, är inte längre bara Astrid Lindgrens värld,  kändisar som Pippi Långstrump och Madicken har nu konkurrens av tätortens hockeylag som sensationellt klivit in i Hockeyallsvenskan, HA, efter seger i Hockeyettans kvalserie.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.