Framgångsrik sponsorjakt i Hammarby

Hammarby fotboll har inte bara Zlatan som ny sponsor. Nu presenteras Spendrups som ny huvudpartner och klubbens exklusiva dryckespartner. 

Bajen har olika huvudpartnerskap med Sveriges största privata fastighetsägare (Stena Fastigheter), Sveriges störst bryggeri (Spendrups) och Craft som är en stor svensk spelare inom sports wear

– Att Spendrups väljer att kliva in i ett femårsavtal är ytterligare ett bevis på att Hammarby Fotboll är inne på en spännande resa med allt fler och större samarbeten knutna till klubben, säger klubbens marknadschef Patrik Blomquist.

 Inför säsongen 2018 lanserade Hammarby Fotboll Bajen Bar på Colosseum under Tele2 Arena. Målsättningen var att förhöja matchdagsupplevelsen för klubbens supportrar och utöver Bajen Bar erbjöds klassiska Bajenbarer på Södermalm att bli officiella Bajenbarer under matchdagar. Arbetet med att höja matchdagsupplevelsen och samtidigt utveckla en kommunikativ plattform kring en långsiktig och hållbar dryckesrättighet har varit prioriterat för klubben. Som ett resultat av den satsningen kliver Sveriges ledande bryggeri in som huvudpartner i Hammarby Fotboll.

Under de senaste åren har Hammarby Fotbolls marknadsavdelning arbetat med att stärka klubbens varumärke. Bajen har satsat på att utveckla nya kommersiella rättigheter för att kunna attrahera fler och större partners som matchar klubbens ambitioner.  

–   Att Spendrups  väljer att kliva in i ett femårsavtal är ytterligare ett bevis på att vi är på en spännande resa med allt fler och större samarbeten knutna till klubben., säger Patrik Blomquist, marknadschef för Hammarby Fotboll.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Sportchefen Daniel Andersson och klubbdirektören Niclas Carléntycker att livet är  ganska behagligt just nu.Malmö FF fortsätter att förstärka sin maktposition inom svensk fotboll. Om MFF besegrar Rangers i dubbelmötet finns 90 miljoner inom räckhåll. Det är bara början på utbetalningarna om framgångarna fortsätter.

En av Sveriges mest kända och besökta evenemangsarenor, Ericsson Globe, byter namn till Avicii Arena. Genom ett unikt samarbete mellan Stockholm Live, stiftelsen Tim Bergling Foundation samt Trygg-Hansa och Bauhaus, blir en av landets mest ikoniska byggnader nu en symbol och mötesplats för arbetet med att förebygga psykisk ohälsa bland unga.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Landets största sponsorföretag, ISP Sport & Marketing, tar sats inför framtiden.

2020 blev omtumlande, men huvudägaren, Andreas Ottermark lyckades att styra rätt i en rad beslut och facit blev utomordentligt. Nu siktar Andreas och hans 30 medarbetare högt - en internationell lansering ska ske, planerna ligger klara och snart inleds offensiven.

För ett år sedan avslöjades Unibets rekordsponsring när bolaget gick in som huvudpartner till svensk elitfotboll. Ett avtal som löper över sex år, med option på ytterligare sex år, med ett initialt värde på 900 miljoner kronor eller om optionen utlöses ett totalt värde på 1,8 miljarder.  Nu väljer Unibet att utöka satsningen genom att också bli presentationspartner.

Kommande säsong direktsänder streamingtjänsten Viaplay samtliga matcher från världens mest populära fotbollsliga Premier League.Ett nytt avtal mellan Nordic Entertainment Group och Premier League gör det möjligt att välja och vraka bland samtliga matcher i spelschemat.

Under den gångna säsongen satte han personliga rekord med 19 mål och 30 poäng i Minnesota Wild. Och nu kom klubben och erbjöd ett kontrakt värt omkring 358 miljoner kronor. Det innebär en årslön  på cirka 45 miljoner kronor.