Framgångsrik sponsorjakt i Hammarby

Hammarby fotboll har inte bara Zlatan som ny sponsor. Nu presenteras Spendrups som ny huvudpartner och klubbens exklusiva dryckespartner. 

Bajen har olika huvudpartnerskap med Sveriges största privata fastighetsägare (Stena Fastigheter), Sveriges störst bryggeri (Spendrups) och Craft som är en stor svensk spelare inom sports wear

– Att Spendrups väljer att kliva in i ett femårsavtal är ytterligare ett bevis på att Hammarby Fotboll är inne på en spännande resa med allt fler och större samarbeten knutna till klubben, säger klubbens marknadschef Patrik Blomquist.

 Inför säsongen 2018 lanserade Hammarby Fotboll Bajen Bar på Colosseum under Tele2 Arena. Målsättningen var att förhöja matchdagsupplevelsen för klubbens supportrar och utöver Bajen Bar erbjöds klassiska Bajenbarer på Södermalm att bli officiella Bajenbarer under matchdagar. Arbetet med att höja matchdagsupplevelsen och samtidigt utveckla en kommunikativ plattform kring en långsiktig och hållbar dryckesrättighet har varit prioriterat för klubben. Som ett resultat av den satsningen kliver Sveriges ledande bryggeri in som huvudpartner i Hammarby Fotboll.

Under de senaste åren har Hammarby Fotbolls marknadsavdelning arbetat med att stärka klubbens varumärke. Bajen har satsat på att utveckla nya kommersiella rättigheter för att kunna attrahera fler och större partners som matchar klubbens ambitioner.  

–   Att Spendrups  väljer att kliva in i ett femårsavtal är ytterligare ett bevis på att vi är på en spännande resa med allt fler och större samarbeten knutna till klubben., säger Patrik Blomquist, marknadschef för Hammarby Fotboll.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Nej, nuvarande seriemodell i ishockey ligger fast. Efter samråd och utvärdering med berörda ligaorganisationer, SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan  har förbundets Elitkommitté herr beslutat att hålla fast vid den seriemodell som klubbades vid förbundsmötet 2019.

Det innebär att SHL:s ifrågasatta ”ångestkval” mellan lag 13 och 14 i SHL finns kvar och att endast ett lag från Hockeyallsvenskan ges möjlighet att ta klivet upp. För Hockeyettans 40  lag är nålsögat fortsatt mycket litet – ett lag flyttas upp efter omfattande kvalspel

Idrotten och idrottsfrågorna tar som vanligt plats i Almedalen. Här kommer en genomgång och listning av seminarier där idrottens aktörer är med och belyser frågor och samhällsutmaningar. 
I år finns det många idrottsperspektiv som fångas upp av olika aktörer under några intensiva dagar. Perspektiv som inte är så vanligt förekommande i den idrottspolitiska debatten annars, såsom hur vi kan integrera idrott i skolan.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Försäkringsbolaget Folksam visar prov på hur kreativitet och egen vinning kan ge  ett lyckat sponsoravtal. Men så har bolaget och Svenska Fotbollförbundet variit partners i över 60 år. Nu har parterna enats om en förlängning och samtidigt utökat sitt samarbete Det nya avtalet gäller till och med  2026.

Handbollsföreningen IFK Karlskrona  sålde den första win-winlotten i ideella Folkspels nya föreningslotteri,  Joyna. För det belönas de med 100 000 kronor som går direkt till föreningens verksamhet.
- Välkomna pengar till vår förening! En n härlig sommarpresent, säger Mats Lindau, förre storspelaren som i dag är sportchef i föreningen. 

Förra sommaren lanserades Sportscom med professionell livekommentering  . Nu läggs den digitala sportradion ned.

– Ett jättetråkigt beslut, säger grundaren Ola Heffler.

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.