Hammarby har säkrat ett rekordavtal

Hammarby Fotboll kan förstärka ekonomin efter lyckade förhandlingar med Huski Chocolate som blir ny huvudsponsor.  Avtalet är omfattande och beskrivs som det bästa någonsin i svensk elitfotboll. Såväl herrlaget som damlaget liksom ungdomslagen ska fronta med Huski-reklam fyra år framåt.

hammarbys alla fans får vänja sig vid en helt ny dress för alla lag.

 

– Vi vill vara med på resan och bidra till att Hammarby Fotboll fortsatt är och blir en vinnare på alla plan, säger Huski Chocolates vd Linus Wessman.

Parterna är något hemlighetsfulla, men hävdar att samarbetet troligen är det största och mest omfattande samarbetsavtal som ingåtts i svensk klubblagsfotboll! 

När Hammarbys herrlag inleder gruppspelet i Svenska Cupen på lördag blir det premiär för årets nya matchtröja, med Huski Chocolate på bröstet.

Huski Chocolates vd, Linus Wessman, framhåller:

–Vi, precis som Hammarby, har som mål att bli störst och bäst i Norden och i den ambitionen och i det arbetet är Hammarby Fotboll den perfekta samarbetspartnern. I och kring Huski Chocolate finns det dessutom starka och långsiktiga investerare som också ser stora fördelar och möjligheter i ett samarbete med klubben.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Damlandslagen i fotboll ligger långt efter herrarna, men ska nu  i alla fall fådubbelt så mycket som vid senaste EM-slutspelet 2017. Men nu framkommer att Uefa dubblar prispengarna till nästa års EM-slutspel på damsidan.

Nej, regeringen nobbar en plan för ett nationellt stöd till kommuner och idrottsrörelsen i syfte att utveckla framtidens idrottsanläggningar. Nu riskerar Sverige att halka ännu längre efter i arbetet att hålla arenor uppdaterade.

-Det här var tänkt att förbättra villkoren  för en meningsfull fritid och inte minst en bättre folkhälsa, kommenterar Björn Eriksson.

Efter tre års väntan är Ryder Cup äntligen tillbaka.

Europa möter USA i en av idrottsvärldens mest prestigefyllda lagtävlingar - och streamingtjänsten Viaplay direktsänder hela 29 timmar.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Stopp på miljon-utbetalningar. Matvarujätten Ica har under flera år sponsrat fotbollförbundets projekt “Alla är olika – olika är bra” med stora summor pengar. Men efter SVT:s avslöjanden  har  företaget nu tagit beslutet att stoppa utbetalningarna till dess att den oberoende utredningen visar fakta.

För ett år sedan avslöjades Unibets rekordsponsring när bolaget gick in som huvudpartner till svensk elitfotboll. Ett avtal som löper över sex år, med option på ytterligare sex år, med ett initialt värde på 900 miljoner kronor eller om optionen utlöses ett totalt värde på 1,8 miljarder.  Nu väljer Unibet att utöka satsningen genom att också bli presentationspartner.

Fredrik Ljungberg är en av Sveriges mest dekorerade fotbollsspelare. Nu tar han plats i Viaplays Premier League-studio. I det nya uppdraget ingår förutom Premier League även att jobba vid  landslagets matcher, som  Nations League samt kvalen till EM 2024 och VM 2026.

I veckan exporterade fotbolls-Sverige ytterligare tvåt jejer till utlandet Hanna Bennison (Everton)och Filippa Angeldahl (Manchester City) valde England och därmed har inte mindre än 48 tjejer  lämnat Sverige för tjänstgöring på annat håll.