Rögle får storföretag som ny sponsor

Rögles resultat i SHL har hittills  inte blivit enligt förhoppningarna, men skåningarna laddar redan för nästa säsong. Klubben spar heller inga medel för att hela klubben ska utvecklas. Beslut har tagits om en rejäl satsning både på ungdomshockeyn och damlaget. Nu står det dessutom klart att ett storföretag vill bli partner till klubben. Boozt, Sveriges största inom e-handel, som också sponsrar MalmöFF och Brøndby  har nu sagt ja till  den Ängelholmsbaserade klubben. 

Catena Arena håller hög dtandard. Nu ska laget också bli högklassigt

Boozt, Sveriges största e-handel och det ledande nordiska varuhuset online, har en övergripande strategi som grundar sig i att välja partnerskaps- och sponsringsplattformar som fokuserar på att främja nära och meningsfull samverkan med lokalsamhället. 

"Bli bäst i Norden"

- Rögle BK är inte bara ett idrottslag, utan deras verksamhet är en viktig del här. Vi är glada över att vara en del av deras resa, och tillsammans kommer vi att dela många fantastiska stunder, det är jag säker på," säger Per Hansson, Fulfilment Director på Boozt som har ett logistikcenter i Ängelholm med cirka 600 anställda.  

- Precis som vi gör så strävar Boozt efter att bli bäst i Norden. De stora investeringarna i närområdet är ett bevis på detta,". säger Rögle BK:s Daniel Koch

 Celebert sällskap

Sponsorskapet representerar en viktig milstolpe för Boozt, som fortsätter utöka sitt engagemang i de samhällen som där bolaget verkar. Sponsorskapet representerar en viktig milstolpe för Boozt, som fortsätter utöka sitt engagemang i de samhällen som där bolaget verkar. Rögle ansluter till ett celebert sällskap,Boozt sponsrar sedan tidigare Malmö FF och Brøndby.

Boozt grundades 2011 av Hermann Haraldsson, Jesper Brøndum och Peter G. Jørgensen och är ett nordiskt onlinevaruhus som erbjuder över 1 000 varumärken inom olika kategorier. Med tre miljoner kunder och 7,4 miljoner beställningar under 2022 har företaget 1 200 anställda från 60 nationaliteter och 335 000 Trustpilot-recensioner med ett betyg på 4,5. 

Boozt erbjuder gratis leverans på 1-2 arbetsdagar och enkla returer, och bedriver sin verksamhet från ett 88 000 kvadratmeter stort Boozt Fulfilment Centre i Ängelholm. År 2022 uppgick omsättningen till 6,7 miljoner, och företaget är verksamt på 14 marknader. Boozts Fulfilment Centre rymmer 1 200 000 backar och 1 200 robotar.

Kommentera

Vad anser du? Låt oss diskutera, antingen med Facebook – eller med kommentarer direkt på sidan.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
Path:
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Ishockeyns 14 SHL-klubbar står ekonomiskt väl rustade inför framtiden. För tredje säsongen i rad noteras nytt publikrekord med totalt 2 417 984 unika åskådare, vilket ger ett publiksnitt med 6 643 åskådaare per match. Det är det högsta snittet någonsin i ligans historia, det tidigare rekordet var från säsongen 2011-2012 med 6 393 personer per match.

- Det råder kaos på många av Stockholms Friidrottsanläggningar!, Det hävdar

Willy  Berggren, mångårig ledare inom sporten i huvustan. Han om någon har

erfarenhet och kunskap för att kunna betrakta sportens uveckling. Nu har han

skrivit  ett öppet brev och påtalat situation med alla brister och han

vänder sig till  ett stort antal ledare,’

Tennisstjärnornas styrkekamp i Kungliga tennishallen som har varit årligen återkommande sedan 1969 och lockat ett antal världsstjärnor byter nu organisation.

Det arrangemang som svenskarna  känner som Stockholm Open är nu BNP Paribas Nordic Open och faktum är att turneringen är världens äldsta inomhusturnering på ATP-touren.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

I  en intensiv nyhetsflora  försvann förra veckan det här högst anmärkningsvärda  budskapet: ”Via Gräsroten delar Svenska Spel varje år ut 35 miljoner kronor till ungdomsidrotten och föreningslivet i Sverige”. 

I november, då föreningen fyllde 15 år,  kunde ordförande Jerry Sjögren meddela att klubben vunnit 100 000 på JOYNA. Några månader senare var det dags igen. Samma lotteri. Samma summa. Samma glädje.

 – Galet, helt otroligt, säger en glad kassör vid namn Nina Sjögren.

Delstatliga Telia säljer sin tv och media-verksamhet till Schibsted Media. Tidigare förlusttyngda TV4 är den stora delen.

Affären påverkar åtskilliga sportintresserade  människor.

MFF  satsar på en stjärnvärvning. Islänningen Arnór Sigurdsson är klar för klubben.

26-åringen håller dokumenterat hög klass och när MFF fick chansen  accepterades att han kostar några miljoner. an får tröja nummer åtta och ansluter till laget nästa vecka.Tränaren Henrik Rydström är lyrisk :– Tittar man på vad han gjorde i allsvenskan, så var det en offensiv av högsta klass. Han kan spela i olika offesiva positioner. Han kan vara åtta, tia eller ytter.