Rögle får storföretag som ny sponsor
Rögles resultat i SHL har hittills inte blivit enligt förhoppningarna, men skåningarna laddar redan för nästa säsong. Klubben spar heller inga medel för att hela klubben ska utvecklas. Beslut har tagits om en rejäl satsning både på ungdomshockeyn och damlaget. Nu står det dessutom klart att ett storföretag vill bli partner till klubben. Boozt, Sveriges största inom e-handel, som också sponsrar MalmöFF och Brøndby har nu sagt ja till den Ängelholmsbaserade klubben.
Boozt, Sveriges största e-handel och det ledande nordiska varuhuset online, har en övergripande strategi som grundar sig i att välja partnerskaps- och sponsringsplattformar som fokuserar på att främja nära och meningsfull samverkan med lokalsamhället.
"Bli bäst i Norden"
- Rögle BK är inte bara ett idrottslag, utan deras verksamhet är en viktig del här. Vi är glada över att vara en del av deras resa, och tillsammans kommer vi att dela många fantastiska stunder, det är jag säker på," säger Per Hansson, Fulfilment Director på Boozt som har ett logistikcenter i Ängelholm med cirka 600 anställda.
- Precis som vi gör så strävar Boozt efter att bli bäst i Norden. De stora investeringarna i närområdet är ett bevis på detta,". säger Rögle BK:s Daniel Koch
Celebert sällskap
Sponsorskapet representerar en viktig milstolpe för Boozt, som fortsätter utöka sitt engagemang i de samhällen som där bolaget verkar. Sponsorskapet representerar en viktig milstolpe för Boozt, som fortsätter utöka sitt engagemang i de samhällen som där bolaget verkar. Rögle ansluter till ett celebert sällskap,Boozt sponsrar sedan tidigare Malmö FF och Brøndby.
Boozt grundades 2011 av Hermann Haraldsson, Jesper Brøndum och Peter G. Jørgensen och är ett nordiskt onlinevaruhus som erbjuder över 1 000 varumärken inom olika kategorier. Med tre miljoner kunder och 7,4 miljoner beställningar under 2022 har företaget 1 200 anställda från 60 nationaliteter och 335 000 Trustpilot-recensioner med ett betyg på 4,5.
Boozt erbjuder gratis leverans på 1-2 arbetsdagar och enkla returer, och bedriver sin verksamhet från ett 88 000 kvadratmeter stort Boozt Fulfilment Centre i Ängelholm. År 2022 uppgick omsättningen till 6,7 miljoner, och företaget är verksamt på 14 marknader. Boozts Fulfilment Centre rymmer 1 200 000 backar och 1 200 robotar.
Kommentera
Vad anser du? Låt oss diskutera, antingen med Facebook – eller med kommentarer direkt på sidan.
- Kommentera med Facebook
- Kommentera utan Facebook
Skriv kommentar
Mest lästa just nu
Ishockeyns 14 SHL-klubbar står ekonomiskt väl rustade inför framtiden. För tredje säsongen i rad noteras nytt publikrekord med totalt 2 417 984 unika åskådare, vilket ger ett publiksnitt med 6 643 åskådaare per match. Det är det högsta snittet någonsin i ligans historia, det tidigare rekordet var från säsongen 2011-2012 med 6 393 personer per match.
- Det råder kaos på många av Stockholms Friidrottsanläggningar!, Det hävdar
Willy Berggren, mångårig ledare inom sporten i huvustan. Han om någon har
erfarenhet och kunskap för att kunna betrakta sportens uveckling. Nu har han
skrivit ett öppet brev och påtalat situation med alla brister och han
vänder sig till ett stort antal ledare,’
Tennisstjärnornas styrkekamp i Kungliga tennishallen som har varit årligen återkommande sedan 1969 och lockat ett antal världsstjärnor byter nu organisation.
Det arrangemang som svenskarna känner som Stockholm Open är nu BNP Paribas Nordic Open och faktum är att turneringen är världens äldsta inomhusturnering på ATP-touren.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
I en intensiv nyhetsflora försvann förra veckan det här högst anmärkningsvärda budskapet: ”Via Gräsroten delar Svenska Spel varje år ut 35 miljoner kronor till ungdomsidrotten och föreningslivet i Sverige”.
I november, då föreningen fyllde 15 år, kunde ordförande Jerry Sjögren meddela att klubben vunnit 100 000 på JOYNA. Några månader senare var det dags igen. Samma lotteri. Samma summa. Samma glädje.
– Galet, helt otroligt, säger en glad kassör vid namn Nina Sjögren.
Delstatliga Telia säljer sin tv och media-verksamhet till Schibsted Media. Tidigare förlusttyngda TV4 är den stora delen.
Affären påverkar åtskilliga sportintresserade människor.
MFF satsar på en stjärnvärvning. Islänningen Arnór Sigurdsson är klar för klubben.
26-åringen håller dokumenterat hög klass och när MFF fick chansen accepterades att han kostar några miljoner. an får tröja nummer åtta och ansluter till laget nästa vecka.Tränaren Henrik Rydström är lyrisk :– Tittar man på vad han gjorde i allsvenskan, så var det en offensiv av högsta klass. Han kan spela i olika offesiva positioner. Han kan vara åtta, tia eller ytter.