Rögle får storföretag som ny sponsor
Rögles resultat i SHL har hittills inte blivit enligt förhoppningarna, men skåningarna laddar redan för nästa säsong. Klubben spar heller inga medel för att hela klubben ska utvecklas. Beslut har tagits om en rejäl satsning både på ungdomshockeyn och damlaget. Nu står det dessutom klart att ett storföretag vill bli partner till klubben. Boozt, Sveriges största inom e-handel, som också sponsrar MalmöFF och Brøndby har nu sagt ja till den Ängelholmsbaserade klubben.
Boozt, Sveriges största e-handel och det ledande nordiska varuhuset online, har en övergripande strategi som grundar sig i att välja partnerskaps- och sponsringsplattformar som fokuserar på att främja nära och meningsfull samverkan med lokalsamhället.
"Bli bäst i Norden"
- Rögle BK är inte bara ett idrottslag, utan deras verksamhet är en viktig del här. Vi är glada över att vara en del av deras resa, och tillsammans kommer vi att dela många fantastiska stunder, det är jag säker på," säger Per Hansson, Fulfilment Director på Boozt som har ett logistikcenter i Ängelholm med cirka 600 anställda.
- Precis som vi gör så strävar Boozt efter att bli bäst i Norden. De stora investeringarna i närområdet är ett bevis på detta,". säger Rögle BK:s Daniel Koch
Celebert sällskap
Sponsorskapet representerar en viktig milstolpe för Boozt, som fortsätter utöka sitt engagemang i de samhällen som där bolaget verkar. Sponsorskapet representerar en viktig milstolpe för Boozt, som fortsätter utöka sitt engagemang i de samhällen som där bolaget verkar. Rögle ansluter till ett celebert sällskap,Boozt sponsrar sedan tidigare Malmö FF och Brøndby.
Boozt grundades 2011 av Hermann Haraldsson, Jesper Brøndum och Peter G. Jørgensen och är ett nordiskt onlinevaruhus som erbjuder över 1 000 varumärken inom olika kategorier. Med tre miljoner kunder och 7,4 miljoner beställningar under 2022 har företaget 1 200 anställda från 60 nationaliteter och 335 000 Trustpilot-recensioner med ett betyg på 4,5.
Boozt erbjuder gratis leverans på 1-2 arbetsdagar och enkla returer, och bedriver sin verksamhet från ett 88 000 kvadratmeter stort Boozt Fulfilment Centre i Ängelholm. År 2022 uppgick omsättningen till 6,7 miljoner, och företaget är verksamt på 14 marknader. Boozts Fulfilment Centre rymmer 1 200 000 backar och 1 200 robotar.
Mest lästa just nu
IfK Göteborg utlyste medlemsmöte oh de ansvariga kände att det kunde hända mycket. Det gjorde det inte. Mötet på Elite Park Avenue lockade över 300 medlemmar medan ytterligare 975 följde händelserna via sändning . Det blev överraskande lugnt med tanke på en svajig säsong. Men slutet blev bra, och det tjänade som lugnande medel i klubben. Blåvitt hängde kvar och ordförande Rickard Berkling kunde knäppa upp västknapparna och andas ut. Både efter sista matchen och Medlemsmötet.
Då hade han ställt sig inför alla och varit mycket uppriktig.
Gamla Ullevi i Göteborg förbereds för en ny hybridgräsmatta (Carpet-hybrid) inför nästa säsong. Innan nyanläggningen påbörjas kommer den gamla gräsmattan att fräsas bort och underlaget förberedas.
”Konstgräset är framtiden i Sverige”, det kommer att öka spelarnas teknik och tempo, alla får bättre möjligheter att träna”, har det hetat i några år, men nu gäller ett annat resonemang bland arenaägare
Riksidrottsstyrelsen inför ett övergångsstöd till de medlemsförbund som enligt det preliminära förslaget blev utan elitidrottsstöd 2024-25. Det är ett resultat av dialoger med medlemsförbund efter att kritik framförts mot det preliminära elitidrottsstödet.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Ola Serneke och IFK Göteborg har varit synonymt.
Han har sagt ja vid flera tillfällen.Han underlätttade bygget av Kamratgården, han har varit en partner i olika perioder, han tog initiativ till Kvibergs Arena och han har varit huvudsponsor sedan 2019. Men nu upphör ett fem-årsavtal och parterna har inte kommit fram till en ny lösning, utan att Serneke sagt konsekvent nej
Tillsammans med VM-organisationen för VM 2024 har Svensk
Innebandy och Folkspel tagit fram en specialgjord Sverigelott, där hela
överskottet går tillbaka till föreningarna i Svensk Innebandy.
Arbetet mot VM 2024 pågår för fullt och nu kan Svensk Innebandy som ett
led i detta presentera Folkspel som en ny partner.
Viaplays nya dramaserie Börje – The Journey of a Legend golvade recensenter och tittare i helgen. Premiäravsnittet på söndagen är den mest sedda originalserien på Viaplay i Sverige någonsin. Därutöver bänkade sig runt 400 000 tittare framför TV3 för premiären. Dramaserien i sex delar, med Valter Skarsgård i huvudrollen som Börje Salming, har dessutom hyllats av kritiker.
Fotbollens Silly Season har sina sista skälvande timmar. Penningflödet mellan klubbarna upphör natten mot fredagen och sportcheferna kan andas ut. Spelare skiftar adress, med eller mot sin vilja. Natten till fredagen slår fönstret igen för klubbarna i både herr- och damallsvenskan. Ute i Euroopa är det stopp ett dygn senare, natten mot lördagen slår det igen
Skriv kommentar