Ny streamingtjänst med golf

Nu är det klart att Discovery tillsammans med PGA Touren lanserar den nya streamingtjänsten GOLFTV. Med över 2000 timmar golf i världsklass varje år samlas all den bästa golfen på ett och samma ställe för alla golf-fans.

Jessica Korda of the United States skriver autografer efter sin 18-hålsrunda på Jack Nicklaus Golf Club vid en tävling på Korea-touren. Foto:Lee Jin-man, AP Photo

För alla golfälskare blir 2019 en riktig hole in one. Discovery tillsammans med PGA Touren erbjuder med start 1 januari 2019 den nya streamingtjänsten GOLFTV med mer än 2000 timmar golf varje år.

Det gäller dock inte i Sverige. C More har exklusiv sändningsrätt till och med 2021 i Sverige. Fram till dess sänder C More golfen. Discoverys avtal börjar alltså gälla först 2022.

Utbudet består av live-sändningar, reportage och nyheter från golfvärlden. Det inkluderar bilder och rapporter ett stort antal tourer runt om i  världen, bl a The Players Championship, The FedEx Cup Playoffs och Presidents cup.

- Vårt långsiktiga mål är att skapa en måste ha-upplevelse som verkligen förbättrar förutsättningarna för hur golffans världen över kan se golf idag., säger Alex Kaplan, President and General Manager, Discovery Golf.

Lanseringen av varumärket GOLFTV följer det strategiska samarbetet mellan Discovery och PGA Touren som presenterades i juni . Men nu är det alltså klart att 1 januari 2019 är streamingtjänsten tillgänglig utanför USA.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Från en position som marknadsledande plattform för livesänd idrott i Norden tar nu Solidsport klivet ut i Europa och öppnar kontor i Hamburg, med sikte på den tyska, schweiziska samt österrikiska marknaden.

-Efterfrågan av sportstreaming fortsätter att växa snabbt, med flera nya investerare i ryggen kan vi fortsätta vår tillväxtresa utanför Nordens gränser, säger vd. Tobias Thalbäck, vd. för Solidsport.

En av Sveriges mest kända och besökta evenemangsarenor, Ericsson Globe, byter namn till Avicii Arena. Genom ett unikt samarbete mellan Stockholm Live, stiftelsen Tim Bergling Foundation samt Trygg-Hansa och Bauhaus, blir en av landets mest ikoniska byggnader nu en symbol och mötesplats för arbetet med att förebygga psykisk ohälsa bland unga.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Landets största sponsorföretag, ISP Sport & Marketing, tar sats inför framtiden.

2020 blev omtumlande, men huvudägaren, Andreas Ottermark lyckades att styra rätt i en rad beslut och facit blev utomordentligt. Nu siktar Andreas och hans 30 medarbetare högt - en internationell lansering ska ske, planerna ligger klara och snart inleds offensiven.

För ett år sedan avslöjades Unibets rekordsponsring när bolaget gick in som huvudpartner till svensk elitfotboll. Ett avtal som löper över sex år, med option på ytterligare sex år, med ett initialt värde på 900 miljoner kronor eller om optionen utlöses ett totalt värde på 1,8 miljarder.  Nu väljer Unibet att utöka satsningen genom att också bli presentationspartner.

Kommande säsong direktsänder streamingtjänsten Viaplay samtliga matcher från världens mest populära fotbollsliga Premier League.Ett nytt avtal mellan Nordic Entertainment Group och Premier League gör det möjligt att välja och vraka bland samtliga matcher i spelschemat.

Under den gångna säsongen satte han personliga rekord med 19 mål och 30 poäng i Minnesota Wild. Och nu kom klubben och erbjöd ett kontrakt värt omkring 358 miljoner kronor. Det innebär en årslön  på cirka 45 miljoner kronor.