Qtee gör golftidning för kvinnor igen

Qtee, Sveriges största nätverk för kvinnor inom golf, återkommer med en egen tidning och med betydligt större resurser tack vare ett samarbete med Aller Custom Publishing.

Från starten 2004 har Qtee vuxit till Sveriges största nätverk för kvinnor inom golf och Sveriges största golfevent¬arrangör. Damgolf står i fokus och det gäller allehanda frågor.

Testade egen tidning

I Qtees verksamhet ingår bl a tävlingsserier, företagsevent och sponsringsaktiviteter, konsultverksamhet och nu en egen tidning.

Under våren testade Qtee att ge ut en egen tidning och såg att det fanns både intresse och affärsmöjligheter.

- Qtee Magazine gav mersmak. Nu växlar vi upp tidningen ytterligare och ingår ett samarbete med väletablerade Aller Custom Publishing för produktionen av tidningen som ska heta Qtee, säger Lotta Malkar, Vd på Qtee.

Bra partnerskap

Tidningen riktar sig till alla golfspelande kvinnor i Sverige och distribueras tillsammans med Svensk Golf till alla registrerade och golfspelande kvinnor och får en upplaga på 140 000 ex. Första numret av fyra årligen kommer i höst.

- Vi har länge sett att det funnits ett behov av en tidning som renodlat behandlar kvinnor och golf, och eftersom ingen annan gjorde den tidning vi ville läsa beslöt vi oss i våras för att ge ut den själva. Vi behöver en kunnig partner som förstår vår målgrupp och som har höga krav på kvalité, säger Malkar.

Aller Custom Publishings portfölj rymmer sedan tidigare kunder som bland annat Pernod Ricard/the Absolute Company, Pressbyrån, Stadium, Svenska golfförbundet Affärsutveckling Ab, Villaägarnas Riksförbund, Svenska Kryssarklubben, Karolinska, KiCKS, Systembolaget och manpower.

- Vi är mycket glada och stolta över att ha fått förtroendet att inleda ett långsiktigt samarbete med Qtee Europe Ab som är Sveriges största nätverk för kvinnor som spelar golf och Sveriges största arrangör av golfevent, säger Jan Sinclair, affärsområdeschef på Aller Custom Publishing.

Även 2025 är Cristiano Ronaldo världens bäst betalda idrottare. Numera samlar han på pengar och varken meriter eller titlar. Han har tagit beslutet att verka i Saudiarabien - där pengarna finns. Så han bygger förmögenhet och ett affärsimperium.. Precis som förra året toppar den portugisiske fotbollsstjärnan Forbes årliga lista som nu är presenterad.

Utredningen för tryggare idrottsevenemang” har överlämnats till regeringen. Ett av förslagen som utredaren presenterar är en ny lag för kamerabevakning som ger arrangörer möjlighet att dela och hantera kameramaterial kopplade till misstänkta brott.

Med 55 000 anmälda deltagare till Göteborgsvarvet och i dagsläget över 70 000 anmälda till Varvetveckan, väntar en  närmast sanslös löparfest fylld av 100 000-tals åskådare och gemenskap , rörelseglädje och gemenskap i ett av väst-Sveriges största event som är årligen återkommande..

– Det här är inte bara ett lopp, det är en del av Göteborgs själ. I år firar vi 45 år av löparglädje och det kommer märkas – både på banan, i publiken och i hela upplevelsen runt omkring, säger Eva-Lena Frick, förbundschef på Göteborgs Friidrottsförbund.

Och inte minst - intäkterna ökar, vilket berikar Göteborgsidrotten.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Carlsberg Group är tillbaka i den europeiska landslagsfotbollens finrum.  Här är man väl insatta i konsten att skapa avtal som gynnar varumärket. Via nya partnerskap med dels UEFA och dels Svenska Fotbollförbundet är bolaget nu fotbollsölet till och med år 2030. 

Avtalet har en betoning på en jämn fördelning mellan herr- och dammästerskapen.

Folkspel är föreningslivet eget lotteriaktör. Sedan och erbjuder bland annat föreningslivet ett digitalt lotteri som heter JOYNA. I det ingår premiumvinsten win-win. En prenumerant vinner 100 000 kronor. Dessutom går samma summa till den förening eller organisation som sålt lotten.

I senaste dragningen gick vinsten till breddföreningen med fotboll och innebandy i sin verksamhet, Luleå SK.

De delar på grannlåten. Viaplay sänder UEFA fotbolls-EM i sommar tillsammans med SVT(2-27 juli i Schweiz). De är lika glada på båda håll.

- Det känns grymt kul, menar  Viaplays sportchef Erik Westberg.

– Fotbollsmästerskap och svensk sommar hör ihop, och damlandslaget är ett av Sveriges mest populäraevenemang , säger SVT:s sportchef Max Bursell.

I raden av talanger som har fostrats i BP:s akademi i nordvästra Stockholm, är nu 16-årige Love Arrhov på väg ut i den stora fotbollsvärlden.

På sin hemsida berättar BP att överenskommelse har träffats med tyska Bundesligaklubben Eintracht Frankfurt om övergång efter här säsongen. 

Enligt uppgift ligger övergångssumman på 50 miljoner kronor, som kan växa ytterligare med 30 miljoner i form av olika bonusar.