Qtee gör golftidning för kvinnor igen

Qtee, Sveriges största nätverk för kvinnor inom golf, återkommer med en egen tidning och med betydligt större resurser tack vare ett samarbete med Aller Custom Publishing.

Från starten 2004 har Qtee vuxit till Sveriges största nätverk för kvinnor inom golf och Sveriges största golfevent¬arrangör. Damgolf står i fokus och det gäller allehanda frågor.

Testade egen tidning

I Qtees verksamhet ingår bl a tävlingsserier, företagsevent och sponsringsaktiviteter, konsultverksamhet och nu en egen tidning.

Under våren testade Qtee att ge ut en egen tidning och såg att det fanns både intresse och affärsmöjligheter.

- Qtee Magazine gav mersmak. Nu växlar vi upp tidningen ytterligare och ingår ett samarbete med väletablerade Aller Custom Publishing för produktionen av tidningen som ska heta Qtee, säger Lotta Malkar, Vd på Qtee.

Bra partnerskap

Tidningen riktar sig till alla golfspelande kvinnor i Sverige och distribueras tillsammans med Svensk Golf till alla registrerade och golfspelande kvinnor och får en upplaga på 140 000 ex. Första numret av fyra årligen kommer i höst.

- Vi har länge sett att det funnits ett behov av en tidning som renodlat behandlar kvinnor och golf, och eftersom ingen annan gjorde den tidning vi ville läsa beslöt vi oss i våras för att ge ut den själva. Vi behöver en kunnig partner som förstår vår målgrupp och som har höga krav på kvalité, säger Malkar.

Aller Custom Publishings portfölj rymmer sedan tidigare kunder som bland annat Pernod Ricard/the Absolute Company, Pressbyrån, Stadium, Svenska golfförbundet Affärsutveckling Ab, Villaägarnas Riksförbund, Svenska Kryssarklubben, Karolinska, KiCKS, Systembolaget och manpower.

- Vi är mycket glada och stolta över att ha fått förtroendet att inleda ett långsiktigt samarbete med Qtee Europe Ab som är Sveriges största nätverk för kvinnor som spelar golf och Sveriges största arrangör av golfevent, säger Jan Sinclair, affärsområdeschef på Aller Custom Publishing.

Bygget av en jättelik commumity för svensk idrott växer. Nu avslöjas att det bakomvarande företaget, Wimt med vd:n Sebastian och projektets initiativtagare Sebastian Lundgren i spetsen, har fått investeringar på närmare 40 miljoner kr.  Och pengarna fortsätter att rulla in.
- Det har blivit möjligt tack vare en framgångsrik beta-lansering med klubbar som Frölunda HC och Växjö Lakers och det arbetet fortsätter. På tur står bl a Brommapojkarna, säger Sebastian

Det är Peter Stordalens stora dag.Friends Arena blir Strawberry Arena efter att Stockholm Live, som sköter driften av arenan, slutit avtal med Petter Stordalens hotellkedja Strawberry. Avtalet med den norske entreprenören löper på tio år och handlar om en affär på över 100 miljoner kronor

Bygget av arenan var starten för utvecklingen av Arenastaden och är fortsatt en katalysator för områdets attraktionskraft.  

Den femte vinnaren i Folkspels nya JOYNA-lotteri win-win drogs i fredags och Per-Ola Kullberg från Rydsgård vann 100 000 kr. Fotbollsklubben Rydsgårds AIF sålde den vinnande lotten och för det belönades även de med 100 000 kr, som går direkt till föreningens verksamhet.

”Per-Ola är ledare för ett av våra tjejlag, så jag fick veta att både han och föreningen hade vunnit nästan direkt i fredags”, säger en glad Håkan Palm, Ungdomsansvarig Rydsgårds AIF.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Malmö Redhawks  bygger nytt och  förstärker laget succesivt.Och byggde nytt, det var precis vad Percy Nilsson gjorde för ett antal år sedan när Malmö Arena tillkom.  Den arena som idag är inte bara hemmarink för klubben utan också en huvudpartner. Ett nytt avtal är undertecknat i dagarna. Över hela uppgörelsen svävar Percys intentioner.

Handbollsföreningen IFK Karlskrona  sålde den första win-winlotten i ideella Folkspels nya föreningslotteri,  Joyna. För det belönas de med 100 000 kronor som går direkt till föreningens verksamhet.
- Välkomna pengar till vår förening! En n härlig sommarpresent, säger Mats Lindau, förre storspelaren som i dag är sportchef i föreningen. 

Förra sommaren lanserades Sportscom med professionell livekommentering  . Nu läggs den digitala sportradion ned.

– Ett jättetråkigt beslut, säger grundaren Ola Heffler.

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.