Qtee gör golftidning för kvinnor igen
Från starten 2004 har Qtee vuxit till Sveriges största nätverk för kvinnor inom golf och Sveriges största golfevent¬arrangör. Damgolf står i fokus och det gäller allehanda frågor.
Testade egen tidning
I Qtees verksamhet ingår bl a tävlingsserier, företagsevent och sponsringsaktiviteter, konsultverksamhet och nu en egen tidning.
Under våren testade Qtee att ge ut en egen tidning och såg att det fanns både intresse och affärsmöjligheter.
- Qtee Magazine gav mersmak. Nu växlar vi upp tidningen ytterligare och ingår ett samarbete med väletablerade Aller Custom Publishing för produktionen av tidningen som ska heta Qtee, säger Lotta Malkar, Vd på Qtee.
Bra partnerskap
Tidningen riktar sig till alla golfspelande kvinnor i Sverige och distribueras tillsammans med Svensk Golf till alla registrerade och golfspelande kvinnor och får en upplaga på 140 000 ex. Första numret av fyra årligen kommer i höst.
- Vi har länge sett att det funnits ett behov av en tidning som renodlat behandlar kvinnor och golf, och eftersom ingen annan gjorde den tidning vi ville läsa beslöt vi oss i våras för att ge ut den själva. Vi behöver en kunnig partner som förstår vår målgrupp och som har höga krav på kvalité, säger Malkar.
Aller Custom Publishings portfölj rymmer sedan tidigare kunder som bland annat Pernod Ricard/the Absolute Company, Pressbyrån, Stadium, Svenska golfförbundet Affärsutveckling Ab, Villaägarnas Riksförbund, Svenska Kryssarklubben, Karolinska, KiCKS, Systembolaget och manpower.
- Vi är mycket glada och stolta över att ha fått förtroendet att inleda ett långsiktigt samarbete med Qtee Europe Ab som är Sveriges största nätverk för kvinnor som spelar golf och Sveriges största arrangör av golfevent, säger Jan Sinclair, affärsområdeschef på Aller Custom Publishing.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Om ett år kommer Lidköping, bandyorten nummer ett, både publikt och sportsligt, att stå som värd för världsmästerskapen i bandy.
I Vänerland har det vid flera tillfällen varit Vänersborg som välkomnat bandyvärlden. När det spelades enstaka VM-matcher i ”Lidköping” under -60- och ,70-tal har det aldrig varit någon publikrusning. Då uppstod talesättet ”folket älskar Villa, inte bandy”.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
- Egentligen har vi inget genuint idrottsintresse, trots att vi åkt både Vasaloppet och sprungit Lidingöloppet, säger Jan Blad,69, företagsledare och gudfader för Amo Handboll, nykomlingar i handbollsligan.
I Alstermo i Kronobergs län finns elit-handbollens mest anonyma lag, men med störst optimism via stor framtidstro. Och med stort stöd av Amokabel, en skandinavisk branschledande koncern med tre kabelbolag som tillverkar olika typer av ledningar och kablar.
Striden mellan ATG och Svenska Spel fortsätter., Men i en första instans, – Patent- och marknadsdomstolen (PMD), vann ATG. Och nu har även Patent- och marknadsöverdomstolen (PMÖD) dömt till ATG:s förde.
ATG har sedan 1973 registrerat företagsnamnet Aktiebolaget Trav och Galopp hos Bolagsverket. När Svenska Spel 2020 lanserade spel på hästar använde man trots det ordkombinationen ”Trav & Galopp” i sin kommunikation. ATG valde därför att stämma Svenska Spel för intrång i ATG:s företagsnamn.