adidas lanserar sin största kampanj

Den 16 mars lanserar adidas sin största globala varumärkeskampanj genom tiderna. För första gången förenas alla grenar av varumärket i en fusion av sport, musik och mode – från catwalken på New York fashion week och cricketplanen i Mumbai till festivalscenen i Glasgow och fotbollsplanen i Buenos Aires.

Fångade i naturliga ögonblick visar varumärkesambassadörer som fotbollsspelaren Lionel Messi och popstjärnan Katy Perry att “when you love your game, whatever the game, you put your all into it”.

Svenska ambassadörer

Ett 20-tal svenska ambassadörer är också engagerad på olika nivåer. Fotbollsspelaren Ola Toivonen, dj-duon Rebecca & Fiona, skidskytten Björn Ferry, entreprenörerna Soundcloud, kaffemakarna Solde, rullstolsrugbyspelaren Tobias Sandberg och fightern Hanna Sillén är bara några exempel. Gemensamt för ambassadörerna är deras starka passion för vad de gör, oavsett vad detta är.

- adidas har under de senaste tio åren framgångsrikt byggt två divisioner med adidas Sport Performance och adidas Sport Style. Nu är vi stolta över att för första gången visa helheten och bredden i varumärket under ett och samma tak - från planen till catwalken, från stadion till gatan, från scenen till skaterampen”, säger Tina Rolén, marknadsdirektör för Sport Style på adidas Norden.

- ”all adidas’ är inte bara vår största kampanj någonsin, den ger oss också möjlighet att kommunicera till och engagera våra fans på helt nya sätt. Vi vet att våra konsumenter har en livsstil där de lever över flera kulturella spektra – mode som street som sport – och nu svarar vi på det, säger Martin Eisele, marknadsdirektör för Sport Performance på adidas Norden.

Reklamfilm världen över

Skapad av Montreal-baserade byrån Sid Lee och regisserad av Romain Gavras bygger kampanjen på en 30 och en 60 sekunder lång reklamfilm för TV och bio såväl som en utökad version för online. Dessa går live över hela världen den 16 mars. Utöver filmen tillkommer mobilt, retail, printannonsering och events.

Den riktigt intresserade kan sedan fortsätta konversationen med adidas på nätet genom sociala plattformar så som Facebook. Där ska adidas servera unikt innehåll för sina fans så som nya produktsläpp, exklusivt filmmaterial och tillgång till kampanjens ambassadörer som representerar såväl musik och mode som sport - exempelvis Lionel Messi, Katy Perry, Derrick Rose, Caroline Wozniacki, Jeremy Scott och B.O.B.

Reklamfilmen kan du se i vår Facbook-ruta till höger på förstasidan.

Från en position som marknadsledande plattform för livesänd idrott i Norden tar nu Solidsport klivet ut i Europa och öppnar kontor i Hamburg, med sikte på den tyska, schweiziska samt österrikiska marknaden.

-Efterfrågan av sportstreaming fortsätter att växa snabbt, med flera nya investerare i ryggen kan vi fortsätta vår tillväxtresa utanför Nordens gränser, säger vd. Tobias Thalbäck, vd. för Solidsport.

En av Sveriges mest kända och besökta evenemangsarenor, Ericsson Globe, byter namn till Avicii Arena. Genom ett unikt samarbete mellan Stockholm Live, stiftelsen Tim Bergling Foundation samt Trygg-Hansa och Bauhaus, blir en av landets mest ikoniska byggnader nu en symbol och mötesplats för arbetet med att förebygga psykisk ohälsa bland unga.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Landets största sponsorföretag, ISP Sport & Marketing, tar sats inför framtiden.

2020 blev omtumlande, men huvudägaren, Andreas Ottermark lyckades att styra rätt i en rad beslut och facit blev utomordentligt. Nu siktar Andreas och hans 30 medarbetare högt - en internationell lansering ska ske, planerna ligger klara och snart inleds offensiven.

För ett år sedan avslöjades Unibets rekordsponsring när bolaget gick in som huvudpartner till svensk elitfotboll. Ett avtal som löper över sex år, med option på ytterligare sex år, med ett initialt värde på 900 miljoner kronor eller om optionen utlöses ett totalt värde på 1,8 miljarder.  Nu väljer Unibet att utöka satsningen genom att också bli presentationspartner.

Kommande säsong direktsänder streamingtjänsten Viaplay samtliga matcher från världens mest populära fotbollsliga Premier League.Ett nytt avtal mellan Nordic Entertainment Group och Premier League gör det möjligt att välja och vraka bland samtliga matcher i spelschemat.

Under den gångna säsongen satte han personliga rekord med 19 mål och 30 poäng i Minnesota Wild. Och nu kom klubben och erbjöd ett kontrakt värt omkring 358 miljoner kronor. Det innebär en årslön  på cirka 45 miljoner kronor.