adidas lanserar sin största kampanj
Fångade i naturliga ögonblick visar varumärkesambassadörer som fotbollsspelaren Lionel Messi och popstjärnan Katy Perry att “when you love your game, whatever the game, you put your all into it”.
Svenska ambassadörer
Ett 20-tal svenska ambassadörer är också engagerad på olika nivåer. Fotbollsspelaren Ola Toivonen, dj-duon Rebecca & Fiona, skidskytten Björn Ferry, entreprenörerna Soundcloud, kaffemakarna Solde, rullstolsrugbyspelaren Tobias Sandberg och fightern Hanna Sillén är bara några exempel. Gemensamt för ambassadörerna är deras starka passion för vad de gör, oavsett vad detta är.
- adidas har under de senaste tio åren framgångsrikt byggt två divisioner med adidas Sport Performance och adidas Sport Style. Nu är vi stolta över att för första gången visa helheten och bredden i varumärket under ett och samma tak - från planen till catwalken, från stadion till gatan, från scenen till skaterampen”, säger Tina Rolén, marknadsdirektör för Sport Style på adidas Norden.
- ”all adidas’ är inte bara vår största kampanj någonsin, den ger oss också möjlighet att kommunicera till och engagera våra fans på helt nya sätt. Vi vet att våra konsumenter har en livsstil där de lever över flera kulturella spektra – mode som street som sport – och nu svarar vi på det, säger Martin Eisele, marknadsdirektör för Sport Performance på adidas Norden.
Reklamfilm världen över
Skapad av Montreal-baserade byrån Sid Lee och regisserad av Romain Gavras bygger kampanjen på en 30 och en 60 sekunder lång reklamfilm för TV och bio såväl som en utökad version för online. Dessa går live över hela världen den 16 mars. Utöver filmen tillkommer mobilt, retail, printannonsering och events.
Den riktigt intresserade kan sedan fortsätta konversationen med adidas på nätet genom sociala plattformar så som Facebook. Där ska adidas servera unikt innehåll för sina fans så som nya produktsläpp, exklusivt filmmaterial och tillgång till kampanjens ambassadörer som representerar såväl musik och mode som sport - exempelvis Lionel Messi, Katy Perry, Derrick Rose, Caroline Wozniacki, Jeremy Scott och B.O.B.
Reklamfilmen kan du se i vår Facbook-ruta till höger på förstasidan.
Mest lästa just nu
Efter två mål och sex assist på 32 matcher var SHL-laget Rögles tålamod slut med tidigare NHL-spelaren Jakob Peterson, 25 år.
Han värvades in som förste center, och som ersättare för Rodrigo Abols som sent in i säsongen försvann till Philadelphia Flyers.
Slakthusområdet i Stockholm förvandlas. Söderstadion försvann, Diskussion pågår angående Johanneshovs framtid. Och nu Nu blir Tele2Arena i stället 3Arena. Ett tioårigt avtal träder i kraft i och med årsskiftet. Telekomkonkurrenten Tre blir ny namnsponsor i ett tioårigt avtal.
Den 9 maj är det premiär för hockey-VM i Sverige och Danmark. Tre Kronor inleder turneringen just den dagen mot Slovakien samma dag. Räkna med mycket folk på läktarna. Intresset är stort och redan nu är 150 000 biljetter sålda till matcherna i Stockholm.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
En prenumerant i handbollsklubben vann 100 000 på senaste dragningen i JOYNA, ett digitalt lotteri från ideella Folkspel. Samtidigt fick Rimbo HK, som sålde lotten, samma summa.
– Ett oerhört viktigt tillskott till vår verksamhet, säger styrelsemedlem Therese Hurtig.
Behållningen från Bingolottos Uppesittare-kvällen, dan-före-dan och en enskild kväll landade 2024 på 142 miljoner att fördela på klubbar och organisationer. Sedan gav Nyårsbingon ytterligare 14 miljoner i överskott. Totalt innebar det 156 miljoner kronor!
Åtskilliga svenskar älskar att med morgon följa skidåkning på tv. Inte undra på att Viaplay förlänger nu förlänger sitt avtal med Internationella skidförbundet, Fis, till 2030.
– Skidsporten engagerar många i Sverige. Därför känns det väldigt kul att fortsätta ge tittarna det bästa från skidvärlden, bekräftar Viaplays sportchef Erik Westberg.
Mästartiteln är säkrad, men det betyder inte att arbetsro infinner sig i Malmö FF. Många spelarfrågor behöver slutföras.
På tisdagen tillkännagav MFF-ledningen att skyttekungen Isaac Kiese Thelin förlänger sitt kontrakt med MFF. Den 32-årige forwardens nya avtal gäller till och med 2026.