adidas går in i Stockholm Marathon

adidas och Marathongruppen, Nordens största arrangör av motionsevenemang, inleder ett femårigt omfattande samarbete. Det är ett av de största sponsoravtalen i Marathongruppens historia. Det gigantiska sportvarumärket tar över titelsponsorskapen för både Stockholm Marathon och övriga evenemang i Marathongruppen.

Stockholm Marathon ska växa via adidas.

Som ett av Europas största maratonlopp lockar Stockholm Marathon årligen runt 20 000 deltagare från cirka 100 nationer till Stockholms gator och den klassiska målgången på Stockholm Stadion. Efter två pandemiår ser Marathongruppen fram emot en nystart inför den 43:e upplagan som arrangeras lördagen den 4 juni 2022l.

Nu är man på ansvarigt håll stärkta av det nya avtalet. Avtalet sträcker sig över fem år och börjar gälla omgående.

- adidas gör en storsatsning i Norden just nu och det är väldigt roligt att få vara med på den resan. I båda fallen ser vi fram emot en nystart som ger både energi och kraft att fortsätta utveckla våra lopp, säger Jenny Sunding, tf Marknadschef/acting CMO.

- Tillsammans har vi kraften att fortsätta utveckla evenemanget och möjlighet att positionera adidas Stockholm Marathon som ett av världens mest attraktiva maratonlopp, säger David Fridell, verksamhetschef för Marathongruppen.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Förslag om satsningar på bland annat generellt ökat stöd till idrotten och avgiftsfri idrottsskola fanns med när oppositionspartierna i riksdagen presenterade sina respektive skuggbudgetar. Riksidrottsförbundet summerar förslagen som handlar om idrott.

Obstacle course racing, som är samlingsnamnet för tävlingar som Tough Viking och Spartan, och tro det eller ej, de är på väg in i idrottens finrum. Mycket talar för att OCR gör sin debut i olympiska spelen 2028 i Los Angeles. Vägen dit sker genom en bakdörr, nämligen som en av grenarna i Modern femkamp.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Volvo Trucks, Wist Last & Buss, Volvia, Volvo Finans Bank, SKAB, Elon och Swegon tog beslutet att samarbeta och därför rullade en toppmodern vallatrailer fram till skidskyttelandslaget lagom till säsongspremiären.

Riksdagen har fattat beslut i fråga om propositionen om en förstärkt spelreglering. 

– Sammantaget väldigt positivt för våra allmännyttiga lotterier, säger Hans Sahlin, vd på Folkspel och ordförande i SVALO (Sveriges Allmännyttiga Lotterier).

Viaplay Group och Internationella handbollsförbundet (IHF) har kommit överens om ett nytt rekordstort avtal. Kontraktet gäller Viaplays marknader i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen, Nederländerna, de baltiska länderna samt Storbritannien och sdträcker sig till och med 2031. Handbollsfans kan streama mer än 40 IHF-evenemang live och exklusivt på Viaplay, inklusive alla kommande VM-turneringar för damer och herrar. 

Hockeyallsvenska Djurgården har presenterat ännu en profilvärvning, 36-årige Linus Klasen, närmast från spel i den schweiziska andra ligan med EHC Visp. Av familjeskäl har Klasen valt att bryta kontraktet och flytta hem till Huddinge. Avtalet är på tre år och han väntas debutera redan till helgen.