adidas går in i Stockholm Marathon
adidas och Marathongruppen, Nordens största arrangör av motionsevenemang, inleder ett femårigt omfattande samarbete. Det är ett av de största sponsoravtalen i Marathongruppens historia. Det gigantiska sportvarumärket tar över titelsponsorskapen för både Stockholm Marathon och övriga evenemang i Marathongruppen.
Som ett av Europas största maratonlopp lockar Stockholm Marathon årligen runt 20 000 deltagare från cirka 100 nationer till Stockholms gator och den klassiska målgången på Stockholm Stadion. Efter två pandemiår ser Marathongruppen fram emot en nystart inför den 43:e upplagan som arrangeras lördagen den 4 juni 2022l.
Nu är man på ansvarigt håll stärkta av det nya avtalet. Avtalet sträcker sig över fem år och börjar gälla omgående.
- adidas gör en storsatsning i Norden just nu och det är väldigt roligt att få vara med på den resan. I båda fallen ser vi fram emot en nystart som ger både energi och kraft att fortsätta utveckla våra lopp, säger Jenny Sunding, tf Marknadschef/acting CMO.
- Tillsammans har vi kraften att fortsätta utveckla evenemanget och möjlighet att positionera adidas Stockholm Marathon som ett av världens mest attraktiva maratonlopp, säger David Fridell, verksamhetschef för Marathongruppen.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.
Skriv kommentar