Magnus bakom PR-klipp med Robin

Magnus Gustafsson som själv var framgångsrik tennisspelare valde att fortsätta som säljare i eget företag. Nu kan han vara stolt över sitt PR-klipp med Robin Söderling och italienska Lotto i samband med genombrottet i Paris.

När Robin Söderling gjorde succé i Paris gav det också rejäl fart åt exponeringen av italienska Lotto som nyligen skrev kontrakt med svensken. I takt med framgångarna kom Robin Söderling allt mera i fokus och blev ständigt uppvaktad av fotograferna.

Magnus eget företag

Desto mer log Magnus Gustafsson, mannen bakom avtalet. Den förre stjärnspelaren är i dag 42 år och driver företaget GSL - Gustafssons Sport & Leisure Konfektion AB i Göteborg.

Magnus Gustafsson var själv framgångsrik, framför allt på grus och vann totalt 14 singeltitlar, bland annat Swedish Open i Båstad fyra gånger och det är fortfarande rekord. 1998 ingick han i det vinnande Davis Cup-laget i finalen mot Italien. Han rankades som bäst som fyra i världen och i Grand Slam-sammanhang nådde han en kvartsfinal i Australian Open 1994.

Han tjänade 4.545.489 dollar under sin karriär och valde att fortsätta att jobba som säljare inom sporten där han investerade en del av sina pengar i ett eget företag. I dag representerar han det   det italienska märke, Lotto, där tacksamheten säkert är stor i dag.

Dubbla avtal med italienskt sportmärke

Först såg han till att Robin Söderling bar märket Lotto och nu ligger Magnus  Gustafsson också bakom Lottos tre-årsavtal med Svenska Tennisförbundet. I rollen som officiell klädleverantör ska företaget förse samtliga tennislandslag, inklusive Davis Cup- och Fed Cup- lagen, med kläder vid alla landskamper.

- Lotto har varit ett av de företag som har varit mest synlig på ATP- och WTA- touren. Tack vare deras innovativa produkter och snygga design lägger man alltid märke till märket, säger Magnus Gustafsson.

Lotto är ett ledande italienskt sportmärke inom skor, kläder, accessoarer och lägger stor fokus på kvalitet, teknologi med en italiensk touch.

- Förutom att Lotto erbjuder snygga klassiska tenniskläder känns det kul att samarbeta med "Gusten" som är en uppskattad tennisprofil, säger Martin Nilsson, sponsoransvarig på Svenska Tennisförbundet.

Lotto i Italien ser satsningen som viktig för för att lansera varumärket i Sverige. Företaget har redan idag avtal med flera andra tennisförbund, som det holländska, serbiska och rumänska. Flera fotbollslag i Europa bär också Lotto. Företaget startades 1973 och distribuerar utrustning till över 80 länder.

SHL-laget Örebros tidigare vice ordförande och sportchef, Mikael Lindqvist, tidigare Fahlander, 49 år, dömdes på tisdagen av Örebro tingsrätt till tre år och sex månades i fängelse, i tre fall av grova skattebrott, samt fem års näringsförbud. Han var under flera säsonger, 2010-2014, ishockeylagets största sponsor.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Vimmerby, cirka 15 000 invånare, är inte längre bara Astrid Lindgrens värld,  kändisar som Pippi Långstrump och Madicken har nu konkurrens av tätortens hockeylag som sensationellt klivit in i Hockeyallsvenskan, HA, efter seger i Hockeyettans kvalserie.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Den 14 mars släpps podden Radiosporten Hockey och leds av journalisten Magnus Wahlman tillsammans med experten Per Svartvadet. Här ska mixen av intervjuer med stora hockeyprofiler, historierna bortom isen och aktuella händelser ge något den hockeyintresserade publiken inte får någon annanstans.
Radiosporten Hockey med Wahlman och Svartvadet är en podd där lyssnaren i varje avsnitt får höra några av de mest aktuella och tongivande rösterna inom svensk och internationell hockey. Här blandas intervjuer med aktuella och profiler med analyser från programledarna.
Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.