Stella McCartney klär Caroline Wozniacki

Den unga danska tennisstjärnan Caroline Wozniacki är den nya frontfiguren för det hyllade designsamarbetet adidas by Stella McCartney. Caroline kommer därmed som enda tennisspelare att spela i kollektionen, samt som första skandinaviska kvinna att vara globalt kampanjansikte för adidas by Stella McCartney.

Produkterna, som kombinerar adidas högteknologiska material med Stellas unika design, bärs av Caroline för första gången under US Open.

-Varje tjej vill känna sig snygg även när man idrottar och jag är inget undantag. adidas by Stella-kollektionen får mig att prestera på hög nivå på tennisbanan utan att behöva välja bort moderiktiga kläder, säger Caroline Wozniacki.

Stella McCartney själv säger "Det är inte varje dag en modedesigner får chansen att klä en världsspelare så jag kan inte vara mer glad och exalterad! Jag hoppas att produkterna kommer att förstärka Carolines prestation och självkänsla på banan."

Caroline, som idag är rankad nummer nio på WTA-touren, har tagit del av "adidas Player Development Program" sedan 2007. Programmet är en satsning för att hjälpa unga spelare att stärka sin talang och ge dem stöd och coachning under utvecklingsprocessen.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Vimmerby, cirka 15 000 invånare, är inte längre bara Astrid Lindgrens värld,  kändisar som Pippi Långstrump och Madicken har nu konkurrens av tätortens hockeylag som sensationellt klivit in i Hockeyallsvenskan, HA, efter seger i Hockeyettans kvalserie.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.