SkiStar tar över Swedish Open!

SkiStar Swedish Open blir det nya namnet på ATP-tennisen i Båstad. Turistkoncernen går in som ny titelsponsor till ATP-turneringen i tennis och ska sommartid hitta nya besökare till vintern.
Annons

- Vi ser fram emot en spännande framtid med SkiStar som är mycket framgångsrika i fjällvärlden. Många skidåkare väljer tennis och Båstad på sommaren och tillsammans skall vi nu få vår gemensamma publik att trivas ännu mer. Det gör vi genom att bjuda på tennis i världsklass och aktiviteter och underhållning för hela familjen, säger tävlingsdirektören Thomas Wallén.

Årets Swedish Open - med Robin Söderling som segrare - hade Catella som titelsponsor. Catella som har varit trogen tennissponsor i många år backar nu från ett tio år långt engagemang.

Nu sker ett överraskande sponsorsamarbete när SkiStar har gett klartecken till ett två-årigt avtal med option på ytterligare tre år. Huvudskälet för SkiStar är förstås att nå större uppmärksamhet. Swedish Open har under de senaste åren utvecklats till ett av Skandinaviens största idrottsevenemang. Tävlingen har de senaste sju åren blivit framröstad till den populäraste tävlingen på ATP- touren i konkurrens med 64 tävlingar i 30 länder på sex kontinenter.

Målsättning med satsningen är att skapa en plats för att möta många potentiella kunder och partners även under sommarhalvåret. Bokningen av skidresor sträcker sig idag över hela året och därför är det viktigt för SkiStar att synas och nå ut med sina budskap året runt.

- Sponsorskap är en viktig del av vår totala kommunikation och vi är redan idag sponsor av det svenska alpina landslaget. I och med vår satsning på Swedish Open och tennisen breddar vi vårt engagemang inom svensk idrott. Liksom våra destinationer i svenska och norska fjällen är Båstad en mycket bra turistort och vi tror att vi kan hitta flera intressanta synergieffekter mellan snön och tennisen, säger Mats Årjes.

Samtidigt tar Läkerol steget in som ny huvudsponsor i Swedish Open.

Mitt i bedrövelsen kommer glädjebeskedet – RF och Fotbollförbundet  har lyckats skrapa ihop 35 miljoner kronor som delas ut som stöd  i stöd till de allsvenska lagen, Klubbarna i herrallsvenskan får dela på nästan 27 miljoner och de i damallsvenskan får  knappt 3 miljoner.

Är det en ny affärsidé, eller..?För att nyttja entréhallen vid Tegera arena som vaccinationscentral tar Leksands IF 3 000 kr per dag. Några mil bort väljer Smedjebackens kommun  att inte ta en krona i betalning för att att regionen ska kunna använda Barken Arena i samma syfte.

I Jens Linds hyllade TV- dokumentär om Sven Tumba berättas om  en insamlingsstiftelse till förmån för barn och ungdomar i Sydafrika. Målbilden är att utföra en samhällsnyttig insats, bland annat genom att utbilda lärare och bygga skolor i Durban-regionen.

Det officiella namnet var Sven Tumba Sport for Education Insamlingsstiftelse.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Rådgivnings- och revisionsföretaget EY blir ny huvudpartner till Svensk Innebandy. Det signerade avtalet sträcker sig över 2023 och innebär att EY blir huvudpartner för de svenska landslagen, de allsvenska serierna, SM-finalen samt officiell partner för Svenska Cupen. 

För ett år sedan avslöjades Unibets rekordsponsring när bolaget gick in som huvudpartner till svensk elitfotboll. Ett avtal som löper över sex år, med option på ytterligare sex år, med ett initialt värde på 900 miljoner kronor eller om optionen utlöses ett totalt värde på 1,8 miljarder.  Nu väljer Unibet att utöka satsningen genom att också bli presentationspartner.

IFK Göteborg förstärker truppen med Marek Hamsik – en sensationell övergång och av många betraktad som allsvenskans fräckaste värvning genom tiderna.

 Denoch slovakiske storstjärnan kom till Göteborg på söndagen, undersöktes av läkare på måndagen då han också besökte Kamratgården och skrev sedan på ett sex månader långt kontrakt med IFK.