Intersport i stark offensiv
Efter drygt ett år hos Intersport har Anders Dahlberg som e-handelschef fått fart på nya sajten.
- Motionstrenden och hälsomedvetenheten bland svenskarna har aldrig varit större än den är nu. Jag har hållit på med idrott i hela mitt liv och med internet och försäljning på nätet de senaste drygt 15 åren så att få möjlighet att kombinera detta känns oerhört roligt, berättar Anders Dahlberg.
Vill vässa profilen
Intersport vill förnya och vässa sin profil. Ny hemsida, ny reklamfilm och ökad närvaro i sociala medier ska stärka banden till konsumenterna.
Kundens existens gäller inte bara stunden i butiken.
- Just därför är jag speciellt nöjd med den nya avdelningen Stories. Där ger vi kunskap och tips med hjälp av våra duktiga medarbetare och de sportstjärnor vi samarbetar med. Det stärker oss rejält i de sociala kanalerna på ett inspirerande sätt.
Sajten är förstås responsiv, dvs att den anpassas automatiskt till alla plattformar. De olika kanalerna ska stödja varandra och driva trafik mellan butikerna och e-handeln.
- Vår hemsida har fått ett otroligt lyft och visar verkligen att vi menar allvar med att vi är bäst på sport, oavsett kanal, säger Intersports VD Ulf Kinneson.
Nya sponsoravtal
Intersport var sena att göra sig gällande på nätet och efter den första versionen till e-handel lanseras nu en ny mobilanpassad version med en modern design och med avsevärt bättre funktion.
Offensiven inkluderar också ett nytt avtal med skidsporten.
- Längdlandslaget är en drömpartner för oss, säger Ulf Kinneson, vd för Intersport.
- Här är det sprängfyllt av profiler som kan bidra med kunskap. I vår satsning att bli branschbäst på sport har vi prioriterat ett antal speciellt viktiga fokusområden. Dit hör definitivt längdskidåkning, säger en nöjd Ulf Kinneson.
Reklamfilm med Lisa Nordén
Samtidigt presenteras också en reklamfilmen. Enligt Ulf Kinneson är målet för satsningen att förmedla själ och attityd, inte bara produkt och pris.
- Vi vill en gång för alla uppfattas som äkta och på riktigt. Därför satsar vi nu på olika fronter rent kommunikativt, säger Ulf Kinneson.
Reklamfilmen spelades i somras och huvudrollerna har Lisa Nordén, Lars Nelson och Albin Ekdal.
- Vi vill visa att vi är Sportsverige bl a genom att blanda åldrar, kön, sportgrenar och medverkande. Och naturligtvis - att få med både glada amatörer och hårdsatsande elit, säger Ulf Kinneson.
Mest lästa just nu
NAMN. Tre Kronor meriterade Markus Åkerblom 55 år får lämna hockey- allsvenska AIK med omedelbar verkan. ”Nygammal” i båset blir Roger Melin, 68 år och som därmed inleder sin fjärde tränar-sejour i föreningen. Han har också själv blivit sparkad tre gånger under en lång tränarkarriär.
Förvaltningsrätten, som avgör tvister mellan företag och myndigheter, blir nästa arena för fotbollens skandalderby den 20 oktober på Tele 2.
Det är ett nytänt intresse som egentligen alla idrotterdrömmer om att få upleva. Då ungdomarna kommer både enskilt och i grupper och är vetgiriga. När de är på gränsen till för många och det blir ett problem.
I den situationen är Bordtennis i dag. Angenämt på sitt sätt, men det vållar kö och trängsel och det vill klubbarna helst slippa.Men hur stor skillnad från ett normalläge handlar det om egentligen?
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
En prenumerant i handbollsklubben vann 100 000 på senaste dragningen i JOYNA, ett digitalt lotteri från ideella Folkspel. Samtidigt fick Rimbo HK, som sålde lotten, samma summa.
– Ett oerhört viktigt tillskott till vår verksamhet, säger styrelsemedlem Therese Hurtig.
Ulla Andersson köpte en prenumeration på Joyna – ett digitalt lotteri från ideella Folkspel – och vann 100 000 kronor. En likadan summa tillfaller Ulricehamnbygdens Ridklubb.
– Nu blir det en ny häst till vår verksamhet, säger Anna Castanius, styrelsemedlem och lotteriansvarig i föreningen.
Tiden är inne… Svenska vinterhjältar på skidor gör entré igen i TV. Den alpina säsongen drar igång på Viaplay Vinter. Premiären sker i Sölden med storslalom för både damer och herrar. Men helgen bjudet ocks på ett antal fotbollsmatcher, eroende på vilken tv-kanal du har.
Du som gillar att se idrottsdramatik på TV får fullt upp i helgen.
Mästartiteln är säkrad, men det betyder inte att arbetsro infinner sig i Malmö FF. Många spelarfrågor behöver slutföras.
På tisdagen tillkännagav MFF-ledningen att skyttekungen Isaac Kiese Thelin förlänger sitt kontrakt med MFF. Den 32-årige forwardens nya avtal gäller till och med 2026.