SHL säkrar en av viktigaste sponsorerna
Bauhaus gillar många idrotter. Inget annat företag har så många avtal inom svensk elitdrott. Nu kommer nyheten att bygghandelsföretaget stärker närkontakten med SHL. Bauhaus har varit huvudsponsor till SHL sedan 2018 och med ett år kvar på avtalet har parterna enats om att förlänga samarbetet ytterligare tre år.
SHL är den liga med högst bevakning, både medialt och sett till publikmängd. Förra säsongen besökte nästan 2,2 miljoner åskådare matcherna . Trots att säsongen 2019/2020 avslutades i förtid på grund av Coronapandemin och den sista omgången spelades inför tomma läktare slog säsongen 2019/20 rekord gällande det totala antalet besökare under grundserien och även publiksnittet fortsätter att stiga.
SHL:s vd Michael Marchal är väldigt positiv till det fortsatta samarbetet. Och Johan Saxne marknadsdirektör på Bauhaus, är minst lika belåten.
– Det känns extra viktigt att visa på ett långsiktigt stöd till SHL nu när många idrottsföreningar har det tufft med intäkter från både evenemang och sponsorer.
Bauhaus är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 270 varuhus i 18 länder (Österrike, Kroatien, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Tyskland, Ungern, Island, Norge, Slovenien, Bulgarien, Spanien, Sverige, Schweiz och Turkiet, Luxemburg, Slovakien). BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 17 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.
Kommentera
Vad anser du? Låt oss diskutera, antingen med Facebook – eller med kommentarer direkt på sidan.
- Kommentera med Facebook
- Kommentera utan Facebook
Skriv kommentar
Mest lästa just nu
Först Göteborg, sedan Malmö. Där har fotbollen haft sina flaggskepp. 08-omtådet har hamnat i bakgrundenkant. Tills nu, eller…
Djurgården är klart för semifinal i UEFA Europa Conference League. Samtidigt klättrar Sverige till plats 20 på UEFA:s ligaranking. I semifinalen väntar engelska Chelsea.
Publiksuccén fortsätter. Fler människor följer elitfotbollen än någonsin.Klubbarna räknar glatt publikintäkterna. Över en kvarts miljon åskådare på premiärmatcherna i Allsvenskan och Superettan.
Över 260 000 åskådare såg klubbarnas hemmapremiärer på plats i Allsvenskan och Superettan. Totalt sågs de två första omgångarna av 261 385 åskådare, en stor ökning jämfört med förra årets 240 021 åskådare vid samma tidpunkt.
- Vi har haft två fantastiskt premiärhelger, säger Ola Rydén, ligaansvarig på Svensk Elitfotboll.
Ishockeyns SM-final, Brynäs-Luleå ger inte bara miljonintäkter till finallagen, boksluten i maj/juni blir oftast rolig läsning,
Undantaget är Skellefteå AIK som efter förra våren SM-guld bokförde ett ekonomiskt minusresultat på 4,8 miljoner .Ökade personalkostnader, det vill
säga löner, angavs som främsta anledning.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Carlsberg Group är tillbaka i den europeiska landslagsfotbollens finrum. Här är man väl insatta i konsten att skapa avtal som gynnar varumärket. Via nya partnerskap med dels UEFA och dels Svenska Fotbollförbundet är bolaget nu fotbollsölet till och med år 2030.
Avtalet har en betoning på en jämn fördelning mellan herr- och dammästerskapen.
Folkspel är föreningslivet eget lotteriaktör. Sedan och erbjuder bland annat föreningslivet ett digitalt lotteri som heter JOYNA. I det ingår premiumvinsten win-win. En prenumerant vinner 100 000 kronor. Dessutom går samma summa till den förening eller organisation som sålt lotten.
I senaste dragningen gick vinsten till breddföreningen med fotboll och innebandy i sin verksamhet, Luleå SK.
I rena glädjeyran storspelade Beachvolleyduon David Åhman och Jonatan Hellvig och är klara för kvartsfinal på världstourtävlingen Elite 16 i Saquarema, Brasilien. Svenskarna besegrade fransmännen Rémi Bassereau och Calvin Ayé med 2–0 i set och det var som att fira att de stadigt återkommer i SVT i år.
SVT har nämligen säkrat sändningsrättigheterna till den högsta divisionen på proffstouren, Elite 16, under 2025 och 2026. Det blir beachvolleyboll med lag Åhman/Hellvig i mängd de kommande två säsongerna.
MFF satsar på en stjärnvärvning. Islänningen Arnór Sigurdsson är klar för klubben.
26-åringen håller dokumenterat hög klass och när MFF fick chansen accepterades att han kostar några miljoner. an får tröja nummer åtta och ansluter till laget nästa vecka.Tränaren Henrik Rydström är lyrisk :– Tittar man på vad han gjorde i allsvenskan, så var det en offensiv av högsta klass. Han kan spela i olika offesiva positioner. Han kan vara åtta, tia eller ytter.