Djurgården och adidas i nytt fem-årsavtal
Djurgården Fotboll har lyckats att nå ytterligare ett avtal med adidas. En ny överenskommelse gäller inte mindre än fem år och ger klubben bra status.
Det finns kopplingar som känns självklara och samarbeten som genom åren har kommit att kännas mer eller mindre givna. Det var begynnelsevillkoren när Djurgården och adidas tittade på en eventuell fortsättning.
- adidas har kommit att bli en viktig del av Djurgårdsfamiljen. Vårt samarbete är ett exempel på långsiktighet där vi tillsammans har utvecklat samarbetet. Det handlar om så mycket mer än bara matchdräkter och exponering.
- Det här innebär att alla våra lag från minsta knattelag till våra representationslag spelar i snygg och representativ utrustning och vi ska också kunna erbjuda specialprodukter från adidas till våra supportrar, säger Henrik Berggren, vd Djurgården Fotboll.
adidas är ett av världens mest kända varumärken med en anrik historia. Bolaget är marknadsledande och väljer noga ut vilka klubbar de vill samarbeta med.
- Djurgården har de senaste åren genomgått en oerhört positiv utveckling både på och vid sidan av planen vilket innebär att vi kan leverera utökat värde till våra partners. Vi är ett av de starkaste varumärkena i idrotts-Sverige och har väldigt nöjda partners enligt Upplevelseinstitutet. Förra året blev vi utsedda till Årets Sports Business Team av Svensk Elitfotboll (SEF) och EY, säger Daniel Malmgren, affärsområdeschef i Djurgården.
- Att vi förlänger avtalet ytterligare fem år är ett kvitto på ett mycket framgångsrikt partnerskap, säger Norden.Elin Sundell Nilsson, Sports Marketing Director, adidas
Kommentera
Vad anser du? Låt oss diskutera, antingen med Facebook – eller med kommentarer direkt på sidan.
- Kommentera med Facebook
- Kommentera utan Facebook
Skriv kommentar
Mest lästa just nu
Fotbollförbundets nyvalde ordförande, Urban Åström, fick vidkännas ett svårt nederlag vid helgens RF-stämma i Göteborg Med röstsiffrorna 131-58 föll fotbollens, och Riksidrottsstyrelsens förslag för en höjning av det så kallade ”taket” från nuvarande 10,0 till 12,0 procent.
Striden handlar om hur det statliga anslaget, cirka 1.8 miljarder kronor ska fördelas inom idrottens medlemsförbund.
Utredningen för tryggare idrottsevenemang” har överlämnats till regeringen. Ett av förslagen som utredaren presenterar är en ny lag för kamerabevakning som ger arrangörer möjlighet att dela och hantera kameramaterial kopplade till misstänkta brott.
En dags biljett kostade 300 kr, två dagars entré minst 500 kr.
Åskådarna trängdes i varenda backe, utförslöpa, ja överallt under tävlingsdagarna.
Ändå tvingas nu de ansvariga medge att skid-VM drabbas av minst 1 miljon kronor i förlust, men det finns farhågor om mera.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Finansmannen Christer Gardell lättar på oplånboken igen. Vill han stötta r OS-guldmedaljörerna i beachvolleyboll, David Åhman och Jonatan Hellvig.
– De är fantastiskt duktiga idrottare och de är jättefina förebilder, säger Gardell till SVT Sport.
Folkspel är föreningslivet eget lotteriaktör. Sedan och erbjuder bland annat föreningslivet ett digitalt lotteri som heter JOYNA. I det ingår premiumvinsten win-win. En prenumerant vinner 100 000 kronor. Dessutom går samma summa till den förening eller organisation som sålt lotten.
I senaste dragningen gick vinsten till breddföreningen med fotboll och innebandy i sin verksamhet, Luleå SK.
I raden av talanger som har fostrats i BP:s akademi i nordvästra Stockholm, är nu 16-årige Love Arrhov på väg ut i den stora fotbollsvärlden.
På sin hemsida berättar BP att överenskommelse har träffats med tyska Bundesligaklubben Eintracht Frankfurt om övergång efter här säsongen.
Enligt uppgift ligger övergångssumman på 50 miljoner kronor, som kan växa ytterligare med 30 miljoner i form av olika bonusar.