Djurgården och adidas i nytt fem-årsavtal

Djurgården Fotboll har lyckats att nå ytterligare ett avtal med adidas. En ny överenskommelse gäller inte mindre än fem år och ger klubben bra status.

Henrik Berggren, vd Djurgården Fotboll och Elin Sundell Nilsson, Sports Marketing Director, adidas, är nöjda efter att de har tagit i hand.

Det finns kopplingar som känns självklara och samarbeten som genom åren har kommit att kännas mer eller mindre givna. Det var begynnelsevillkoren när Djurgården och adidas tittade på en eventuell fortsättning. 

- adidas har kommit att bli en viktig del av Djurgårdsfamiljen. Vårt samarbete är ett exempel på långsiktighet där vi tillsammans har utvecklat samarbetet. Det handlar om så mycket mer än bara matchdräkter och exponering. 

- Det här innebär att alla våra lag från minsta knattelag till våra representationslag spelar i snygg och representativ utrustning och vi ska också  kunna erbjuda specialprodukter från adidas till våra supportrar, säger Henrik Berggren, vd Djurgården Fotboll.

adidas är ett av världens mest kända varumärken med en anrik historia. Bolaget är marknadsledande och väljer noga ut vilka klubbar de vill samarbeta med.

-  Djurgården har de senaste åren genomgått en oerhört positiv utveckling både på och vid sidan av planen vilket innebär att vi kan leverera utökat värde till våra partners. Vi är ett av de starkaste varumärkena i idrotts-Sverige och har väldigt nöjda partners enligt Upplevelseinstitutet. Förra året blev vi utsedda till Årets Sports Business Team av Svensk Elitfotboll (SEF) och EY, säger Daniel Malmgren, affärsområdeschef  i Djurgården.

- Att vi förlänger avtalet ytterligare fem år är ett kvitto på ett mycket framgångsrikt partnerskap, säger  Norden.Elin Sundell Nilsson, Sports Marketing Director, adidas

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
Efter exakt 13 månader var Brynäs tillbaka i SHL.
Den 23 mars 2023 badade Gävle i tårar sedan Malmö  skickat gästrikarna till Hockeyallsvenskan efter seger i den femte kvalmatchen.
Den 23 april 2024 förvandlades Johanneshov till ett lyckohav. Brynäs hade ”svept” Djurgården med 4-0 i matchserien och stor matchhjälte på ”Hovet” var 21-årige Oliver Tärnström,  ironiskt nog uppväxt i Stockholm och fostrad i AIK:s ungdomsled.

Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall.  De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå 

SOK:s ordförande, Hans von Uthman har bestämda åsikter om framtidens eliidrott i Sverige.
Idrottsrörelsen söker ökat stöd  från både politiker och näringsliv, samt ökad förståelse för elitidrottens fördelar och utmaningar.
Bakgrunden är en rapport från  Centrum för Idrottsforskning (CIF), presenterad i Idrottens Affärer. CIF:s utredare Johan R Norberg slår fast att internationell toppidrott präglas av global kapprustning.  

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.