Djurgården och adidas i nytt fem-årsavtal
Djurgården Fotboll har lyckats att nå ytterligare ett avtal med adidas. En ny överenskommelse gäller inte mindre än fem år och ger klubben bra status.
Det finns kopplingar som känns självklara och samarbeten som genom åren har kommit att kännas mer eller mindre givna. Det var begynnelsevillkoren när Djurgården och adidas tittade på en eventuell fortsättning.
- adidas har kommit att bli en viktig del av Djurgårdsfamiljen. Vårt samarbete är ett exempel på långsiktighet där vi tillsammans har utvecklat samarbetet. Det handlar om så mycket mer än bara matchdräkter och exponering.
- Det här innebär att alla våra lag från minsta knattelag till våra representationslag spelar i snygg och representativ utrustning och vi ska också kunna erbjuda specialprodukter från adidas till våra supportrar, säger Henrik Berggren, vd Djurgården Fotboll.
adidas är ett av världens mest kända varumärken med en anrik historia. Bolaget är marknadsledande och väljer noga ut vilka klubbar de vill samarbeta med.
- Djurgården har de senaste åren genomgått en oerhört positiv utveckling både på och vid sidan av planen vilket innebär att vi kan leverera utökat värde till våra partners. Vi är ett av de starkaste varumärkena i idrotts-Sverige och har väldigt nöjda partners enligt Upplevelseinstitutet. Förra året blev vi utsedda till Årets Sports Business Team av Svensk Elitfotboll (SEF) och EY, säger Daniel Malmgren, affärsområdeschef i Djurgården.
- Att vi förlänger avtalet ytterligare fem år är ett kvitto på ett mycket framgångsrikt partnerskap, säger Norden.Elin Sundell Nilsson, Sports Marketing Director, adidas
Mest lästa just nu
Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall. De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.
Skriv kommentar