Efterlängtat sponsoravtal i Dalarna

Vasaloppet har och Falu Rödfärg har så mycket gemensamt att parterna äntligen har kommit till ett samarbete. Ett treårigt avtal är upprättat. 

”Det anrika varumärket bakom Sveriges nationalfärg” som det heter i företagets cv ska bli så kallad värd för Öppet Spår.

– Vi tycker att Vasaloppet och Falu Rödfärg är en väldigt bra matchning och tror att samarbetet kommer att stärka båda parter. Vi delar samma värderingar och till viss del historia med rötterna i Dalarna., säger Martin Haglind, försäljningschef på företaget.

Falu Rödfärg är ett av landets äldsta varumärken med anor från 1500-talet och sedan 1764 har industriell färgtillverkning pågått vid gruvan i Falun. I över 250 år har Falu Rödfärg tillverkats enligt samma grundrecept, med det unika naturpigmentet från Falu Gruva. 

Den mineralrika färgen har genom århundraden givit äkta lyster åt alltifrån sjöbodar, stugor, torp och lador till offentliga byggnader och arkitektritade villor. alu Rödfärg.

Falu Rödfärg kommer att vara värd för Öppet Spår. På grund av pandemin är Vasaloppets vintervecka 2021 ersatt med Vasaåket, som man kan åka när och hur det passar mellan den 12 februari och 7 mars.

– Att vi valde att bli värd för just Öppet Spår beror dels på att vi tyckte att det var intressanta partners som var med, dels för att det finns en god känsla i det loppet. Som en manifestation för breddidrott där alla kan delta och åka på sina egna villkor. Min egen upplevelse av det loppet har varit väldigt bra, säger Martin Haglind.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Damlandslagen i fotboll ligger långt efter herrarna, men ska nu  i alla fall fådubbelt så mycket som vid senaste EM-slutspelet 2017. Men nu framkommer att Uefa dubblar prispengarna till nästa års EM-slutspel på damsidan.

Nej, regeringen nobbar en plan för ett nationellt stöd till kommuner och idrottsrörelsen i syfte att utveckla framtidens idrottsanläggningar. Nu riskerar Sverige att halka ännu längre efter i arbetet att hålla arenor uppdaterade.

-Det här var tänkt att förbättra villkoren  för en meningsfull fritid och inte minst en bättre folkhälsa, kommenterar Björn Eriksson.

35 000 löpare anmälde sig till Göteboegsvarvet och betalade anmälningsavgift Men Corona-epidemin  stoppade loppet - utan att pengarna återbetalades. Det förfarandet ska nu synas av synas konsumentverket via ett så kallattillsynsärende.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Elon, ledande inom fackhandeln för elprodukter, tar ett stort steg in på sponsormarknaden via ett omfattande avtal som huvudpartner till HockeyAllsvenskan. Via 320 butiker i Sverige ska nu varumärket och samarbetet förstärkas. 

För ett år sedan avslöjades Unibets rekordsponsring när bolaget gick in som huvudpartner till svensk elitfotboll. Ett avtal som löper över sex år, med option på ytterligare sex år, med ett initialt värde på 900 miljoner kronor eller om optionen utlöses ett totalt värde på 1,8 miljarder.  Nu väljer Unibet att utöka satsningen genom att också bli presentationspartner.

Fredrik Ljungberg är en av Sveriges mest dekorerade fotbollsspelare. Nu tar han plats i Viaplays Premier League-studio. I det nya uppdraget ingår förutom Premier League även att jobba vid  landslagets matcher, som  Nations League samt kvalen till EM 2024 och VM 2026.

I veckan exporterade fotbolls-Sverige ytterligare tvåt jejer till utlandet Hanna Bennison (Everton)och Filippa Angeldahl (Manchester City) valde England och därmed har inte mindre än 48 tjejer  lämnat Sverige för tjänstgöring på annat håll.