Lyckosam SVT-affär med sponsorer
Bravida, ÅF, Folkspel, Subaru och Nordea och deras namnskyltar är vad vi kommer att se vid ett antal upprepade tillfällen under OS-sändningarna . Rolf Porsborn, sponsringsansvarig på SVT, bekräftar att paketen är sålda till x antal miljoner kronor. Den egentliga summan är hemlighållen.
Men förhandlingarna har gått smidigt. Intresset från flera företag har varit stort och det blev säljarens marknad.
- Det kan vara så att konjunkturen har vänt och att flera har möjlighet att satsa på sånt här. Det gick snabbt att sälja, säger Rolf Porsborn till resume.se.
- OS är ett viktigt varumärke att förknippas med, det är bra kommunikation för de sponsorer som velat vara med, säger Rolf Porsborn.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.