Rekordmånga längtar till premiären

Det enda raka är att TV-sända matchen. Så det gör TV4 och CMore. När Leksand spelar sin första match på sex år i landets hockeyserie såldes biljetterna slut på mindre än en timme.
Tommy Salo och hans Leksand skapar förväntningar. Till premiären och matchen mot ärkefienden Brynäs är alla biljett slut. Foto: Scanpix
Annons

 

Det blir ett bra och välkommet netto för dalaklubben när nu alla pengar är välkomna.

Svenska Hockeyligan har premiär den 14 september. På åtminstone en arena blir det full fart från första nedsläpp.

Köa i sovsäck

Leksand-Brynäs i ett klassiskt derby fick människor att köa i sovsäck i natten innan biljettförsäljningen inleddes. Och på en timme var allt slut.

- Vi hade fyllt Globen, som klubbdirektören Anders Doverskog sammanfattade allt när väl allt var över och han kunde kostatera att Tegera Arena blir sprängfylld.

- Det är nära nu. Känslorna börjar märkas, säger Anders Doverskog.

Säljer fortfarande säsongskort

Efterfrågan på biljetter bland klubbens sponsorer samt bussbolag har varit enorm.

- Vi är naturligtvis glada att intresset är på topp, men vi känner samtidigt att det är tråkigt att inte alla som vill se matchen på plats kommer att kunna göra det.

Trycket på säsongskort är fortfarande väldigt högt och därför kommer Leksand att fortsätta försäljningen av säsongskort t.o.m. den 12 september.

Stort hockeyintresse

I takt med rapporterna från Leksand har ansvariga på CMore insett att premiärmatchen ska produceras i kanalen och även sänds även i TV4. 

- Trycket på biljetter till SHL-matcherna är enormt och det här ger fler möjlighet att se fantastisk ishockeyunderhållning, säger Jörgen Lindgren VD för SHL.

- Bra att TV4 väljer att visa matchen. Känns naturligtvis lite extra skönt i denna stund då alla tyvärr inte har getts möjlighet att följa matchen på plats i Leksand p g a den enorma efterfrågan på biljetter, säger Anders Doverskog i Leksand.

Fakta

Så spelas SHL-premiären 14 september

Skellelefteå–Frölunda 
AIK–HV 71 
Leksand–Brynäs 
Luleå–Linköping 
Växjö–Modo 
Färjestad–Örebro

Jocke (inte verifierad)

ons, 2013-09-04 09:32

1. LTJD

Vi är tillbaka!!!

Ansvariga inom Malmö Redhawks är på hugget. I takt med att nyförvärv ökar - nu har sju nyförvärv presenteras, varav Carl Söderberg är det absoluta klippet - växer  skaran av av sponsorer. Senaste nytt -  Bravida hartagit beslutet  att öka engagemanget som huvudpartner igen. 

En av Sveriges mest kända och besökta evenemangsarenor, Ericsson Globe, byter namn till Avicii Arena. Genom ett unikt samarbete mellan Stockholm Live, stiftelsen Tim Bergling Foundation samt Trygg-Hansa och Bauhaus, blir en av landets mest ikoniska byggnader nu en symbol och mötesplats för arbetet med att förebygga psykisk ohälsa bland unga.

En svensk seger som öppnar perspektivet. Polen härnäst, men nu kan man se konturerna av ett avancemang. Då handlar det inte enbart om sportsliga värden utan i lika hög grad om pengar i belöning. Faktum är att Sverige redan har tjänat 100 miljoner kronor!

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Första avtalet gjordes upp för 50 år sedan. Det består än i dag. Svenska Fotbollförbundet och Folksam har inte tröttnat på varandra utan fortsätter satsningen  och förlänger partneravtalet. 

 Folksam förstärker en position och roll som man vill betona – att vara ”idrottens försäkringsbolag”.

För ett år sedan avslöjades Unibets rekordsponsring när bolaget gick in som huvudpartner till svensk elitfotboll. Ett avtal som löper över sex år, med option på ytterligare sex år, med ett initialt värde på 900 miljoner kronor eller om optionen utlöses ett totalt värde på 1,8 miljarder.  Nu väljer Unibet att utöka satsningen genom att också bli presentationspartner.

Det är ingen måtta på stjärnglansen och antalet personer när Disovery presenterar medarbetarna vid OS i Tokyo. Men du känner igen de flesta som antingen f d aktiva och framträdande inom idrott eller tidigare synbara i olika TV-kanaler. Det de nu har gemensamt är att de ska guida oss i Discovery+, Kanal 5 och Kanal under några sommarveckor genom Olympiska  spelen iJapan. Lönebudgeten för närmare 50 medarbetare vore rätt intressant ...

60 välkomna miljoner. Glädjen i IFK Norrköping var stor när jätteaffären med ryska klubben Rubin Kazanprese presenterades på torsdagen.  Sead Haksabanovic flyttar dit och fotbolls-Sveriges tredje största affär är ett faktum. Bara Zlatan Ibrahimovic och Alexander Isak har varit dyrare.