Stephan leder andra nybörjare

Nu är han i farten igen, Stephan Wilson, som utan någon som helst kunskap eller vana antog uppgiften att åka Vasaloppet. Nu ska han leda andra nybörjare i Min klassiker på TV6.

Stephan Wilson hade idéer och skapade en egen karriär. han antog utmaningen att bl a klara en svensk Klassiker och göra en TV-serie av sitt mod.På kuppen blev han programledare och nu återkommer han. Stephan har bytt TV-kanal. Från SVT till Nent Group.

Han har påtagit sig uppgiften att coacha fyra vanliga svenskar att ta sig från soffan till de fyra tävlingarna i En svensk klassiker - Vasaloppet, Lidingöloppet, Vansbrosimmet och Vätternrundan.Stephan tar hjälp av  två elitmotionärer, skidåkaren Johan Olsson och triatleten Annie Thorén. 

- Allt fler blir stillasittande, överviktiga och sjuka tack vare en ohälsosam livsstil. Klassikern blir inte bara en formidabel utmaning, det är också den bästa sortens mål för en livsstilsförändring av kolossala mått, säger Stephan Wilson.

Stephan Wilson har själv gått igenom samma utmaning som de fyra deltagarna. En resa som skildrades i succéserien Stephans klassiker på SVT.  

- Jag har förändrats på så många plan så att jag nästan undrar vem jag skulle vara utan de upplevelserna. Nu vill jag ge tillbaka till idrotten. De här fyra människorna får en möjighet att ta revansch på sig själva, säger Stephan.

Första loppet i Min klassiker är 90 km långa Vasaloppet (Öppet spår), som följs av 300 km långa Vätternrundan, därpå  3000 meter långa Vansbrosimningen och avslutningsvis 30 km långa Lidingöloppet.  

- Stephan Wilson har verkligen nått ut med sina program om de fyra svenska klassikerna. Dessutom angår folkhälsa r oss alla och det ska bli spännande att följa våra deltagares tuffa resa mot en ny livsstil, säger Camilla Rydbacken, innehållschef Nordic Entertainment Group Sverige.

Hon själv ingår dock inte i träningsgruppen...

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Från en position som marknadsledande plattform för livesänd idrott i Norden tar nu Solidsport klivet ut i Europa och öppnar kontor i Hamburg, med sikte på den tyska, schweiziska samt österrikiska marknaden.

-Efterfrågan av sportstreaming fortsätter att växa snabbt, med flera nya investerare i ryggen kan vi fortsätta vår tillväxtresa utanför Nordens gränser, säger vd. Tobias Thalbäck, vd. för Solidsport.

En av Sveriges mest kända och besökta evenemangsarenor, Ericsson Globe, byter namn till Avicii Arena. Genom ett unikt samarbete mellan Stockholm Live, stiftelsen Tim Bergling Foundation samt Trygg-Hansa och Bauhaus, blir en av landets mest ikoniska byggnader nu en symbol och mötesplats för arbetet med att förebygga psykisk ohälsa bland unga.

-Må den leva för evigt!

Det utbrister Niklas Niva Sjökvist, ordförande i Leksand Superstar, angående idrottens omdiskuterade 51 procentsregel, som garanterar att föreningens medlemmar har det avgörande ägandet och inflytande över föreningens verksamhet. 

Ett av förra säsongens sensationslag i SHL, Leksands IF, hade vid sitt årsmöte i veckan  att ta ställning till fem motioner vars inriktning var att stärka föreningsdemokratin och öka medlemmarnas inflytande.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Landets största sponsorföretag, ISP Sport & Marketing, tar sats inför framtiden.

2020 blev omtumlande, men huvudägaren, Andreas Ottermark lyckades att styra rätt i en rad beslut och facit blev utomordentligt. Nu siktar Andreas och hans 30 medarbetare högt - en internationell lansering ska ske, planerna ligger klara och snart inleds offensiven.

För ett år sedan avslöjades Unibets rekordsponsring när bolaget gick in som huvudpartner till svensk elitfotboll. Ett avtal som löper över sex år, med option på ytterligare sex år, med ett initialt värde på 900 miljoner kronor eller om optionen utlöses ett totalt värde på 1,8 miljarder.  Nu väljer Unibet att utöka satsningen genom att också bli presentationspartner.

Kommande säsong direktsänder streamingtjänsten Viaplay samtliga matcher från världens mest populära fotbollsliga Premier League.Ett nytt avtal mellan Nordic Entertainment Group och Premier League gör det möjligt att välja och vraka bland samtliga matcher i spelschemat.

Under den gångna säsongen satte han personliga rekord med 19 mål och 30 poäng i Minnesota Wild. Och nu kom klubben och erbjöd ett kontrakt värt omkring 358 miljoner kronor. Det innebär en årslön  på cirka 45 miljoner kronor.