Speedway ska nå större publik

C More har ingått avtal som exklusiv mediepartner till ESS - Elitserien i Speedway med start säsongen 2020. Storsatsningen innebär att Elitseriens samtliga 82 matcher sänds i C Mores kanaler. Två matcher per omgång, en på tisdag och en på torsdag, är huvudmatcher och planeras att sändas i Sportkanalen.

 

 

 

 

”Vi är givetvis mycket nöjda att kunna addera ytterligare en av Sveriges mest populära ligor. Elitserien hör hemma i en kanal där den kan nå en bredare publik,” säger Johan Cederqvist, kanalchef sportkanaler på C More och TV4.

Under säsongen 2018 inleddes en digital satsning med syfte att öka exponeringen och tillgängliggöra ligan, en satsning som slagit väldigt väl ut och ökat synligheten avsevärt,I år har vi fortsatt utvecklingen av ligan genom att lansera en ny central webbplattform och införa en extra matchdag på torsdagar. Nu tar vi nästa steg och kompletterar den digitala plattformen med heltäckande TV-sändningar, säger Mikael Holmstrand, vice ordförande och medieansvarig på ESS.

Bakom  avtalet står Elitseriens medierådgivare Spring Media som också tillhandahåller tv-produktion samt implementation och drift av den digitala plattformen elitspeedway.com, som ska finnas kvar som arkiv och OnDemand-tjänst och primär sajt för liganyheter.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

På torsdagen uppstår svensk industrihistoria vid nationalarenan i Solna. Där ska  skogsbaserat funktionsmaterial för konstgräsplaner installeras på Råstasjöns Idrottsplats. Ett unikt svensktillverkat biomaterial med lågt koldioxidavtryck kan ersätta dagens fossilbaserade material. 

På fredagen slår Henrik Stenson sitt första slag på kritiserade omsusade LIV-touren.

Vid torsdagens pressträff undkom han inte frågor runt sitt beslut som fick sådana konsekvenser. Han petades som kapten i Ryder Cup och han tappade en av sina största sponsorer och det senaste - att han förlorar förtroendeuppdraget på en stor svensk golfbana.

– Såklart jag är besviken, säger han själv.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

IKEA säljer möbler till svenskar i allmänhet. Ja, till några andra också, för den delen.Men som sponsor till Sveriges största folkrörelse har koncernen aldrig gjort sig ett namn. 

Men plötslgt händer det!

IKEA:s Varuhus i Uppsala  hade öppet som vanligt. Men det fanns en markant skillnad. 1 400 orienterare rusade omkring i jakten på skärmar i nya påhittet ”O-Ringen Indoor”.

Dörrarna öppnades och orienterarna släpptes in!

Regeringen föreslår flera åtgärder som förstärker arbetet mot matchfixning. Förändringar som innebära ökade möjligheter att stoppa de som förstör idrotten. Samtidigt ska spelbolag tvingas att dela information vid misstanke om matchfixning.

En dag innan fotboll-EM startar har SVT fått klartecken. Expert-team under de kommande matcherna blir förre fotbollsdomaren Jonas Eriksson och  Tony Gustavsson, tidigare tränare. Men inte nog med det. De backas upp av SVT Sports Daniel Nannskog och tidigare landslagsspelarna Nilla Fischer, och Lisa Dahlkvist. Det ska uppenbarligen aldrig få bli tyst…

ishockeyspelare och nu senast bandyspelaren Simon Jansson.

De fullföljer kontrakt med ryska klubbar och i samtliga fall blir de avstängda från landslagsspel. De kände till premisserna, men valde pengarna i stället.