Kvinnornas golftidning satsar

Med ny chefredaktör storsatsar golftidningen Red Tee, bland annat genom att lyfta fram fler kvinnliga entreprenörer i tidningen. Ett utökat samarbete med Sveriges golfklubbar ska ge nya prenumeranter och dubbla upplagan.

Golftidningen Red Tee har funnits sedan 2004 och förra året fick tidningen en ny chefredaktör, Lille-Ba Richthoff. Under 2011 sker en nysatsning med ny form och vässat innehåll. Dessutom utökas samarbetet med Sveriges golfklubbar för att få värva nya prenumeranter. 

Golfkvinnor är mer aktiva

- Red Tee skiljer sig från andra golftidningar då den enbart vänder sig till kvinnor, ja, alla som gillar att spela golf. Vi vet att våra läsare är mer aktiva i sin livsstil än genomsnittet, har stark ekonomi och reser mycket. Vi försöker självklart anpassa innehållet efter vår målgrupp, förklarar chefredaktör Lille-Ba Richthoff.

Förlaget La Prensa ger ut Red Tee fyra gånger om året och har i dagsläget en upplaga på 10 000 exemplar. Målet är att öka upplagan till 20 000 före årets slut. Tidningens annonsörer består av aktörer inom till exempel golfresor, golfkläder, utrustning, skönhet och hälsa.

I varje nummer får läsaren ta del av artiklar om mode, både på och utanför banan, spa-anläggningar, resereportage, utrustning och instruktionstips. 

Vill hitta kvinnliga entreprenörer

- Vi ska lyfta fram fler kvinnliga entreprenörer. Dessutom kommer vi att ha en ny mat- och dryckessektion samt fler artiklar om personlig träning. Vi hoppas och tror att vi ska kunna få 50 procent av alla golfande kvinnor som prenumeranter och läsare.

Tidningen ska också arrangera en partävling för endast kvinnor. Red Tee Trophy, som arrangeras i samarbete med nätverket Tee4TwoGolf, spelas under sommaren på 15 olika kvalplatser i Sverige och avslutas med en gemensam final. 

- Efter att ha varit chefredaktör i snart ett år känner jag att jag har fått ett bra grepp om tidningen och nu kan jag fokusera på att utveckla den så att den blir ännu bättre. Vi som arbetar med Red Tee har ambitionen att lägga grunden för att damgolfen ska öka, säger Lille-Ba Richthoff.

 

Bygget av en jättelik commumity för svensk idrott växer. Nu avslöjas att det bakomvarande företaget, Wimt med vd:n Sebastian och projektets initiativtagare Sebastian Lundgren i spetsen, har fått investeringar på närmare 40 miljoner kr.  Och pengarna fortsätter att rulla in.
- Det har blivit möjligt tack vare en framgångsrik beta-lansering med klubbar som Frölunda HC och Växjö Lakers och det arbetet fortsätter. På tur står bl a Brommapojkarna, säger Sebastian

Det är Peter Stordalens stora dag.Friends Arena blir Strawberry Arena efter att Stockholm Live, som sköter driften av arenan, slutit avtal med Petter Stordalens hotellkedja Strawberry. Avtalet med den norske entreprenören löper på tio år och handlar om en affär på över 100 miljoner kronor

Bygget av arenan var starten för utvecklingen av Arenastaden och är fortsatt en katalysator för områdets attraktionskraft.  

Göteborg är fyllt till bristningsgränsen av idrottsungdomar, det vet ni vid det här laget.  Så här ser det ut varje år.Detär handbollslag frånPartillecCup som har avslutats, men alla har inte hunnit lämna stan. Och nu kommer dagligen allt flera av  fotbollslagen i Gothia Cup, de som förbereder inledningen på på världens största fotbollsturnering för ungdomar. 

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Malmö Redhawks  bygger nytt och  förstärker laget succesivt.Och byggde nytt, det var precis vad Percy Nilsson gjorde för ett antal år sedan när Malmö Arena tillkom.  Den arena som idag är inte bara hemmarink för klubben utan också en huvudpartner. Ett nytt avtal är undertecknat i dagarna. Över hela uppgörelsen svävar Percys intentioner.

Handbollsföreningen IFK Karlskrona  sålde den första win-winlotten i ideella Folkspels nya föreningslotteri,  Joyna. För det belönas de med 100 000 kronor som går direkt till föreningens verksamhet.
- Välkomna pengar till vår förening! En n härlig sommarpresent, säger Mats Lindau, förre storspelaren som i dag är sportchef i föreningen. 

Förra sommaren lanserades Sportscom med professionell livekommentering  . Nu läggs den digitala sportradion ned.

– Ett jättetråkigt beslut, säger grundaren Ola Heffler.

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.