ISP köpte nya VM-rättigheter
ISP är en återkommande leverantör av arenareklam. Företaget hade även rättigheterna till Sveriges bortamatcher i det nyligen avslutade EM-kvalet.
Nära 2 miljoner TV-tittare
- Intresset för vårt fotbollslandslag är enormt. Att synas tillsammans med dem ger maximal exponering hos svenska folket och i alla medier, säger vd:n, Sven Ivarsson.
De senaste åren har varje EM och VM-kvalmatch setts av 1 300 000 -2 000 000 personer. Sedan tillkommer annan exponering i tv:s nyhetssändningar och tidningarnas bildmaterial.
- Nu ska vi paketera produkterna, men fem minuter LED kostar omkring 150 000 kronor,säger Sven Ivarsson.
Att TV4 direktsänder varje match innebär att intresset från företagen är stort. Tittarsiffrorna är höga av tradition.
Här är VM-matcherna
VM spelas på klassisk mark i Brasilien sommaren 2014. Resan dit inleds förhoppningsvis för landslaget i höst.
Reklamavtalet gäller matcher:
Färöarna-Sverige 12 oktober 2012
Österrike-Sverige 7 juni 2013
Irland-Sverige 6 september 2013
Kazakstan-Sverige 10 september 2013
Mest lästa just nu
Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall. De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.