Kalmar FF får ny marknadschef

Kalmar FF presenterar idag en ny marknadschef som inom kort tillträder sin tjänst. Bland ett 50-tal sökande föll det slutliga valet på 39-årige Per Rosenqvist.

Han som är född och uppvuxen i Landsbro utanför Vetlanda började sin karriär på Roxx reklambyrå i Vimmerby för att sedan flytta till Helsingborg där han fortsatte sitt arbete inom reklambranschen. Per Rosenqvist har också arbetet inom organisationen för Hultsfredsfestivalen och på Strand hotell i Borgholm.

Kalmar FF planerar inför flytten till en ny arena och Per Rosenqvists mål är att öka marknadsintäkterna.

-  Vi ska en nationell nivå för att öka klubbens intäkter och innebär att vi måste utöka det geografiska området som vi arbetar mot men det är viktigt att vi lyckas behålla den starka koppling som vi har i dag med den lokala och regionala marknaden.

Per tillträder sin tjänst hos Kalmar FF den 1 mars och kommer under perioden fram till 1 juni att arbeta parallelt med Hultsfredsfestivalen för att slutföra sina åtaganden där.

Krille (inte verifierad)

ons, 2010-01-27 16:03

1. Härligt ordbajseri i äkta

Härligt ordbajseri i äkta marknadsanda! "Vi ska en nationell nivå för att öka klubbens intäkter och innebär att vi måste utöka det geografiska området som vi arbetar mot men det är viktigt att vi lyckas behålla den starka koppling som vi har i dag med den lokala och regionala marknaden."
”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Om man kan och vill tro på artificiell intelligens tar USA, Kanada och Sverige topplaceringarna vid ishockey-VM. Artificiell intelligens kan mycket väl gissa rätt, eftersom den redan lyckades förutspå det finska mästerskapet i hockey, som slutspelades för några veckor sedan.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.