Starka sponsorer i skidskytte
- Skidskytte står som symbol för uthållighet och precision - två egenskaper som passar BMW briljant, säger Karsten Engel, BMW: s vicepresident i Tyskland.
BMW väntar sig stor exponering och som huvudsponsor får företaget en dominans vid alla tävlingar som direktsänds i en rad länder, som Österrike, Finland, Tyskland, Norge, Ryssland och Sverige.
Sponsringsrättigheterna omfattar exklusiva produktplaceringar i kameravyn , extra plats för reklam, logon på skyttarnas nummerlappar och möjligheten att rikta erbjudanden till alla åskådare.
Internationella Skytteförbundet kan nu för Världscupen presentera inte bara en huvudsponsor i BMW utan också E.ON som titelsponsor samt Ruhrgas (energi), Viessmann ( uppvärmningssystem), DKB ( bank ), Erdinger (öl) , Bauhaus (DIY detaljhandel ), Ehrmann ( mejeriprodukter ) och Adidas ( sportkläder ).
Infront Sport & Media , med säte i Zug, Schweiz, har en framträdande position bland sponsorbyråer och står bakom flera av de här kontrakten. En stark utveckling under senare år har inneburit att bolaget nu representerar sex av de sju olympiska förbunden inom vintersport på internationell nivå.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Vimmerby, cirka 15 000 invånare, är inte längre bara Astrid Lindgrens värld, kändisar som Pippi Långstrump och Madicken har nu konkurrens av tätortens hockeylag som sensationellt klivit in i Hockeyallsvenskan, HA, efter seger i Hockeyettans kvalserie.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.