Fredrik huvudsponsor i moderklubben

Fredrik Ljungberg är tillbaka i Halmstads BK. I samband med etableringen av sportbaren Freddie’s går han in som huvudpartner till sin moderklubb. Fredriks logotype finns nu på bröstet på matchtröjan.
Fredrik Ljungberg är mån om sina rötter. Nu satsar han på en sportbar i Halmstad och blir samtidigt en av huvudsponsorerna i HBk. Foto: Björn Larsson Rosvall, Scanpix

 

- Jag har funderat länge på hur jag bäst skulle kunna hjälpa klubben och kom fram till det här, säger Ljungberg till Hallandsposten.se.

Nu har den nyblivne pappan träffatklubbens marknadschef Glenn Silverholt i London och skrivit under ett kontrakt.

Fredrik Ljungberg tar den plats som Ica haft i drygt 25 år.

HBK kan nu stoltsera med sponsorer som Gyllene Tider och Fredrik Ljungberg. Det är lite svårslaget.

Minst en halv miljon

- Vi kommentera inte vad Freddie´s har satt in i HBK. Men den prislista vi har för våra huvudpartners är från 500 000 kronor och upppåt, säger Glenn Silverholt.

Fredrik började i HBK:s fotbollsskola när han var fem år och i tonåren tog karriären fart. Han var 17 år vid debuten i Allsvenskan 1994 mot AIK på Råsunda. Sejouren i HBK kröntes med SM-guld 1997 innan flyttlasset gick till London för spel i Arsenal och en mängd landskamper.

Fredrik Ljungberg har aldrig glömt sina rötter. HBK ligger nära hjärtat och därför väljer han nu, efter avslutad karriär, att gå in i klubben som huvudpartner.

Vill öppna fler Freddie´s

Han gör det med varumärket Freddie’s, en sportbar som inom kort slår upp dörrarna nere vid Nissan i hemstaden Halmstad.

Glenn Silverholt, försäljnings- och marknadschef i HBK, är oerhört nöjd över att ha ett nytecknat avtal med Freddie’s, som bland annat innebär exponering centralt på matchdräkten.

- Fredrik är en viktig del av HBK:s historia och det känns oerhört tillfredsställande att han nu blir en viktig del av HBK:s nutid. Vi är otroligt stolta, ödmjuka och lyckliga över att han väljer att visa hjärta för klubben på det här sättet. Självklart hoppas vi även att samarbetet ska ge Freddie’s en skjuts i samband med etableringen av verksamheten, säger Silverholt.

- Tanken är väl att på sikt öppna fler Freddie’s ute i landet och då var det naturligt att börja i sin hemstad, säger Fredrik Ljungberg.

Oskar (inte verifierad)

tors, 2013-03-28 20:22

1. Inte förvånad

Inte förvånad att Fredrik ger tillbaka till HBK. Fredrik har alltid som jag har lärt känna Fredrik vilja ge tillbaka. Fredrik har skänkt pengar till bl.a barnsjukhus när han var aktiv. En väldigt mjuk och fin person. Vill önska HBK lycka till i årets allsvenska.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Vimmerby, cirka 15 000 invånare, är inte längre bara Astrid Lindgrens värld,  kändisar som Pippi Långstrump och Madicken har nu konkurrens av tätortens hockeylag som sensationellt klivit in i Hockeyallsvenskan, HA, efter seger i Hockeyettans kvalserie.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.