I behov av sponsorer som alla andra

MMA är högaktuellt – och omdiskuterat. Dick Klingemo, sponsoransvarig för SMMAF,har en krävande uppgift att få svenska företag att se marknadsvinster med ett samarbete.

Atleterna i MMA-landslaget. De och deras klubbar ska nu samlas i förbundet som söker samarbetspartners som alla andra förbund. Kruxet - att MMA ärså omdiskuterat som sport.

- Att nu ett välkänt och stort företag som Fristads väljer att bli huvudsponsor för Svenska MMA-Förbundet är ett tydligt tecken på att vi avancerar i marknadsposition, anser Klingemo.

- Det här ska bli kul! Och intressant, betonar Jonatan Andersson, Marketing Operations Manager på Fristads.

Världens främsta lag

Svenska Mixed Martial Arts Förbundet (SMMAF) bildades i början av 2007 och det svenska landslaget har utsetts till världens främsta lag tre år i rad, med flera guldmedaljörer både nationellt och internationellt.

MMA har vuxit kraftigt kraftigt de senaste åren med fler tävlingar än någonsin, och sporten är på uppgång hos den breda publiken.

- För oss var det ett enkelt val att ingå sponsoravtal med SMMAF, då deras atleter är professionella idrottsmän och kvinnor som jobbar hårt, har rätt inställning och ständigt blickar framåt. Precis som Fristads, säger Jonatan Andersson, Marketing Operations Manager på Fristads.

Avtal föder förväntningar

Samarbetet innebär bland annat att företaget medverkar och syns i samband med MMA-ligan och tillsammans med landslaget. 

- Vi hoppas på ett långsiktigt samarbete med målsättningen att bygga en stark relation tillsammans med Fristads. Vi ser med spänning på framtiden och har stora förhoppningar på samarbetet, säger Dick Klingemo.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Handbollslandslaget har snittlön på 678 000 kr 

Det är skillnad på folk och folk, inte minst ekonomiskt i idrottens värld.

 Svensk handboll, med sikte VM-final i Tele 2 söndagen den 29 januari, spelar i helt annan division än Janne Anderssons fotbollslandslag eller Sam Hallams Tre Kronor.

SVT direktsänder upp mot 60 timmar från SM-veckan i Skövde som pågår mellan 31 januari och 5 februari. Uppe på Billingen, där också längdskidtävlingarna avgörs, kommer SVT att ha en studio med Maria Wallberg som programledare. Alla de stora svenska stjärnorna, med den nyblivna Tour de Ski-vinnaren Frida Karlsson väntas vara på plats för att tävla.

Ukraina övervinner allt. Medan IOK fjäskar med Ryssland och Belarus om OS-deltagande i Paris 2024 kämpar den blågula idrotten i Ukraina för sin existens.

Nu senast bekräftad av att Ukraina skall delta i Bandy-VM i Växjö mars-april i år.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Åka tåg är hållbart och därför lämpligt för sponsring. Därför har SJ förnyat samarbetsavtalen med Svenska Fotbollförbundet, Svenska Handbollförbundet, Svenska Basketförbundet och Svenska Innebandyförbundet. Det betyder att förbunden och anslutna föreningar kan resa mer hållbart. Och så sker också. Klubbar och förbund åker tåg mera visar statistiken

Riksdagen har fattat beslut i fråga om propositionen om en förstärkt spelreglering. 

– Sammantaget väldigt positivt för våra allmännyttiga lotterier, säger Hans Sahlin, vd på Folkspel och ordförande i SVALO (Sveriges Allmännyttiga Lotterier).

Vid årsskiftet 2018-2019 förändrades finansieringen av Sveriges Television (SvT), Sverige radio (SR) och Utbildningsradion (UR).  Sedan 1/1 2019 bokförs TV-licensen  eller public service- avgiften på varje svensk medborgares skattsedel. Beloppet är 1 300 kr/person årligen och är reducerat för personer med låga förvärvsinkomster.

Lagändringen är bakgrund till en skarp mediadebatt om OS, och Jan Scherman, tidigare vd på TV 4 har levererat besk kritik av SvT:s inköp av rättigheter för de olympiska spelen 2026-2032.

1 372 298 263 kronor, 121 miljoner euro i klartext,  - för köp av en fotbollsspelare, Det väcker reaktioner inte bara i fotbollvärlden. Och den berörde, argentinaren Enzo Fernández fyllde 22 år  så sent som för en dryg vecka sedan och får nu pressen att leverera i sin nya klubb, Chelsea.